Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2204 ggr
Kassy
0

Hööks broddar och täcken

Har någon av er testat hööks broddar/täcken? Är dom bra/dålig? Tacksam för svar! :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

ebengtssson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nästan alla mina täcken är från höökls, fleece,stall, regn, vinter m.m :) Jag tycker de är helt okej :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Elshira
0

Broddarna är helt ok, som de flesta andra om man inte köper någon särakilld modell kanske. Täckena kommer ju fråb olika märken, så de finns ju både skräp oxh riktiga kvalitetstäcken där :)

Hakuna matata!

Alma-G
0

Broddarna slits, men det gör väl alla? Jag har endast använt broddar därifrån :)

Kassy
0

# 1 Okej, vad bra! :) # 2 & 3 Ja det är ju klart, men hur ofta byter ni broddar? 6 veckor? Oftare? Mer sällan? :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Zaphix
0

Broddarna är rätt värdelösa jämfört med andra, slits fort. Vet inte riktigt vad jag har för modell, köper på en travaffär, men de är mycket bättre än Hööks.

Har täcken från Hööks och de sitter bra på min häst med bred bog. Har två stycken som håller för regn och snö en hel dag utan problem.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Elshira
0

#5 Jag tycker de slits ungefär lika snabbt som andra broddar man köper styckevis på t.ex granngården osv. Det är nog snarare så att travbutiken har mer kvalite än många andra :) De har ju för övrigt (enligt min åsikt) betydligt bättre skor, täcken osv…

#4 Det är helt beroende på om hästen går i mycket grus/sand (antingen om man sandar, eller om det kanske bara är tunnt med snö), om hästen går på asfalt kanske, och givetvis om man tar av dem efter varje ridpass eller ej.

Hakuna matata!

Zaphix
0

#6: Kan så vara.. Har nog tur som har en bra travaffär så nära. :)

Min och Dackes blogg

Punkity
0

Mina täcken från Hööks har varit de sämsta hittills. Det som höll längst höll två månader, det som levde kortast var bortom räddning redan efter två veckor. Då jag mest äger ganska billiga täcken (täckesmarodör i hagen) ser jag det som ett ganska dåligt betyg då både Börjes och Ullared har försett mig med täcken som hållt i åtminstone två säsonger.

Zaphix
0

Har också erfarenhet ifrån andra hästägare att Hööks billiga täcken inte är så mycket att ha. Jag har den dyrare modellen av täcken som har mycket grövre tyg och känns rejälare.

Min och Dackes blogg