Köpa Transportfunderingar
Sitter här o tittar på hästtransporter. Så många att välja på men vet inte vad jag ska välja…
Är inte aktuellt för mig att köpa ett fabriksnytt. Utan det är begagnat marknaden som jag kollar på. Men samtidigt får man ett nytt Cheval Liberte släp för 50 000.. (Kanske ska man strunta i träningar ett tag till & spara ännu mera… O köpa ett nytt om något år, fast jag är så otroligt träningssugen så; nej, Ett begagnat får det bli! )
Sedan hade jag en värmlandsvagn från 1998. Såldes för ett par år sedan, totto var inte nöjd med det släpet o jag bytte bil så sedan dess har jag lånat släp när jag har behövt åka någonstans.
Har värmlandsvagnen blivit bättre? eller är de fortfarande skrangliga o med dålig ventilation? Om de blivit bättre vilket år blev de det?
Varför ska jag inte köpa mig en enhästarstransport? Har en stor rid häst, & en (blivande stor) unghäst på tillväxt, Kommer ej kunna köra dem i mitt släp om jag inte skaffar BE-kort & större bil… Hur svårt är det med pakningen igentligen?
Umesläpet Hur är dom? De intresserar mig oxå. Fast det gör väl alla hästtransporter i och för sig…
Mina krav på släpet är:
- Boogie
- Väl ventilerat
- Fräscht (ej renovering)
- Ej äldre än 1998. (Typ)
- Totalvikt 1 300-1 400kg
- Lastvikt 600-700kg
Något rörigt men det är tyvärr så mina transport-tankar är. Så ni får gärna hjälpa mig att reda ut tankarna med era erfarenheter & tankar