Vilket djur?

Siameser och Orientaler :)
ja alla tre ni visat är fina fascinerande djur.
jag gillar pandor också :)

Åhh va svårt, jag gillar många djur… Katter, hundar och kossor är väl dom "vanliga" djuren jag gillar bäst. Bland dom mer ovanliga så kommer giraff, leopard, pingviner o delfiner bra till. Kan inte välja någon, jo kanske katt då, eller så är jag är påverkad av goknulen Ragge som just ligger i mitt knä o spinner gott ;-)
Nej nu vet jag, badankor såklart!! Va tvungen o springa på badrummet o samla ihop dom för fotografering ;-) än så länge en liten samling bara
#7 Aaww vilka söta!! :D

#6 jag har åkt båt efter delfiner, på kolmården ;-)
#8 Ja visst är dom, älskar mina ankor =)

Haha, jag har också en massa bad-ankor :P
Jag är facsinerad utav kattdjur, så som tigrar, leoparder, geoparder osv… Skulle nog säga att jag däremot gillar hundar mer…
Gillar tex inte delfiner å späckhuggare, tycker de är otäcka att ta på, deras hud är liksom *bläää* Desutom så har de för mkt vassa små tänder å även om de inte är argsinta utav sig så blev jag skrämd som liten av att bli biten utav dem när tjocka jäkla delfiner tiggde fisk :S Jag har fö badat med delfiner, var inte så roligt eftersom jag innan dess blev lite skrämd utav dem :P

Ha,ha bubbelbubbel och miamaria samlar på badankor. Ni är för roliga.
Fast för mig känns det som jag samlar på hästar så….suck!

Bubbel - Åhhh va fina! =)
Ja de är svårt att inte ha badankor, dom är ju så härliga!! Ska ta kort på Zickans samling någon dag, den är enorm!! Tror vi räknade till över 30 iaf…

#11# Åh, bada med delfiner skulle jag vilja göra. Sedan vill jag gärna gå in i varghägnet och hälsa på vargarna. Vår hundklubb har ju haft sådana resor. Att man får komma in och hälsa på vargarna i två timmar eller något sånt. Det vore kul.
#14 Min kompis har klappat varg på Kolmården :)

315# ja, det måste ju verkligen vara en upplevelse för dom som gillar hundar iaf. Dom var där förra sommaren två ggr från hundklubben. Ev ska dom åka i sommar igen. Undrar om jag inte ska haka på då. Kostar visst 750 kr.

#9, vad kul ! :D Skulle kunnat gjort det när vi va på Mallorca .. Men dom valde en som satt framför elr bakom mig ^^ Synd ;D
#16 Hon fick också erbjudande från den hundklubben hon är med i. Hon älskar vargar, hon kan hur mycket som helst om dom (och hundar generellt) så det var verkligen en upplevelse för livet.
Appropå drömmar, Min stora dröm är att åka upp till min morbror i Bodö nån höst och paddla kanot med honom bland späckhuggarna. Hans sambo hade varit ute och paddlat en gång och då kom det en späckhuggare upp bredvid henne.

Fy späckhuggare är ju farliga.
rubi, det låter helt underbart, det vill jag med göra :)
sen vill jag åka till kina och hälsa på mina pandor, för att se vart mina pengar går :P
#19 Ja det kan dom vara. Men vilda späckhuggare har aldrig dödat en människa, finns iaf inga uppgifter om det. Däremot finns det späckhuggare i fångenskap som har dränkt och skadat sina tränare.
Dom är väl mest nyfikna. Oftast håller dom ju ett visst avstånd, men det finns väl de som är lite modigare av sig.
Du måste kolla på det här klippet :) http://www.youtube.com/watch?v=mNUlpDLuYUI
Vilda djur finns det ju jättemånga fina, alla utom ormar enligt mig.
Jag har alltid sagt att förutom häst är mina favvodjur katt (perser), hand och kanin, så jag står fast vid det.
Katt: eftersom vi har en perser…
Hund: eftersom mormor o morfar har det…
Kanin: för att vi har haft det sen jag va liten, dock inte nu…

Katt, här en bild på min Puma

Katter =D

Ketter! och om man ska välja nå vilt djur sku det nog vara panda, dom var med på nå program på tv4 kommer inte ihåg va det heter och hon hälsade på panda ungar, o dom verkade helmysiga!! dom får bra inte dö ut :'(

#27# Ja, det måste vara otäckt att ha varg så nära inpå när man har tamdjur och förstå även vilda djuren i skogen. Men det vore iaf fränt att klappa en varg som är halvtam i kolmården. Men jag skulle nog ärligt talat inte vilja ha dom här i skogarna.

Nä dom är inte så roliga i vilt tillstånd, inte för nära inpå iaf. Fast i den där byn är de mkt djur, en gång va de en björn som jagade en älgkalv rakt genom byn bla… O när vi va där uppe en av gångerna så va de en björn 100-200 meter från huset och huset ligger mitt i byn… Som synd va låg jag o sov, annars hade de varit min andra björn jag sett.

Ja favorit djuret bland de tama är svårt. Det är iller, hund och katt. Men jag måste nog säga att illern är högst i alla fall :-)
Envisare små stycken får man leta efter, och så sanslöst fulla i bus. ;- )
Av de vilda djuren så slår mitt hjärta lite extra för vargen. De är sååå vackra och missförstådda djur.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#33 Näääääääääääääääääääää… Fy vad sööööt! =P

#35 döm är ju bara för söta!! dom ser då kramgoa ut:):):)
#14 Jag har träffat vargarna på Kolmården, två gånger till och med (en gång i år i ca 30 min)
Jag har väldigt svårt att välja favoritdjur, men jag gillar kattdjur i allmänhet, specielt stora sådana.
Annars så får jag väl säga drakar 

#32# Usch hur fort kan en björn springa eg? Den fick väl aldrig tag på älgen väl?

#37# Näää vilket härligt foto. En puss av en varg. *avis*

Måste nog vara hund. Har ingen själv, däremot två katter. Men är uppvuxen med hundar så de ligger mig varmt om hjärtat. Speciellt golden retrievers

#38 Jag vet faktiskt inte

SPÄCKHUGGARE. Otroligt vackra djur.

Åh kom på ett djur till, apor o allra helst Enzo på Kolmården. Han är helt underbar!

jag gillar katter, kaniner, hamstrar, hundar, degussar, dansmöss mm