Näsblod? :O
Fyy vad hemskt, var ute och gick med Schess tms med min syster och hennes ponny, helt plötsligt börjar det rinna blod ur Millans näsa :O Jag blir typ helt skakis och vi skyndar oss hem. Ringer vet. LÄTTAd blev jag kan jag lova! Hon sa att det var inte värre än när vi har näsblod om det inte återkomemr flera ggr i veckan då kan det vara nått kärl som läcker. Och oftast komemr det när hästen är förkyld, och Millan har vatt förkyld för några veckorsen. DEt kunde se dramatikst ut men det var ingen fara, skulel ha uppsikt några timmar och om det inte slutade skuel vi ringa igen :) Tack och lov slutade det efter en timme.
Gud, så orolig jag var, inte visste jag att hästar kunde ha näsblod :O
Skickar två bilder på Schess från promenaden idag :)

ysch :/
tur att dt inte va ngn fara då ! :)
Det låter väldigt läskigt. Förstår att du blev orolig!

Förstår att fu blev orolig. De har ju rätt stora näsor att blöda ur också så det är ju inte konstigt att det forsade.
Fina bilder hade du fått i alla fall. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-de kan ha som vi människor torra slämhinner etc, ett sätt att förhindra stor blödning är att binda huvudet högt en liten stund.
MVH Linda

Min gobban blåste så mycket ur näsan när han blev rädd första gången av vildsvinen så han började blöda ur näsan.
Han har även gjort det många ggr då han var vädligt förkyld och dålig i slemhinnorna pga dammet i stallet. Han är ju dammallergisk. Innan vi förstod det alltså.
usch vad läskigt! men jätte fin häst, och jag hoppas hon slipper mer näsblod framöver :)