foderhäst sökes
Nu söker jag en foderhäst ist för att köpa en.
Helst en s.k läromästare som kan hjälpa mig med att bli lite mer utbildad inom dressyren och hoppning. Helst över 155 i manken och under 20 år.
Har du själv en häst som ska ut på foder, eller känner du kanske någon som har? eller vill du kanske hjälpa till och leta? =)
/ Linnea

putt
spelar det nån roll vad det är för ras?

#2 - rasen spelar egentligen ingen roll, bara den kan sin sak i dressyr och helst i hoppning också. Bör vara över 155 i manken.

putt

Men du ska ju titta på ett halvblod har du skrivit i en annan tråd.

#5 - Ska till Vallentuna och provrida ett halvblodssto, men är lite osäker på henne då hon har börjat på pålagringar i bakbenen och inte får tränas så mycket.

#6# Men rider du varje dag nu? Hur många dagar i veckan rider du? Att skritta tror jag inte är farligt med pålagringar. Det är ju riktiga dressypass kanske som inte är bra isf. Har du frågat ägaren?

#7 - jag rider 4-7 dagar i veckan, men nu är det ju endast skogsridning. Men ägaren ville att hon skulle gå minst 5 dagar i veckan. Och att det var ok med 2 träningar i månaden, och ja tror inte att ja kommer träna så mycket mer än så. Men ska höra med henne hur det är med hoppning.

#8# Skogsridningen sliter ju inte lika mycket på en häst som om du sitter och nöter på ridbanan med mjukt underlag. Så det kanske inte är så farligt då.

Det gick bra att provrida, en trevlig häst, stora steg om man jämför med Hades som är 148! Gick väldigt fint i form. Hade tävlat 90 hoppning felfritt nu i våras.

Vad roligt. Hur ska du göra nu då?

#11 - väntar på svar från ägaren, va kanske en till som skulle provrida.
Men tycker det är så svårt att provrida andras hästar när ägaren kollar.
#12 Håller med, man blir jättestressad när dom står och tittar. Känns mycket bättre om man får rida ifred i lugn och ro, och känna lite.. Men man förstår ju att dom vill kolla.

#13 - jo precis, man vill ju kunna koncentrera sig på hästen och försöka känna hur man ska rida den.