Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 507 ggr
jn84
0

Igen?

Det här börjar bli fånigt.

Idag skulle jag hoppträna inför Skörbycupen nästa helg. Allting gick superbra och när jag hoppat nästan alla hinder var jag kanonnöjd. Och ändå (dumma mig) bestämde jag mig för att hoppa staketet'7grinden innan vi gav upp.

Och vad hände? Dandelion tog ett helikoptersprång tre meter rakt upp i luften så klart. Och jag dundade ner på honom på sidan efteråt och han blev livrädd och det slutade med att jag flög av.

Vet inte riktigt hur jag landade, men slog förmodligen i huvudet i staketet så nu är min nya hjälm redo för soptippen. Och det andra knät (inte samma som jag gjorde illa för tre veckor sen) är paj. Men jag minns ärligt talat inte att det var staketet vi hoppade, trodde det var ett vanligt bomhinder. Känns lite skumt..

Har alltid varit skraj för att hoppa, men nu har jag gjort likadana avflygningar två gånger i rad när jag hoppat, så jag tycker väl inte att det är så där jätteroligt längre. Och jag är inte så sugen på tävlingen nästa helg… Inte ridsugen alls faktiskt, börjar bli lite väl många avflygningar nu. Sen jag fick honom för ett år sen har folk åkt av 13 gånger tror jag, varav tio varit jag. Inge kul att behöva rida och vara rädd hela tiden. För det gör så ont! Ledsen

E_hjo
0

Ajdå… Inte roligt för dig!  =/

gejsa
0

Oj då, det var inte så bra. Ja, visst blir man rädd om man ramlar av för ofta. Det håller jag med dig om. Du får helt enkelt sluta hoppa och rida mer dressyr i stället. Det kanske är lite säkrare iaf.

jn84
0

#2 Men samtidigt är det ju så roligt att hoppa. Måste nog bara lära mig hur man gör det på bästa sätt. Tydligen är inte mitt sätt det bästa iallafall Glad

Eve
0

jn84 - usch, fy, vad otäckt det såg ut, alltså.. jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra. kändes som att det var mitt fel för att jag stod där och "instruerade" dig. Du får väl helt enkelt börja hoppa Lykka ;)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jen
0

oj, vad tråkigt.

du får hoppa små-hinder ett tag, så kommer nog suget tillbaka sen.rider du för instruktör?

om inte, så är det bra att ha en som kan hjälpa dig.

lisette
0

vilken tur att du använde kruka!

jn84
0

Klart det inte var ditt fel, Eve. Kan inte skylla på någon annan än mig själv. Han hoppade ju, och jag följde inte med ordentligt. Fast vi kan skylla lite på Jennie. Det var hon som ville ha fram grinden Räcka ut tungan

Och Lykka är ju inte säkrare, hon kan ju stanna. Det gör iallafall aldrig Dandelion. Flört

Idag blev det en ny kruka. Hoppas verkligen att jag får behålla den längre den här gången! =)

#5 Nej, har inte hoppat för instruktör än. Men får nog ta tag i det ordentligt nu.

reddie
0

Det verkar som om det gick ganska bra ändå…usch, aldrig roligt att trilla av. Har lyckats hålla mig kvar på Reddie i de tre år som jag ägt honom trots att han ibland slänger sig åt sidan om han ser en läskig sten eller nått i vägkanten. Inte så kul om man kommer i full galopp…

Hoppa låga hinder i några veckor/månader så ska du se att du snart är back in buisness, hoppning är ju trots allt superkul.
Och glöm inte - att sluta när man ligger på topp