Svullen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min häst är svullen vid kotan ungefär, det är två mjuka svullnader som sitter nästan ihop. (kolla bild)
kommer inte ihåg vilken dag jag märkte det men tror det var i Lördags. Han är inte varm, han är inte halt och har ingen feber. Han ömmar inte heller vid tryck och är lika galen och glad som vanligt. Har låtit bli att rida sen jag märkte den och han fick på sig ett par back on track i någon timme när jag märkte det. Sen fick han lindor igår kväll tills imorse. Kollade svullnaden vid 12 ungefär och den var oförändrad.
Vad kan det vara egentligen?!
Han är en klantskalle och har ett x-antal pålagringar speciellt på frambenen men hur har han kunnat slå sig på utsidan?
Förändras det inte så åker jag in till kliniken med honom, men känns lite halv löjligt när han inte visar några tecken annat än svullnad. Har googlat och så och skador på senor m.m brukar dom vara halta alt varma på.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

vanliga gallor? det kan de få av massor av olika orsaker, foderbyte, överansträgning, gräs etc etc etc…
Har han inte ont eller haltar skulle jag bara ha koll så det inte bli värre.
Han kan ju ha slagit sig emot nåt i hagen bara, eller gallor :)
Låter som vanliga gallor. Inget att orora sig över direkt. Det gäller bara att ha koll på dem så att de inte förändras och hälta eller värme uppstår. BoT är bra att ha på över natten för att få ner dessa svullnader. Kan vara idé och testa.
Provade BoT i natt men var ingen skillnad. Ska prova ha på dom ett tag om nätterna och se om det förändras. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#4 Ja, det är inte säkert att de går ner efter bara en enda natt. Lyycka till med din häst.