Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1138 ggr
MillaJ
0

Filmat idag :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag åkte vi till min gamla hemmaklubb för att öva på att rida någon annanstans än hemma. Lastning och åkning gick bra både dit och hem :)
Själva ridningen blev lite spännande eftersom han aldrig varit där, inte gått ute i paddock på länge och så var det flera stycken som kollade. De första 10 min gick han som en stjärnkikare och bara spanade på allt runtomkring (hästar i hagarna intill tex). Men sen lugnade han ner sig lite och var kontaktbar igen -om än något spänd.
Efter passet skrittade vi ut. Intressant att alla hästar vi passerade märkte att det var en ny häst -de kom rusande rakt mot oss och det brukar de inte göra, det tyckte Calle var lite äckligt så han började hingsta sig lite och skuttade fram i nåt passageliknande :p

och tro det eller ej, men det blev en liten film! Trots att han är lite spänd och hackig här så tycker jag att han är duktig, man får inte glömma att han är 3 år och på denna filmen rids på ett helt nytt ställe. Tror han kommer bli väldigt fin när han blir äldre och börjar sätta sig mer.

Cederin
0

Vacker häst!

Medarbetare på Naglar och Hår