Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 650 ggr
Anna
0

Hur ser hon ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om Wildas exteriör? Bilden är från när hon var ca 7 månader, nu är hon 9, men ändå. ;) Vore kul att höra lite eftersom jag är okunnig inom området.

Hon är e. Hagens Ryan RC 76 (connemara) och u. Wind of Fields (arabiskt fullblod/pinto).

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bubbelbubbel
0

jag kan inte nått om sånt, men jag tycker hon ser fin ut.
hon kommer nog bli riktigt ståtlig som vuxen :)

Lina
0

Jag kan inget om sånthär igentligen och absolut inte om växande hästar. men jag tycker att hon e väldigt rak i bakbenen, det ser ut som att hon står på tå.

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Håller med dig lite, men kan också bero på att marken hon står på är lite ojämn också. Slänger in en till då man ser på ett bakben iallafall. Tycker du det ser lika "illa" ut där?

annaattlid.se

Lina
0

hon tynger ju på benet där.. men är fortfarande rak. Men jag ju ingen expert. Jag tror bara att det är ett skönhetsfel som inte kommer påverka henne.. men jag vet inte.. bättre att överlåta det till någon annan som kan. :)

Anna
0

#4 Du har säkert rätt ;)

annaattlid.se

fridak
0

det är jättesvårt att säga hur föl och unghästar kommer se ut som fullvuxna. de växer ju så ojämnt, helt plötsligt så har ngt hunnit växa jättemkt medan andra delar av kroppen itne hänger med alls.

Lorita
0

Föl/unghästar bedöms för ur dom ser ut för dagen.

Vad man kan säga är bra rygg, kors och hals med ett vackert huvud, något överbyggd bak vilket är hel naturligt då hästarna växer ojämnt, detta ger något raka vinklar bak vilket förhoppningsvis växer bort. Även fram är hon lite rak och hänger lite i knäet vilket kan vara en ögonblicksbild, att hon är på väg fram.

Så som hon ser ut på bilden skulle hon få silverpoäng på en utställning tror jag, och hon är mycket welsh, så jag tror det skulle bli höga silverpoäng på grund av steget.

Klart en häst som skulle vara roligt att följa och se hur hon blir som vuxen och du ska var mycket nöjd med henne i dagsläget.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Anna
0

#7 Tack så mycket =) Ska hälsa ägaren detta (är medryttare åt Wildas mamma), hon blir säkert jätteglad.

Ni kommer garanterat få följa henne vidare i livet..

MVH Anna

annaattlid.se

Thorsson
0

Det ser fint ut, men hon är änså länge ganska hög ut bak. Därefter vad jag tror är har hon nog rätt raka bakben, men on står även så att bakkärran kommer efter. HOn får sträcka mycket mer på bakbenen än på frambenen :) Det är vad jag tror/ min mening om det :)

NinaToy
0

Hög bak men det är ju nästan alla unghästar. :) Snuttan? ;P

Thorsson
0

#10. Ja, men det är ju för att fra och bak växer i olika omgångar. Faxe i stalet är rätt hög fram. men det växlar. Faradibah är rätt hög bak nu ås att :)