Vad tycker ni? ;D
HejHej! XD
Tyvärr så är jag och min mamma tvungna att flytta från våran underbara gård i sommar och då kommer hälften av hästarna att bo hos mamma och de andra sju får stå hos pappa.. Iaf så har jag ett halvblodssto (bilden) som jag just nu rider ca 5-6 ggr/vecka. Eftersom att jag kommer ha hästar på två olika ställen så kommer jag bara att kunna rida henne fyra ggr/vecka. Tycker ni att det är för lite? Hon behöver inte vara i ngn supertävlingskondition men jag tränar ju henne regelbundet och så.. Ja, i alla fall, tycker ni att det räcker att hon går fyra ggr/vecka? vore trevligt med lite synpunkter 

Eftersom musklerna behöver ca 48h på sig att bygga upp sig egentligen emellan riktiga pass, betyder det att du ändå inte bör rida eller iallafall träna varje dag om du vill att din häst ska ha bra förutsättningar för att bli stark och bygga muskler ;)
Är knappast för lite alltså. Och har hästen bra hage med sällskap så rör den sig ju där även och får motion och bygger upp sig.
Vad trevlig hon ser ut på bilden :)

det känner du nog bäst sj. men skulle de bli problem på ngt sätt kan du ju allid skaffa skötare. Jag rider min häst 4-5 ggr veckan o han mår hur bra som hällst ;)

Okej, tack ;D
När jag skriver att jag rider 6 ggr/veckan så menar jag ju inte att jag tränar på riktigt lr vad man ska säga, utan motionerar överhuvudtaget, så det låter ju som om vi är på typ samma spår XD
#1 - Tack, hon är underbar XD

Jag är hemsk, jag kan inte inte träna ;) Vilket gör att jag tränar även när jag rider ut, även om jag kanske tränar på andra saker än på en ridbana. Kan vara för att jag rider så pass dåligt, så tränar jag inte mig själv så åker jag häst, och tränar jag mig själv på hästen och håller ihop mig själv så ska den ju följa mig å då tränar jag hästen med. Och även om jag släpper på min kroppskontroll och ridning så tränar jag även hästen på något vis, eftersom jag rider ut för att rak-träna den, konditionsträna, träna på att slappna av osv :P
Är rätt OT nu och inget emot ngn speciell, är bara jag som babblar iväg, men är nyfiken på hur ni tänker när ni rider, men inte tränar på något vis? Och vad ni anser gör skillnaden till om ni tränar /tränar hästen eller inte?

#4 Det stämmer ju precis som du säger att på ngt sätt så tränar man ju hästen hela tiden, när jag skrev 'tränar' så menade jag typ nöta runt runt på en ridbana..
Men självklart så tränar man ju när man rider ut åxå på ett eller annat sätt, själv så tycker jag att det går går minst lika bra att träna skänkelvikningar och andra typer av 'dressyrövningar' ute i naturen som på en tråkig ridbana..
Jag rider själv ut ganska mycket, kanske alldeles för mkt, och då brukar jag mixa härliga skogsturer med att jobba lite mer med hästen..

Vacker häst. Ser helt underbar ut.

Tack =D Hon ÄR helt underbar! <3