Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 477 ggr
Loa-bg
0

HJÄLP!

Någon som vet något om ett slags band som ska dra ihop hästen? Det ska sitta från huvudet och på något sätt sedan till bakdelen… Jag kan inte förklara riktigt, men kanske någon som vet? Skulle du vilja förklara mer, eller länka till någon sida med info om det.

Mvh //Lovisa

Mandysan
0

menar du den där pessoa-longerings-grejen? Jag ska se om jag kan hitta ngn bild…

Mandysan
0

Jag personligen tycker inte att den ser speciellt snäll ut….

Loa-bg
0

Tack så mkt! Precis vad jag var ute efter. Ska prova en sån på min häst.

Mangis
0

Som alla hjälptyglar bör den användas med måtta. Jag har haft den till Mangis ganska nyligen för att lära henne lyfta bakbenen och kommer starta upp med det ganska snart efter igångsättningen men hoppas på att slippa den fort.

Loa-bg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jag förstår det. Jag ska iväg i eftermiddag till en dressyrtränare som ska visa mig.

Detta är ett av mina försök att få ording på Casanova, veterinärerna dömmer nog snart ut honom, så jag testar allt. Hans bakben sladdrar efter och den låsningen i ryggen man hittat på honom kan inte vara allt… Så en av mina teorier är att han har lagt in ett felaktigt rörelsemönster för att kompensera låsningen. Så om jag tvingar honom att gå rätt kanske han sätter upp muskler på rätt ställe och klarar av att bära upp sig. Jag är tveksam till detta, men man får ju försöka allt.

Mangis
0

Mmm, det är ju inte så kul med hjälptyglar men ibland måste man