Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 650 ggr
ciss
0

Pälsglans

Vad tycker ni om det här med pälsglans? Någon sort du rekomenderar? Använder du pälsglans?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

MiaMaria
0

Jag använder bara foxfire, är de enda som är riktigt bra enligt mig.

ciss
0

Jag använder Foxfire. Inte så ofta, bara om svansen är ordentligt tovig eller om jag har tvättat ur den och gjort den riktigt fin.

Har även provat Renons Man & Svans. Inte lika effektivt, men även det fungerade.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Milli
0

jag använder foxfire. Fast brukar inte använda det så ofta. Och oftast när det har stått ett tag tycker jag att det förlorar effekten. Känns lite onödigt att köpa det då iom att det är ganska dyrt också.

[louise80]
0

Använder verdus super sheen den e riktigt bra och håller svansen tovfri

thilda-
0

foxfire

Mangis
0

Foxfire

E_hjo
0

Foxfire här med  =)

linnrisedal
0

har hööks egna och det som finns på örje, a nu de heter   i en blå förpakning. Hökks är bra tycker jag det i den blåa är inte lika bra, men det duger

Snuttan2
0

Tib och veredus gillar jag bäst.

me_minie
0

C&D&M Man- och svansglans

Perfekt utredning av man och svans.

Regelbunden användning sparar svansen och gör den lättskött och blank.

Långtidsverkande och mycket dryg.

500ml

Den rekomenderar jag! hur bra som hellst..!

joytick
0

Köpte nån blå billig från börjes som faktiskt är bra, men foxfire är ju helt klart bäst

jen
0

foxfire för det mesta.

Due-Boje
0

jag använder också foxfire.. Nästan bara i svansen för att slippa dra av onödigt mycket hår, plus att hästen inte fastnar lika lätt om den kliar sig. Ibland på rumpan, men aldrig på ryggen å halsen då allt bara blir halt och glider omkring när man rider..!

gejsa
0

Använder också foxfire. Köpte ett annat märke på  hööks som dom sa var bra men inte så bra som foxfire.

Lyrik
0

Använder pälsglans som jag har köpt på ÖB (vet ej märke). Funkar dunderbra.

Eve
0

Jag kör på vatten och babyolja blandat.. mycket bättre än alla medel man köper i affären!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

CBA
0

Foxfire brukar jag köpa men idag köpte jag en flaska som det stod Show Shine på av nått engelskt märke…dyr som sjutton (279:-) men fungerar väldigt bra och sitter kvar lääääne i man och svans.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

PonnyAnnie
0

Foxfire=)

Murre_Uddiz
0

nån från hööks :P
Sprayar bara i man och svans, inte ens på tävlingen använde jag glans till pälsen, blir bäst och så utan tycker jag ^^ *lol på mig*

Luthien89
0

FoxFire

Anna
0

Jag föredrar ryktborsten. Oskyldig

Nä men ärligt talat, har nog aldrig använt pälsglans på Windy. Då tävlar jag ju inte heller.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

mazze
0

Foxfire eller Canter and Silk (tror jag det heter)

Gyllan
0

FOXFIRE ÄR SUPER DUPER BRA :D

[Anna-N]
0

Foxfire = bäst!

Peppe
0

Endast Foxfire, otroligt bra och luktar dessutom fruktansvärt gott Räcka ut tungan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Loa-bg
0

Använder Lincoln, den är skitbra tycker jag. Och kostar inte alls mkt.

reddie
0

Jag använder bara pälsglans till trassliga svansar. Har aldrig sprayat på kroppen.
Har en blå/gul flaska från Börjes. Bra trasselspray.

Eve
0

reddie - jag använder också bara till trasslig svans :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Peppe
0

kan ju tillägga att jag bara andänder det till svansen oxå…och manen när den var lång

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jen
0

kan vi be att få rabatt på foxfire nu när vi gjort reklam?? Oskyldig

bebbe
0

Om hästen har en trasslig svans går det utmärkt att doppa den i en spann ljummet vatten och sen gnugga in någon billig sort av vanligt hårbalsam (för människor) efter en stund sköljer man ur svansen och då är den lätt att kamma fin igen.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

halludu
0

Gillar mest Foxfire men i stallet har vi en annan…vet ej vad den heter  d ä en vit flaska.

lisette
0

jag äger inte ens pälsglans.

divansson
0

Jag använder inte pälsglans. Jag tycker hästen ska se ut som den gör på riktigt, Alltså utan pälsglans.. Brukar bara shamponera in kvällen innan tävling.. Sen borsta mycket innan vi åker till tävlingarna.. :)

muirab
0

Foxfire…