Linda bak inne på natten?
Jag har en gamal tant på 27år, när de är uppstallade och står inne över natten svullnar hon alltid upp över natten. Detta försvinner när de har kommit ut och fått röra sig i hagen, hon är lite stel efter natten men som sagt hon mjuknar upp när de får komma ut.
Förr lindade jag alltid henne på nätterna och det hjälpte mot svullnaden, dock upplever jag inte att hon ar ont av svullnaden eller att det påverkar henne mer än att hon e lite stel.
Hur hade ni gjort? Lindat eller inte?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Det låter ju som helt vanliga gallor och är hästen 27 år så är det ju inte så konstigt att den blir gallig av att stå still under natten :) Jag är inte den som lindar benen på hästar (har enbart gjort det vid skada) för jag ser ingen direkt anledning. Gallorna försvinner ju så fort hästen börjar röra sig lite och jag tror inte din häst mår dåligt av det :) Vill du linda ändå så kan jag tipsa om back on track lindor, dyra men bra. Har inte använt på häst men däremot är jag flitig användare av back on track produkter själv och känner vilken bra effekt det har på stela muskler eller om man har dålig blodcirkulation. Så i det här läget ska du nog bara göra som du känner, vill du linda - linda, vill du inte så gör det inte, jag tror som sagt inte det spelar någon större roll för din häst. Alt. linda några dagar i veckan om du inte vill hålla på varje dag. Lycka till :)

Dem flesta hästar (jag har träffat) är tjockare i benen på morgonen då dem inte rör sig mycket och slaggprodukter inte transporteras bort så lätt utan stannar.
jag har använt mig av snabbandage eller paddar vad det nu heter XD så du inte behöver linda utan är med karborre, med back on track och det funkar verkligen superbra.
ja tanten är gamal så lite krämpor får hon ju ha :) så länge hon inte lider utav det!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus