TTOUCH
är det någon som har läst boken TTOUCH? vad tycker ni om detta jag älskar boken och ska här med anteckna det flesta som jag lär mig skulle gärna vilja lära mig mer om örter och hur man kan använda det på hästar detta är jätte intressant, jag tror även på att man kan "prata" med djuren och att alla har den förmågan

Jag har inte läst den. Är den någon bok som rekomenderas?
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Låter intressant. Tror visserligen inte att man kan prata med hästar på annat sätt än att man lär sig TÄNKA som en häst, förstår varför de gör som de gör etc, men tycker att man ska vara öppen för andra sidor än de traditionella, tex medicin/örter.
mvh

Tror inte heller på hästpratare, men tror att det finns de som är känsligare och på så sätt kan avläsa en häst bättre än andra. Men inte tror jag att de kan snacka med kusarna inte.
Men det där med örter och sådant är intressant, bara man inte glömmer den veterinära delen som vissa gör. Bara för att de blir maniska.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Jag har läst den två ggr. Visst är det den som det står om hur hästarnas virvlar är osv? Där står iaf att den häst som har 2 virvlar på huvudet är speciella till sättet. Det har både Gobban och Lindas Soya. 

Har också fått lära mig det där om virvlarna. Om det är så att det är många virvlar i pannan som går ihop så att pälsen ser lite konstig ut är hästen också konstig. Haha, så säger gammlöa uvar i alla fall.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Inte konstig. Speciell. Och det är både min häst och Lindas, Soya. Det lovar jag dig att dom är. 

om dom är konstiga eller speciella kanske beror på hur mycket virvalr dom har och om det är väldigt oredigt. Hade en shettis i förra stallet som hade fler virvlar än vad jag kunde räkna i pannan. Och inte för att vara elak mot någon häst. Men den ponnyn var inte slug faktiskt.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

På vilket sätt då?

Ja, vart ska man börja då. Det finns hästar som är elaka helt enkelt. de föesta kan man hitta något skäl till elakheten eller åtminstone se något gott i. den har var bara helt knasig. Kunde stå blixt still för att i nästa ögonblick atackera en stenhårt. Blev skallad av henne så jag tuppade av. Fick en fin hjärnskakning på köpet. Gissa om det var pinsamt att säga att man blivit skallad av en shettis.
Hon kunde attackera en när man kom in i hagen, helt utan anledning. Barnen fick rädda sig upp på en sten och hästen jobbar stenhårt för att komma upp. Min häst jag hade då, gjorde vad han kunde för att hålla lill hästen borta från min dotter, detta då hon sparkade på allt och alla. Blicken var liksom elak. Hmm, svårt att förklara. Men det var inte så som man ser att en vanlig problem häst ser ut liksom.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Låter lite som min häst.. Gobban är inte elak men lekfull. Han kan komma och låtsasbita oss. Sedan när man försöker vifta bort honom så börjar han slå lite med frambenen och till sist står han med bakbenen. Han fattar inte att han är farlig. Men han har jagat mig en gång i hagen. Det var första sommaren som jag hade honom. Jag fick ju honom som 15 åring. Han skulle slaktas annars. Inte riden eller hanterad alls. Har jobbat mycket med honom. Jag hoppade över diket i sommarhagen och han efter. När jag tog fatt i en stor pinne vände han baken till och stack men slog mot mig först.
Soya är skitsur i boxen. Kickade gärna med bakfoten kosparkar du vet. Elin bet hon en gång så täckjackan gick sönder. Hon var riktigt sur. Men enl Linda så hade hon någon equterapuet hos sig och fixade Soya. Hon säger nu att hon inte alls är tjurig längre. Ska bli roligt att se henne i vår igen när hon fått sitt föl.
Är du intresserad kan du titta på våra hästar på min hemsida. Den är inte uppdaterad på länge för jag har bytit dator och mitt program finns inte här. http:hem.passagen.se/gejsa
glöm inte att skriva i min gästbok. gäller er andra också. 
jag rekomenderar boken i allafall har ni inte läst hmmm…jag tror att den heter "konsten att tala med hästar" handlar om carola lind

#11# Den boken har jag. Köpte den när hon var aktuell på Tv ang hästen pinnen. Sedan fick jag se att hon även var på buke.
buklefaos eller hur det nu stavas forumet :P OMG
någon annan som vet en bok om hur man ser hur hästen är på utseendet

#13 ja hon finns på buke. hon heter tom carolalind..
vad förvånad jag blev när jag upptänkte det hon är min idol! och så finns hon på ett forum!

jag kan ju noll om detta. men jag ska villigt säga att när jag läste hennes namn när du skrev det så tänkte jag direkt på hon på buke.. men dom är ju oxå människor.. =)
haah jag vet det :P