Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 881 ggr
CelsiusT
0

OT - Vilket blogghotell?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag funderar på att börja blogga. Undrar nu vad ni med djurbloggar väljer för blogg"hotell" och varför? Vill gärna ha något som det inte är för mkt reklam på.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wand
0

Tycker att blogg.se är bäst jag. Där kan man göra utseendet på bloggen PRECIS hur man vill, och det är enbart en reklambanner för mig.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Oldhaunts
0

Håller med föregående talare, blogg.se är helt klart bäst! En liten ruta med reklam är allt, den kan man leva med (:

CelsiusT
0

På blogg.se verkar man inte kunna lägga ett inlägg i flera olika kategorier? Om man nu skriver om fler olika saker i samma inlägg alternativt om något som passar in på flera av kategorierna, hur gör man då?

Wand
0

Jag vet faktiskt inte, själv använder jag inte kategorier.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Oldhaunts
0

#3 Jag har mer omfattande kategorier, till exempel så har jag stallpyssel - de dagar jag inte tränar ponnyn och träning - de dagar han tränas. Sedan bryr jag mig inte så mycket om det hamnar lite allt möjligt där emellan så att säga.

Jag har även befunnit mig på blogger, men där var det svårare att göra en personlig layout där och det hotellet passade inte mig. Blogg.se är däremot mer min typ då jag gillar att pyssla med layout osv, det finns även en möjlighet att göra den helt reklamfri genom att betala en liten summa per månad.

CelsiusT
0

#5 Men jag skriver om flera olika ämnen i samma inlägg och jag vill att man ska kunna hitta dom inlägg man är intresserad av, tex om man bara vill läsa om mitt hästliv eller bara läsa om mitt hundliv så ska man kunna välja det. Men ibland kan jag ju skriva om både häst och hund i samma inlägg och då vill jag att man ska komma till det inlägget oavsett om man klickar på häst eller hund. Så fungerade det när jag hade blogspot (tror jag den hette).

ebengtssson
0

jag skulle inte säga blogg.se, det krånglar mest hela tiden -.- wordpress känns bättre, där har jag för mig att du kan lägga ett inlägg på flera olika kategorirer o.s.v :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Grodan
0

Jag använder blogg.com till min hunds blog. Tycker den är ok.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ebengtssson
0

sen tycker jag det är krångligt att ändra design o.s.v

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

CelsiusT
0

#9 Men worldpress har väl ännu svårare sätt att ändra design på? Eller det kanske bara är jag som inte fattade det? På blogg.se så använder dom ju vanlig html-kodning och css-kodning och jag som har kodat hemsidor tycker ju det är supersmidigt. Men inte nöjd med dom alls i övrigt. Men provade worldpress en gång och fattade nada om designen.

Zabbio
0

Gillar tumblr… Lätt att justera enligt mina önskemål.

Nackdelarna är statistik - får krångla med ett program till det men det går. Kommentarer har jag dock inte fått att fungera vettigt.

Men för övrigt en enkel blogg.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Em--ma
0

#7 tummen ner för wordpress enligt mig. Kan aldrig skicka kommentarer på den kommer bara upp ''du kommenterar för ofta sänk farten'', och jag kommenterar knappt aldrig.

Jag tycker blogg.se det kanske strular ibland men dom bra delarna väger definitivt upp den delen. Sen kan man uppgradera så man tar bort reklamen för en slant i månaden. :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !