avmaskningsmedel
Fick tillbaka hästarna träckprov idag.. Linnea har noll på allt, Håjt 350 på lilla/stora blodmasken och Ambra 1000 på lilla/stora blodmasken!
Ambra måste jag avmaska men vilket avmaskningsmedel ska jag ta?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
säger inte veterinären de när du ringer för att få det utskrivet? för man måste väl få det utskrivet från veterinären för att få ut de?
jag har sagt resultatet till Vet. å så har dom tagit de som dom tycker är de bästa..
nepp jag fick det på mejl :/ där är det underskivet men inte för vilket avmask.
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ring och fråga vet vilket han skrivit ut.
Annars får du se det när du hämtar ut det på apoteket.
fast vet. har inte skrivit ut något. jag ska ringa imon.,..
Har du haft problem med styngfluga i år? Isf rekomenderar jag Noromectin som är den enda som tar styngflugan. Annars skulle jag nog satsat på Fyrantel.
Men bäst är att antingen fråga på apoteket eller ringa veterinären.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Det är bara att du säger till vet. att du vill ha maskmedel utskrivet mot blodmask.
ringde vet i morse och fick något recept på avmask. som tog både små coh stora :)
#7 Jo, det gör de flesta…
Men det finns bara två preparat (finns iofs flera olika medel, fast de bygger på samma preparat - precis som vanliga huvudvärkstabletter innehåller antingen acetylsalicylsyra, paracetamol eller ibuprofen men finns i måånga olika medel; TREO, Magnecyl, Ipren, Alvedon…) och man rekommenderar inte att byta preparat för ofta eftersom man då kan få problem med resistens.
Därför bör du inte bara diskutera vilka maskar ni har utan även vilka preparat ni använt tidigare med veterinären!
Har du använt kolla masken? De har en vet du kan ringa för att diskutera medel med och även få recept av :D Läs gärna deras lilla informationsbroschyr oxå…
#8, yes kollamasken :) Har inte avmaskat på några år, då de inte haft mask så minns inte vilket jag hade då ;)
#9 Då spelar det kanske ingen roll vilket medel du använder, men det vet ju den vet som du måste ha pratat med för att få ut medel :D