Ännu fler medlemmar!
1081 medlemmar har vi blivit nu. Var är alla egentligen? Märker att många blir medlemmar, kollar lite och skriver aldrig utan försvinner i natten.

Fast ibland är det rätt lätt att känna sig ignorerad som nykomling.

Hur menar du nu? Tycker du inte att vi svarar dig när du skriver eller?

Ibland är det så, troligtvis för att ni som hängt här länge känner varandra bättre. Och troligtvis också för att det kanske inte är lika intressant med småfakta från nykomlingar. Ingen kritik, bara en möjlig förklaring. Själv är jag envis nog att hänga kvar ändå. *ler*
men det är ju lätt att bli bortglömd om man inte skriver nått, nu menar jag inte dig mangis, för du skriver ju ;)
men många andra gör ju inte det, skriver dom inte, vet vi ju inte heller att dom finns där.
så till alla nya medlemmar, tveka inte, skriv massor ! :D

#3# Om du tycker att jag nonchalerat dig så ber jag om ursäkt. Jag försöker vara rättvis och skriva till alla. Men ibland får man ju bara skit tillbaka då bryr jag mig inte om att svara. Men så är inte fallet med dig iaf.
Hihi.. Ooooh.. Det är många ju.. Själv så kan jag nog bara räkna upp 50 pers. här inne, om ens det.. :P Hihi..

Du brukar ju inte vara här så ofta. Det kanske är så att folk inte hinner lära känna dig. Ja, jag vet inte.

Nope, jag menade inte någon särskild så du behöver inte ta åt dig Gejsa. Mer en allmän observation. Sen är jag rätt dålig på att kolla på hur många som läst tråden istället för hur många som svarat så delvis är det ju mitt eget fel. 
Det känns inte som att det är så många. Det är väl många som kanske bara läser.

#8# Ok!!

#7 Om du menar mig så är jag här på morgonen när jag äter frukost och på eftermiddagarna efter jobbet, ibland hela kvällen. Men på dagarna jobbar jag och sköter mitt jobb.
Ibland på kvällarna med. Jag skriver när jag tycker att jag har något att säga, men om jag ignoreras i en tråd lägger jag ner att kommentera i den och hoppas på en bättre diskussion nästa gång.

#11# Ja, jag menade dig. Du brukar kanske inte skriva utan läsa mer och då kanske man inte ser att du är här. Ja, jag vet inte. Försökte bara hjälpa dig.
Jag är tebax nu… : )

Det är lugnt. Som sagt, det är bara ett alternativ till förklaring. Nu ska jag åka och pussa på min häst istället. Har slöat bort hela dan, skönt.

Jag poppar upp som gubben i lådan med jämna mellanrum ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, vi märker det Åsa. Rätt som det är har du varit på varenda tråd och svarat. *Ler*

#16: haha, jag får mina små ryck ju. Mycket nu beror på vovven. Kan jag sitta så skriver jag. Oftast hinner jag inte sitta. Måste kolla henne 110%. ;-)
Audiatur et altera pars

#17# Jasså, är den jobbig?
jag tittar in ibland också.. =D
Bara en fråga, räknas jag som ny? JAg tycker att jag har kommit in "i gänget" ganska bra, men jag skriver ju ganska mycket också ^^.

Jag skulle kunna tänka mig att det finns folk, som har flera stycken användare, bara en tanke. Men jag har den jag har ;)

#18: Jobbig är bara förnamnet jag lovar. Snacka om att jag fixat mig jobb där.
Audiatur et altera pars

#22# Jasså, vad gör den då? Biter sönder dina möbler?

#22# Jasså, vad gör hunden då? Biter han sönder dina möbler?

#23: Kan nog vara lättare att fråga vad hon gör bra. Mindre lista då:-)
Japp hon tuggar sönder massor. Typ allt hon bara kan få tag i.
Men hon har blivit bättre, men låååångt ifrån bra.
Hon leker på ett sätt som inte är bra. Hon biter så otroligt hårt att barnen får blåmärken genom en vinterjacka till och med.
Så det finns en hel del att jobba med.
Detta var liksom bara en liten del av sakerna hon hittar på.
Audiatur et altera pars

Här har ni en liten smygis :)
Läser mest och skriver ibland, men inte allt för ofta. Jag kommenterar när jag har något att säga *ler*
Visst är det väl så att det är en ganska tight grupp här, men skriver man och ligger i så kommer man kanske in lite bättre :)
Ett Personligt engagemang från mig själv krävs ju såklart!
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag började i höstas med iFokus av en slump, och fastnade sen. Och jag håller med om att det är svårt att komma in som ny. Alla kände ju redan varandra! Nu känns det i alla fall bättre, sådär efter ett halvår. Jag vet i alla fall vilka folk är, sen spelar det inte så stor roll om folk vet vem jag är. ;)

#25# Ok! Ja, det är ju inte kul. Hoppas du får bukt med det då. Grannen ska ta bort sin rottis på 7 år och schäfer på 11 mån snart. Den bet deras jackrussel så den höll på att dö. Fick opereras kraken. Tycker det är synd att avliva schäfern. Den borde kunna få ett nytt hem utan hundar någon annan stans. Men hon har bestämt sig.

#26# och #27# Ja, det är väl ung som att komma till bukefalos. Men där är så stort att det bara är några fåtal som man känner igen. Men har man hängt där mycket och skriver ofta så känner folk igen en och skriver mer svar osv.
Så jag förstår hur ni menar. I början var man ju nästan som en familj här. Vi var inte alls många. Sedan har det kommit och gått medlemmar hela tiden.
Så det är nog så…..skriv på så kommer ni in i gänget.

Vad kul! Välkommen hit.

