Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 4093 ggr
Flaxii
0

Glansspray

Vilken glansspray använder du (om du använder)? Och vad brukar du ha den till (man, svans, päls etc.?)?
Själv använder jag glansspray till svansen och pälsen, men inte manen, den blir så hal då (jobbigt att klippa och knoppa manen då). Använder Firefox.

SandraErikssonn
0

Jag brukar oxå änvända Foxfire :) Den funkar riktigt bra tkr jag:)

LinneaG
0

Vet inte riktigt vad det är för märke på den jag använder, vit större flaska med svart etikett.
Använder pälsglans ganska ofta till man och svans, kan använda på hela kroppen om hon är dammig också.

MLphoto
0

Sjöbogårdens, det absolut bästa när man har Shettis o Nordsvensk med mycket (och lockigt) tagel. Jag älskar det :)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

anzzen
0

använder inte glasspray ;) min häst frå glansig man ändå ;)

tezzie
0

Jag har oxå sjöbogårdens, köpt på ÖB =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Maja
0

Islänningarna använder inte någon.

Älgen i stallet har någon gul flaska tror jag det är.. Sprayar den på svansen och manen då och då.

Dior
0

Använder Final Bloom, Final Mist, eller EquStar. Lika bra på alla mina raser, men Final Misten vinner.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Yuriko
0

Har provat alla möjliga, men tycker inte att det är så stor skillnad.. Använder ständigt glansspray över hela Rayhan (skimmel -.-) i hopp om att det kanske inte ska fastna så mycket smuts..

fridak
0

har emins pälsglans till man och svans.

_Jag_
0

Har emins till man och svans innan tävling.

MrsKarpf
0

Verdus super sheen , den är så grymt bra.  den reder ut vilken man som helst och sitter kvar några dagar.

Haag
0

jag har också verdus, den är super :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

pippa__
0

Det från ÖB. Sjukt bra och sjukt billigt! Har faktiskt gjort en undersökning en gång med det från ÖB och ett annat märke som var dyrare. ÖB:s vann stort. Det dyra tog slut snabbare då jag var tvungen att ta mer av det :/

Peppe
0

Foxfire är grym =)

#12 den luktar äckligt ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

thilda-
0

Foxfire :)

emeliekarlssoonn
0

Sjöbogården, köpte 2 flaskor på GHS (Göteborg Horse Show) Håller med Micka(=MLphoto) funkar bäst på Nordvensk. Använder till man och svans. Typ dränker svansen eftersom den är ganska tunn. Använder ibland i man och lite försiktigt i pannluggen. :) Kammen jag har drar skitmkt på man och svans så ska köpa en i naturmaterial på Avantia ev. imorgon. :) annars så blir det på NHS i helgen. ^^  (nån som kommer dit förresten :D)

IdaS-A
0

vad kostar sjöbogården på öb? finns här i stan på öb, men de som jobbar där vet inte vilket pris den har??!! Har stått en hel hög med flaskor där utan prismärkning i flera månader.. knäppt..

jag använder ganska många olika sorter, till vardagsbruk använder jag helst foxfire..

Tips till er andra foxfire användare-Gekås, ullared har den billigaste jag sett hittills..

Peppe
0

#17 jag köpte hem ett helt lager därifrån senast, blev lite snabbturer i somras eftersom Blacky bodde åt det hållet…

Hur många här i världen har varit inne på ullared i 20 min och sen klara och tillbaka i bilen? XD

Haag
0

#18 JAG HAR! xD ;)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Peppe
0

#19 äsch fan du räknas ju inte ! XD du tillhörde ju vårat läger :P

Haag
0

#20 ja fifan va de gick fort xD

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

lisette
0

#17 59 eller 69 har jag för mig. det kan man ju se på hemsidan och har de inte märkt upp vad varorna kostar så ska du se till att förhandla till dig ett bra pris! =)

har med ÖB's. dock måste man spraya in medlet ett tag innan man ska reda ut.

