Hjälp!
Hur lär man en sammarbetsvillig fd travare galoppfattningar?!
hon hoppar som en gud och har inga problem… :)
Bacon, svaret är bacon.
jag jobbade myckkte från marken med håjt, löst och på lina, sa galopp och då fattade han galopp, det har jag tagit med upp på ryggen och lagt till benen allt eftersom :) Nu har han inga problem, vänster tar han direkt men höger kräver mer jobb, men det kommer:)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
använd dig av hinder och hjälper samtidigt. fast det kanske får vara lite högre, så galoppen kommer mer naturligt. Och beröm massvis när hon fattar galoppen så förstår hon nog snart. Om hon inte förstår alls kanske du får låta henne springa in i galoppen i början och bli mer och mer bestämd att hon ska fatta den utan hetstraven allt eftersom..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har tränat i uppförsbackar och "öppnat" bogen på t.ex höegrsidan om hon ska ta högergalopp.
Nu tar hon båda utan problem! :D Iofs har hon alltid haft lätt för sig. Dock har vi fårr kämpat lite med höger bara.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
härligt! jag håller själv på och kämpar med högern med min f.d travare, men han kommer snart han med, viljan finns ju. Fast han tar inte alls om jag "öppnar" bogen.. då blir det korsgalopp!
1# 2# 3# 4# Tack för alla svar :)
Bacon, svaret är bacon.