jag=klant
..eller olycksfågel, för det var faktiskt inte mitt fel.
var avbytare idag på jobbet, hade mitt sista avbyte för den rasten, tjejen jag bytte av hade kommit och skulle bara skriva i ett papper, jag skulle plocka ut dom sista bitarna ur maskinen, pang, upp flyger en svinhet liten liten tunn gummibit, fastnar förmodligen på ögonfransarna och innan jag hinner reagera har jag gnuggat och fått in gojset i ögat, vilket betyder att jag brände helt enkelt ögat.
sprang till toan och spolade, eller ja, först fick jag ju plocka ut gummibiten som fint satt klistrad på ögat. JAIKS !
efter en halvtimme, när ögat fortfarande inte slutat rinna och jag fortfarande bara såg lite halvt om halvt, ringde jag akuten.
sagt och gjort, 20 min senare satt jag där.
fick träffa en fantastisk at-läkare (jag gillar dom) som sprutade roliga oranga grejjer i mitt öga, och konstaterade att jag har skadat nån hinna. fick salva som jag ska ta i 4 ggr om dagen, och ska till ögonkliniken imån igen.
jag fattar inte hur jag lyckas. :P
så nu känns det hela tiden som att det sitter skräp i ögat..
och inte nog med det, så ska jag jobba hela helgen….
Usch, låter inte roligt alls..:/ Är hemskt att få saker i ögat. >.< Tycker synd om dig..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
det är verkligen hemskt ! precis som sköterskan sa, det är stor skillnad på grus och varma grejjer, jo tack, det har jag märkt.
men "tur i oturen" att jag gjorde det på jobbet, då är det en arbetsskada, och jag får betalt dom två timmarna jag var på akuten, plus att dom förmodligen betalar besök ect…
Jaja, nåt positivt i det hela då. ;) Fast å andra sidan, hade du inte vart på jobbet hade det väl aldrig hänt. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
*pip* nu råkade jag radera allt.
jag sa ju att jag är en olycksfågel !
hade det inte hänt på jobbet, hade det säkert hänt nån annanstans, haha, i tisdags fick jag en annan gummigrej på mig, fast den fastnade på ögonlocket så jag har ett litet brännmärke där.
jag tror jag ska införa skyddsglasögon, och aldrig mer köra blinkers-bälgar.
Okej, då var det nästan bara positivt då.. Eller nåt. ^^ Skyddsglasögon låter rätt smart tycker jag. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja,det kanske borde behövas, men det kan också innebära problem. ah, det blir dumt hur man gör :P

Har du ordentlig anställning så borde de absolut betala för alla läkarbesök om inte för arbetsskada! (haha, skadar du dig så att du har minsta kvar kan du få rätt bra med pengar juh ;))
Jag har jätte svårt för ögonskador och att peta runt i eller nära ögat, är jobbigt att bara tänka på ditt stackars öga…
Vad dina ögon värkar dra till sig skit :p
usch, vill itne skada mig mer, är trött på sjukhuset nu, har två besök imorron, grann-mottagningar är det med, drop in på båda. haha
dom verkar dra till sig massa knas, och salvan är sååå läskig!!

Du det där kan gå illa. Din syn kan vara fördärvad nu ju. Ni borde verkligen ha glasögon!

Usch de där lät verkligen inte bra! Hoppas de går bra med synen! Och du, använd skyddsglasögon i fortsättningen va?? ;-)
nej nej nej lisette, inte blir den fördärvad, så illa är det inte, ska till ögon om 1,5 timme. enligt syntestet igår såg jag fortfdarande perfekt, så jag hoppas verkligen att jag får behålla mitt öga..
Usch. Det är inge vidare när man får något i ögonen. Jag fick Aciton (stavning?) en gång i båda ögonen (J##LAR vad det sved). Tur att du klarade det så bra, det kunde ha gott riktigt illa ju.
aceton är nog verkligen inget man vill ha i ögonen, huuaa !
vi får väl se vad farbror eller tant doktor säger idag..

