Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 817 ggr
PimTheGreat
0

Stallkatt

Idag när jag och min ena stallkompis kom till stallet så hörde vi en katt vråla helt till sig….. först förstod vi inte var katten var någonstans, men efter ett tags lockande vågade den sig fram. Helt utsvulten………Ledsen………när vi efter en stunds tänkande kom fram till att det finns inget istallet som vi har som katten kan äta, så satte vi oss i bilen och körde hem igen och hämtade kattmat, skålar och en bädd…..hon fick ta bädden jag hade till min hund innan….stor och mjuk! Men vad hon kastade i sig maten…………..Gråterså sorgligt att se sånt……sen följde hon (tror vi) oss var vi än var. Helt orädd då!! Helt fantastiskt! Hon låg och tittade på när jag kollade över Pims ben och bara mös när Pim hälsade på henne.

Detta kändes så jättehärligt!!!!! Mindre roligt var att behöva lämna henne själv igen….men vem vet hon kanske ty sig till någon av pållarna! Mat kommer hon få av oss hädan efter, så hungrig ska hon inte behöva vara! Hon verkade ju inte tillhöra någon i alla fall. ingen som bryr sig om henne och ger henne mat. Hon får bli våran stallmise att skämma bort med god saker….om hon själv vill! Tyvärr kan jag inte ta hem henne, då jag har 4 katter redan.

Men visst e sånt här hemskt…….

Sessan
0

Åh, så bra att ni tar hand om henne! Det är hemskt när katter lämnas åt sitt öde! Säkert stannar hon i stallet nu när hon också får mat där. Det är ju trevligt med en stallkatt, för hästarna med!

Faxlin
0

Vad hemskt med djur som är så utsvultna. Bra att ni kan ge henne lite mat nu då. Glöm bara inte att avmaska henne, om hon varit ute länge är risken stor att hon fått mask i magen.
Kan ju vara bra om hon kan tillgodo räkna sig maten också så att allt inte blir till maskarna liksom.

Hästarna mår nog bara bra av att få in en stallkatt som hjälper till att hålla mössen borta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Eve
0

Nej, usch.. hur kan man göra så mot en oskyldig katt? folk som sådana borde inte få finnas :( vilken tur att ni hittade kissemissen :) Har ni gett den namn än?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Linda
0

-Kanske någon som strövat långt pga att någon annan katt kört i väg honom/henne?

shirley
0

du e alltid lika go soffan!!!!!

jo
0

Gud så snälla ni är !! hade gjort likadant , är synd om många stackars katter som folk bara lämnar åt sitt öde.

PimTheGreat
0

# Eve - ja, det vår 3 stallkompis kom och började säga Mimmi till henne så det får bli Mimmi..:)

Sessan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mimmi hette vår katt som dog på sommaren! Sött namn till en katt. Bara ni kollat att det är en hona dvsFlört

Eve
0

hihi, okej :) du får ta en bild på henne snart :)

PimTheGreat
0

# 9 Eve- Ska försöka göra det…Cool

Eve
0

Grrrreat ;)

RubHel
0

Gud vad snällt av er! =)