mörka ner läder med olja?
Jag har hört att man kan mörka ner ljust läder med l'der olja. Men jag har inte fårstått vilken olja man ska använda. Någon som vet? Jag har hört att EKO olja inte ska vara bra på läder.
Jag har ett par westerntyglar och ett curb strap som jag vill mörka ner ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läder blir väl alltid mörkare första gången det smörjs, oavsett typ av fett?
Jag har smörjt det flera gånger, men de har inte direkt blivit mörkt, de är ljusbruna, jag vill att de ska bli mer mot mörkbrunt så de passar tränset :/.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag läste att man kan göra det med matolja, villket jag gjort. Dock måste du hålla sakaerna under uppsikt om det inte är jätte bra kvalitet på sakerna så de inte blir jätte mörka.
Mitt mörkröda träns (som jag mest hade som slit och släng) blev svart när jag hade det i matolja, de låg där en stund men det var inte heller speciellt bra kvalite. :)
Jag har i.af använt mig av den svarta ekol oljan för att få natur/senapsfärgade träns att bli fint ljusare fuxfägat. Bara att olja in gång efter gång tills det är lagom mörkt, men prova på en liten bit först så de inte tycker det blir för mörkt bara om du bara vill mörka ytterst lite :)
Hakuna matata!
använde vanlig ofärgard Ekol Olja när jag "färgade" mitt träns.
Här kan du resultatet
#5 Shit va snyggt de blev! ser ju inte ut som samma träns knappt :)
Oj, de vart ju sjukt bra. Tyglarna jag har är faktiskt i den färgen du hade på tränset innan, och resultatet jag vill ha är det du fick. Nu har jag bara svart ekol olja. Men jag ska testa på en liten del och se vad som händer. Tyglarna är av bra kvallite, de är inget snack om saken då de var dyra som attan och av ett bra märke.
Jag får testa på, jag vill ha mörka tyglar, men de är väldigt svåra att få tag på, så man får helt enkelt fixa själv :)
#5 Jättesnyggt!
Risken med svart olja är nog att det blir flamigt, hade nog inte vågat ta det på ett så pass ljust träns som du har.
5 & 8 # Tack tack, surt bara att det är förstort för min tjej ;/