moms
Pratade just med pappa och han berättade att det kommer förmodligen bli dyrare att rida på turridningar etc eftersom momsen ska höjas ytterligare.
-Med detta så kommer tyvärr flera etablerade, bra turridnings firmor få lägga ner och ge plats för oseriösa utan utbildning, utan bra hästmaterial..som bara tar svart.
-Vad tror ni?

Dåligt! De borde få bidrag eller något annat.
De flesta föreningar får ju det, och vissa ridskolor.

-Ja men turridnings företag är små företag, ridskolor är föreningar

thats suxxxxxxx
How can anyone make a living, the taxes are high enough

#3 Får väll snart flytta på riktigt från det här landet..
ja det börjar nästan kännas så.
har en sambo som tidigare bodde i florida.. fördelarna börjar väga över naktdelarna til att flyytta..

Vi var på väg till USA men fick C att hitta jobb här i sverige ist och köpa häst gård..-Men skatterna äter upp skatterna
-Vi båda tjänar rätt bra men skattar bort allt..ja då är det till ingen nytta.
-Sverige suger i sig vi som jobbar hårt och inget får vi för det utan vi ska bara vara lyckliga av att kunna hjälpa andra.
-Hårt skrivet men sant.
MVH Linda

linda. det stämmer inte. vi får visst tillbaka. dina barna får gratis tandvård. barnen jag hade hand om i usa skulle ha tandställning. den skulle kosta 3000 dollar, de fick själv betala 1500 och mammans jobb betalade resten. du får gratis sjukvård fram till en viss ålder. det får man inte i usa.
jag tycker inte man ska klaga på sverige. vi har det så otroligt bra. det finns dom som säkert vill byta…
sveriges rättsystem suger stort däremot. men att klaga på att vi inte får tillbaka ngt, då är man ute på hal is.
hårt skrivet - men otroligt sant!

-Det skulle vi få via försäkringar om vi bodde utomlans oxå.
-Vad jag menar är att om vård garantier (och tro mig jag vet, jobbar själv inom vården) skulle fungera så fine..
-Jag skulle personligen gärna betala mina barns dagis till fullt pris, betala deras läkarvård etc om vi hade ett fungerande föräskrings system, mindre skatt.
-Just nu tjänar vi inte på att arbeta, arbeta mer.
Men det är min personliga åsikt.
Mvh Linda

om du bor i usa får du inte det via försäkringar!

Varför inte samla alla turridnings stall och bilda en förening till de, eller att de får gå med i en hästrelaterad förening som redan finns?

Men om man bor i Usa måste man ju ha försäkringar till vård och annat. Eller har dom tagit bort det?
Dåligt dåligt! Varför måste allt höjas hela tiden då? Har inte förstått den här cirkeln som pengarna rör sig i.
#11 nej det är nog försäkringar som gäller i USA om man vill leva tryggt.
Jag tycker de finns både goda och dåliga sidor med skatt. Skattepengarna går till mycket onödigt ex. riksdagsmännens dyra pansarförsäkrade bilar, lata ungdomar eller invandrare som inte vill jobba mm.
Det goda är att det inte finns så många fattiga utan man strevar efter jämnställdhet. Fast tillika förstår jag Linda om man sliter och jobbar men får lite själv.
Men tryggare så här, tänk om man inte hade råd med försäkring? Då får man sälja hus och hem för att få vård om det skulle behövas!
Staden jag bor i har finlans högsta skatteprocent! Hur roligt är det?!