#28. Nej vad hemskt att de plockar bort schäfern. Den är ju ung och följde säkerligen bara med den äldres ryck. Och vad som utlöste attacken lär vi aldrig veta heller eftersom vi inte förstår hundprat.
Usch jag tycker det ska vara förbjudet att avliva friska djur. Och en schäfer.
*viskar* Kom till Åsa…. ;-)
Audiatur et altera pars

#32# Nu säger hon att det var just schäfern som började. Men hon har precis löpt. Kan ju vara något med hormoner?! Den andra hjälpte bara till att bita när den lilla var i underläge. Den brukar göra så sa hon.
Ja, jag håller med dig att det är grymt. Men som sagt hon vågar inte chansa.

#33: Chansen är stor att det bara var ett busryck med lite hormonpåverkan som gick fel liksom.
De är stora när de är 11 månader kroppsligen, men det är inte alltid huvudet hänger med liksom.
Synd i alla fall på en sådan ung hund. Kanske om de omplacerar henne som ensam hund ute på landet. Många som vill ha en vovve som ränner runt markerna då.
Audiatur et altera pars

Nej, hon har bestämt sig. Det går inte att påverka henne. Hon har pratat med veteerinären och den sa att man kan inte skylla på hormoner eller så. En hund som är bra i huvudet hoppar inte på en annan hund och försöker döda den. Är väl kanske iofs sant. Ja, jag vet inte.

Frågan år om den hoppade på och verkligen ville döda. Har svårt att tro det.
Men som sagt var, inget att göra åt när de bestämt sig.
Audiatur et altera pars

#36# Ja, enl henne så ville dom döda den. När dom lyfte upp den stora schäfern hade hon russeln i munnen och skakade på den du vet som man gör när dom vill döda bytet. Hon vägrade att släppa. Och under tiden hoppade rottisen på och bet där den kom åt. Dom var precis blodiga i käften efteråt båda två. Och schäfern är extra stor. Väger över 55 kg nu. Utan att vara tjock.

#36# Ja, enl henne så ville dom döda den. När dom lyfte upp den stora schäfern hade hon russeln i munnen och skakade på den du vet som man gör när dom vill döda bytet. Hon vägrade att släppa. Och under tiden hoppade rottisen på och bet där den kom åt. Dom var precis blodiga i käften efteråt båda två. Och schäfern är extra stor. Väger över 55 kg nu. Utan att vara tjock.

#3 Jag kan bara hålla med dig Mangis. Jag förösker vara aktiv och skriver i diverse trådar och sånnt. men det känns aldrig som att man får något vidare gehör från de flesta. Det är som du säger en klump människor som känner varandra ganska bra här som är väldigt interna med varandra. Svårt att göra sig hörd då…

#39# Du får helt enkelt också skriva mer och svara på inläggen så blir du också känd mera. *ler*

#40 Men jag skrev ju precis att det var det jag gör….hummm

465 inlägg sedan i feb är inte särskilt aktivt.

#2 Hehe…vad skoj att du har sånna siffror…vad hittar du dom? Nej, jag är nog inte superaktiv, det vet jag…men jag är här då och då och skriver och har mej….Många ggr pratas det om saker som jag inte har nån erfranhet av och då läser jag bara.
Vad jag menar är bara att det är lite svårt att komma in här som ny på Ridsport.

#43: Fast vi är sååå snälla. Bits inte alls faktiskt. Så de flesta är välkomna. Vi kan skylla lite på att vi är smått disträ ibland. men vi kommer ihåg er som skriver. till och med jag är ihågkommen fast jag far in och ut ibland med lång tids mellanrum :-)
Så bara fortsätt som nu, skriv och kasta dig in i diskusionerna. ;-)
Audiatur et altera pars

#44 Hehe, det tror jag säkert att ni är. =) Skönt att veta att man är ihågkommen…hihi…Disträ….hehe…ja kanske det 

#43# Gå in på din sida så ser du en ruta som det står statistik på skrivna inlägg och kommentarer på. Där är antalet.
Alltså du hade 465 kommentarer och 23? inlägg

#46 tack så mycket…hade jaginte sett innan…skoj =)

#47# Varsegod så lite så. *ler* Har du sett mina kommentarantal? Kanske därför många vet vem jag är. Man ser ju även när man blev medlem. Plus dina senaste inlägg osv. Väldigt kul faktist.
Jag visste inte att denna sidan fanns för 3½ veckor sen ens… 

#49# Ha, ha nej, då är det inte lätt att skriva här.

#48 ja, det var väldans var mycket du har skrivit…tjohooo lixom! XD Men jag tycker inte att jag har skrivit dåligt med antal haha…fast inte om man jämför med sånna hyperaktiva som du då ;)

#51# Men å ena sidan har jag varit med från början. Det hade bara funnits i 2 veckor. Dom som gjorde denna sajt från början kände jag innan så hon berättade om denna sajt. *ler*
#50 Hehe.. Nej, men denna sidan är bra. Man kan få många råd.
#50 Hehe.. Nej, men denna sidan är bra. Man kan få många råd.

#52 Ooookey…ja då är det ju lite fuskigt….hehe… =) Men idag har jag nog ökat på mina inlägg o kommentarer bra *haha* hemma o e sjuk…. =(

#54# Ja, visst är det bra och roligt att komma hit för det mesta. *ler*
#55# Du ser, det artar sig. haha
#56 hmm… mm…

tråkigt att ni känner att det är svårt att komma in som nya medlemmar. men jag kan känna att det krävs lite engagemang med som ny medlem, kanske delta i diskussionerna osv.
skriver man inget vet vi ju inte att ni finns! =)
är ny här på ridsportsidan har hållit till mycke på ponnytravifokus för vi har travare..men nu har jag äntligen fått min ridponny så jag kommer nog att va här oftare