Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 477 ggr
RubHel
0

Fjordhingst i full rulle

Här har ni en fjordhingst med drag i :) 

http://www.youtube.com/watch?v=NCkBaBrbAnc&mode=related&search=

Anna
0

WOOOW! Jisses vilken vacker häst. Ojojoj… Blir glad av att se sådant där, det där är äkta lycka! =) Och vilken "vill-vara-där-med-kameran"-ångest jag får. Oskyldig

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Murre_Uddiz
0

Åh vad fin =D haha, sprallig elr inte =P
ballt när de såg ut som om han skulle rulla och typ kasta sig iväh sen =)

RubHel
0

#1 Jaa, snacka om att visa upp sig för fjordingarna som gick i hagen bredvid :P Såg ut som om han flemma mot dom också en gång, men är inte säker.

#2 Det tyckte jag också var häftigt :)

jn84
0

Vad fin han var :)

MiaMaria
0

Härligt! Syndes direkt att det va en hingst ;-)

ciss
0

GUUUUD så vacker! Orkade inte se hela alltet, men han var ju hur fin som helst. *dregla*

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Snuttan2
0

Vilken vig och smidig stor klump :p

Vad bekvämt med självmotionerande häst föresten, önskar ponnyn kunde motionera så där, hade varit så bekvämt Oskyldig

Birdiegumman
0

Så fin han är! Ser väldigt glad ut! :D

jen
0

vad härligt det såg ut. han var en glad en!

zandrizen
0

Riktig snygging!

Cydonia
0

Jag blir alldeles till mig av lycka! Den där killen är verkligen full av charm och energi! :D

CBA
0

Bli inte arga på mig nu flickor jag menar inget illa…men vad roligt att se en fjording med lite eget GO i och som rör på sig med lite schwung och frammåtanda, likaså filmen elin (tror jag det var) la in på dressyr fjordingen :o)

Tyvärr så har ALLA fjordingar jag stött på varit tröga och istadiga och har inte haft någon egen motor eller vilja att röra på sig :o/

Detta var jätte roligt att se :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

#12# Det beror nog mer på hur dom är byggda. Nu för tiden så avlas det ju på lite mindre kraftiga fjordingar. Har sett en del som t o m ser ut att vara korsningar pga detta. En del är väldigt snygga och en del ser roliga ut tycker jag.

Min Gejsa är ju mer av den gamla sorten. Hon är seg. Men hennes dotter är tunnare och har mer go i sig. Men Gejsa kan ju tyvärr få lite go i sig hon med på fel ställen. *ler*

Inte 17 ska man väl bli arg för att du tycker så.

lisette
0

#12 nej men har du träffat oskar? ;)

CBA
0

#13 Jag har träffat fjordingar av båda typerna…både den mer smäckra och den grövre bruks fjorden men de har alla varit tröga och väldigt ovilliga till att röra på sig eller ö h t samarbeta med ryttaren :o/

#14 HAHA…jasså är han lite sävlig :o)

gejsa
0

#15# Då har du nog bara haft otur. För åk till fjordriks en sommar så får du se fina hästar som rör sig självmant bl a.

CBA
0

#16 Jo jag har nog haft det tyvärr :o(

lisette
0

ja han är lite sävlig charlotte, men å andra sidan är han en gammal man som gått på ridskola hela livet… :D

CBA
0

Då får man vara sävlig ;o)

gejsa
0

Fast å ena sidan så behöver det inte vara fjordingar som är sävliga. Ni skulle se när man leder in och ut Sorro. Han går som en sömngångare. Snacka om långsamt. *ler*

gejsa
0

#18# Fast å ena sidan sådana hästar som gått på ridskola i många, många år. Brukar bli väldigt pigga när dom kommer till en privatperson när dom rids ut har jag hört.

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta är nog så fort jag sett honom röra sig, det var när harry kom hit förra sommaren. jag blev förvånad att han kunde springa så fort.. :D o här var han ändå långt efter de andra… *fniss*

CBA
0

#20 HAHA Mirabil har oxå tuggumi under hovarna när jag leder honom :oD
Fast jag ser hellre att han har det än att han är och hoppar och far runt när jag leder honom.

gejsa
0

#23# Jo, det är ju sant. Men det här är extremt sakta som han går.

CBA
0

Samma här…han tar ett steg seeeeen taaaar haaaaan ettttt tilllll steeeeg :oD

CBA
0

Skulle jag krypa på backen skulle det gå snabbare *fniss*

lisette
0

#21 oskar har ju varit på ridskola sen han var 5-6 så han är otroligt beroende av andra hästar, tror inte han blivit riden mkt själv där.

visst blir han lite piggare när han är själv, men han är oxå mer orolig, tror det beror på det. han stack ju med mig en gång på en asfaltväg när det kom en massa ponnier galopperande i hagen brevid.

#23 lagom är bäst. det är lite jobbigt med för trötta hästar med.

gejsa
0

#27# Ja, tyvärr är dom ju vanedjur. Ser detta på GEjsa nu. Hon kan ju knappt ridas ut själv längre. Beter sig som en knäppis.

Men jag menade att dom blir levnadsglada och piggare.

Kattapult
0

Underbar häst!! :D

reddie
0

Åh, vad han staylar sig för brudarna(?) i hagen bredvid.

lisette
0

tänkte först: äsch så där snabbt galopperar oskar med. sedan började han rejsa.. .:D o vad högty han sparkade…

jen
0

anledningar till fjordingens "seghet" är att de skulle orka arbeta i  det sluttande landskapet förr Flört

men som andra skriver är ju de nättare fjordingarna mer framavlat nu eftersom de används mer och mer som ridhästar nu…