den kan bli fördärvad bubbel, eller ivf sämre. jag har sämre syn på mitt öga pga en repa på hornhinnan.
skulle titta på en fjäril i en ogenomskinlig flaska när jag var liten. brorsan skulle hjälpa till och dunkade flaskan i botten när jag hade flaskan mot ögat. flasköppningen kom ju rakt in i ögat. fick åka till läkare och vi kunde inte åka till sommarlandet som bestämt… =(
åh neej !
fast det är inte hornhinnan tror jag, det är…
hm, om jag fass'ar på salvan jag fick, så används den för akut bindhinneinfektion, på konjuktivan…eh…
och "Det latinska namnet för ögats bindhinna är konjunktivan. Bindhinnan är den tunnare yttre hinnan som bekläder ögats främre del och som också klär insidan av ögonlocken. Bindhinnan innehåller många små blodkärl och är mycket smärtkänslig."
men jag vet inte, det märker vi, och då stämmer jag dom. :P

Ja, det är verkligen otäckt när man får något i ögonen. Jag höll på och fräste i stål när jag var ung på fabrik. Då fick jag en liten flisa som var mmliten. Det gjorde ju jätteont. Fickåka till akuten jag med och ta bort den. Sedan fick jag sova med ögonbindel på natten eftersom ögat var bedövat. Man skulle inte känna ifall jag låg med öppet öga på natten. burr!
Lycka till och hoppas att inget är skadat.
har en kille på jobbet som gjorde samma som du gejsa, han kom med ögonsköljet i handen och skäljde lite titt som, men det försvann ju aldrig, tvingade ner honom till vår företagssköterska, men då var ju inte hon där förrens på eftermiddagen, detta var vid typ 8a och man kan ju inte vänta tills 13 typ, så våran chef fick ta honom till sjukan, sen kom han tillbaka helt ok. så det gick bra.

#17# Jo, det är nog rätt så vanligt när man borra och fräser i metall osv.
Min lilla bit hade redan börjat att rosta sa dom. Gick också dit många timmar senare.
oooj, rosta. illa.
han kom in väldigt fort, och det gjorde ju jag med. tur det.
helt plötsligt kryllar mitt sjukhus av små söta läkare, jag har varit skitduktig idag.
var på medicinmottagningen, fick springa därifrån igen, eftersom min tid hos ögondoktorn närmade sig.
kom dit, fick höra att jag ser väldigt bra :D
men att jag har små..sår på hornhinnan, dom kommer läka, men jag måste använda min äckelsalva. haha
sprang tillbaka till medicin igen, tog massa blodprov och fick massa mindre trevliga burkar med mig hem.
plus att jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på jättelänge ! KUL! :D
så det är inget farligt med mig öga ändå :)

Vad skönt å höra! Ögonskador är inte att leka med…
jaa det var väldigt skönt faktiskt :)
*skrattar* min första salva jag fick med mig från akuten var det inget konstigt med, men jag fick recept på en annan.
den är lite jobbig. man blir temporärt blind !
inte riktigt blind kanske, men lägg ett tjockt dimmlager över hela ögat i 10-15 min.
och ändå står det att det inte påverkar bil eller maskin-körning.
och detta ska jag ha i 4 ggr om dagen….hm.
det blir kul på jobbet när jag ska ha i det ;P

du hugger kanske av dig ngr fingrar nu då? ;)
Hoppsan, låter inte kul. Hoppas det fixar sig!
Men jag känner igen den där känslan att ha nåt i ögat konstant. Blev skelopererad när jag var 7, det var som att ha stora gruskorn i ögat en hel vecka efter. >.<
hugger, njääee, har inget att hugga mig på, eller hugga mig av, eller vad man nu säger…:P klämma mig, men då blir jag nog mer av med huvudet eller armarna.
det var faktiskt en kille på våran fabrik på öland, som fastnande med huvudet mellan sprutan och maskinen, helt fruktansvärt, han råkade komma åt nånting så sprutan gick in.
usch, den maskinen stog still väldigt länge, det var nån kille som höll i honom samtidigt som han dog….
samma kille sprutade ett hål genom handen med bränt gummi också.
så man kan göra sig riktigt illa när man jobbar med gummimaskiner….