IsaHolm
0

jag har en stor blå flaska med gul etikett som jag köpte på börjes på gbg horse show för 2 år sen (!!)

Den använder jag typ 1 gång i veckan i en i och för sig ganska tunn och spikrak svans!

fridak
0

#23 låter som emins:)

gotlandsruss
0

vet inte vad min heter men den är bra

Tuff
0

Kände en som använde spray på hela hästen. Inget att rekommendera.

Flaxii
0

#26 Jag gör det. Varför är det inte att rekommendera?

Lindbygarden
0

ingen aning om märke men används till svansar och till shettisens man..

bebbe
0

Sjöbogårdens till man o svans.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

BeatriceHolmberg
0

Tror det är Sjöbogårdens jag också har, använder endast till svansen :)

Carmenzita
0

Foxfire,                                                                             jag använder glansspray i manen o specielt svanssen för zita ha så tun svans så för att inte slita på den mer försöker vi undvika tovor :)

Mangis
0

Foxfire. Funkar även som flugmedel… Men inte mot fästingar har jag märkt. Får se hur jag löser det.

IsaHolm
0

Jag antar att sadeln glider runt en del, plus att det är nog inte så bra för pälsen, det naturliga fettet i pälsen försvinner eller nåt sånt där :P

Flaxii
0

#32 Min sadel glider inte iaf :P Har ju schabrak under…

Thorsson
0

jag använder Sjöbogårdens :)

Peppe
0

#32 gör det? smidigt ju :P hur pass bra är det då?

Mangis
0

#36 Tja, alla hästarna i ungstohagen är helt sönderbitna på hals, bogar och under magen. Dock inte Stella som inte har ett enda litet sår någonstans. Då sprayar jag en gång i veckan ungefär… Men som sagt, hon verkar få fästingar ändå så det funkar det inte mot. Tänker prova med vitlöksolja på benen.

Qyenn
0

Ska nog köpa nått sorts glansspray imon på City gross ;)

CBA
0

Jag använder Absorbines glansspray i man och svans på prinsen. Han är så blank i pälsen ändå så till vardags används det inget spray där, bara när vi ska vara fina på utställning :o)

Tidigare köpte jag den som finns på ÖB men den är ALLTID slut här hemma (de verkar bara ta in typ 10 flaskor åt gången och de försvinner direkt)…den är väldigt bra och prisvärd faktiskt :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

wewwa
0

Jag tror inte att jag har svarat något i denna tråden, men iaf, jag använder inte pälsglans så ofta. Förut hade vi Foxfire, men nu har vi hittat Sjöbogårdens och den tycker jag är ännu bättre och mera prisvärd.

Minetta
0

använder "Tallipoika" glansspray, jättebra tycker jag. Använder till svans, man och päls.

HumlanochJuvel
0

Lite gammal tråd men hoppas någon kan hjälpa mig :)

Vart kan man beställa Final Mist?

Offbeat
0

Jag använder foxfire och späder ut den med lite vatten ibland när den håller på att ta slut, funkar lika bra ändå så det är ett tips! Använder bara pälsglans i svansen annars blir allt så halt :P Och glans i pälsen kna man ju rykta sig till och man har han inte så mycket av då jag rycker/klipper ofta.

[Quickeman]
0

Satin Sheen eller Sjöbogårdens, bara i man och svans

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror mitt heter Show sheen, en vit flaska köpt på EKO-hallen. Använder bara när vi ska iväg på utställning, och nog var han glansig igår.

Lotties
0

Sjöbogårdens och Foxfire! Sjöbogårdens brukar vara slut i affären så då köper jag foxfire :)

WornOut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sjöbogårdens har jag haft det sista, köpte några flaskor på ullared. Funkar jättebra!

Jag har i pälsglans i manen nästan varje dag och även i svansen ganska ofta. Detta pga att han har lång och tunn man och den trasslar sig på bara någon dag annars. Svansen sprayar jag för att jag är så rädd om den så jag slipper slita på den lika mycket.

Kroppen sprayar jag bara vid tex tävling.