Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 460 ggr
AusaBausa
0

sommarbete?

När släpper ni era på bete? Hur varmt ska det vara på nätterna innan de får gå ute? Har de då ngnstans att gå in?

MiaMaria
0

Musse och c/o brukade jag släppa ut på dygnet runt bete vid midsommar. Om de bra växt innan och de va bra väder brukade dom få gå dagstid nere i torpet, våran "-nu-har-hästen-blivit-för-tjock-så-nu-får-den-gå-i-torpet-hagen-hage" ;-)

Mandysan
0

Runt 1 juni… Vi börjar med att dom får gå i sommarhagarna på dagen, inne på natten sen uteb dygnet om vid fint väder och till sist helt och hållet..

bebbe
0

Mina är redan ute

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

CBA
0

Vi har pratat om mitten på maj om betet är tillräckligt då.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

reddie
0

Släpper min i slutet av maj/början av juni. Jag har inget stall hemma hos mig där han på bete men de har skog och ett riktigt vinskydd där.
I år kommer han att stå en bit från vår stuga hos min kusin som har uppfödning, där finns en stor lösdriftslada och stall.

mazze
0

Kommer troligen att släppa på bete vilken dag som helst. Är det lite kallt får hon ha täcke. Eftersom vi har A2 i stallet så ansåg vi att vi släpper tidigt eftersom att de ändå ska ta det lugnt men det är bättre luft ute. Bara häatarna inte har feber vill säga (de som ska gå ut).