Hur många dagar efter avmaskning?
Avmaskade hästarna i fredags (för blodmask) då är bara frågan efter hur mågna dagar kan man flytta hästarna till nya hage? Är det 3-4 dagar?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Ja, vi brukar köra på 3-4 dagar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så har jag också gjort, men sedan såg jag rekommendation att man skulle flytta till ny hage direkt efter avmaskning, för att undvika att hästarna smittades igen och sedan smittar ner den nya hagen också…
Så nu vet jag inte riktigt… Men jag antar att man i sådana fall måste mocka den nya hagen ordentligt de tre fyra första dagarna alternativt om man flyttar dem TILL en grushage. Kanske ska man göra olika beroende på vad man har för hagar osv, men jag vill iaf inte släppa ut hästarna direkt i en "ren" hage… tror jag…
#2 hästarna går just nu i stallhagen med lera och lite på betongplattan…
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#3 Åh, då kan du ju mocka ordentligt och det finns inget att äta. Ja, då hade jag definitivt väntat med att flytta dem till ny hage :D
#p4 precis =D Dock ligger den nya hagen under vatten -.- Kan det slute regna snart?
#5 skridskobana i vinter? ^^
ja -.-