Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1206 ggr
jen
0

tips-tråd

jag tänkte att alla kunde dela med sig av sina smarta tips på allt omkring hästen-stallet…

jag kan börja med ett.

det här ska jag köpa som foderförvaring, då jag kommer att ha lite trångt i mitt lilla stall så är nog detta bäst eftersom de kan staplas på höjden…

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=40801

Thorsson
0

Till höt har vi de där stora blåa ikea påsarna :) Smart och lätta att bära. Kan packas på varandra med :)

jen
0

#1 ja, dom är ju suveräna!

Rita-S
0

Vinterförvaring av täcken eller annat tyg i stallet

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Aourora
0

ikea är bäst :)

Rita-S
0

Ikea har attans mycket fint :)
Trådkurv systemen som dom har där, det tänkte jag ha i mitt framtidiga stall. Ett rack i ena hörnet med massor av trådkurvar! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

jen
0

#5 vad heter dom då?

Snuttan2
0

Vad är en trådkurv? Generad

Rita-S
0

Oi, förlåt jag tänker på norska igjen! :D Trådkurv är en korg i metallgitter typ, vet inte vad det heter på svenska, så…
*letar fram länk*
Antonius heter serien.
det finns hjul att sätta på så dom trillar, plattor att lägga på toppen så dom blir "bänk" och hyllor till vägg osv osv! :)

Alla delar finns här.

Snuttan2
0

ahaaaaa, då har man lärt sig något nytt med ;)

Rita-S
0

jovisst :D

Jag tycker iaf serien är skitpraktisk, och rimeliga delar med, så det tänker jag köpa lite av till mitt framtidiga stall :)

gejsa
0

#8# Dom där trådbackarna finns att köpa lite överallt. Bla på Obs stormarknad, byggföretag. Du behöver inte åka till IKEA för att få tag i dom.

Rita-S
0

nej det behöver man inte, Gejsa, har även sett Bole ha nåt sånt, och Rustad :D

Men jag tycker Ikea har mycket fint utval i extradelar :) och sen är det ju webshop hos Ikea med, det trivs jag med så släpper jag åka nånstans överhuvudtaget :)

jn84
0

Måste bara tipsa om Apotekets fixomull! Det fungerar som plåster på hästen om man har en kompress under.

Var på apoteket förra sommaren för att försöka hitta nåt att fästa en kompress på bogen på min häst när han hade ett djupt otäckt sår där, och då gav dom mig fixomull som förslag. Det är elastiskt och sitter bra där man inte kan linda fast något, trots hästens päls. Finns alltid i min sjukvårdslåda numera! Glad

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=115823&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

CBA
0

#13 Sånt ska jag köpa och lägga till stallapoteket :o)
Tack för tipset!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jn84
0

jag vill ha fler tips… =D

Gyllan
0

Jag med :)

Mandysan
0

Vi använder både det i #0# och #1#..

[slo]
0

Hehe… Säg nån som inte använder IKEApåsarna till hö… :) Fast dom nya påsarna är kassa, plastiga och äckliga. Dessutom inga eller dåliga knäppen :(

Alex
0

IKEA-kassarna är jättebra ju. Speciellt när de finns i olika färger.. I mitt stall har valackerna blåa påsar och stona rosa. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#19# Finns väl inga IKEA påsar som är rosa? dom är ju blå eller gula bara.

Alex
0

Näpp, det finns rosa också. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

På vilket IKEA varuhus då?

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen aning. :P Örebro kanske? Känns ju logiskt, eftersom det ligger närmast.. Men hittade en bild där kassarna syns i alla fall. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Dom råsa är väl inte "äkta"? Billiga börjes-kopior eller nåt tror jag ;)

Alex
0

Enligt de som köpte dem så är de köpta på IKEA i alla fall.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ah, det är sådana där som min ena inackordering har fast dom är gröna. Den där såg ju mer röd ut i min ögon. Fast det är inte IKEA påsar.

Alex
0

Det är mobilkamera, så bilden är dålig.. Men de är rosa. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ok, ok jag tror dig. *ler*

Alex
0

Hihi bra. ^^ Sen kan jag inte svära att de är köpta på IKEA, men det är vad de som köpte dem sa i alla fall..:P Eller ja, de "skulle till IKEA och köpa ett gäng till" var det väl mer. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tezzie
0

Hmm, finns det rosa Ikeakassar??? Trodde bara att de fanns i blått och gult, och jag som är på ikea jämt *haha*

*** Kärleken övervinner allt ***

NinaToy
0

Det finns rosa ikeakassar. ;P;D

Hmm bra tips… för att bygga turning torso på skottkärran med halm ska man hela tiden fylla på på sidorna och ej i mitten, då får man värsta tornet! (Lata jag som inte går två gånger).

Inget tips egentligen, mer logiskt . :D Aja nu ska jag schappa och slagga… Syns imorron. ;D

MiaMaria
0

Rosa, gröna, blå o svarta har även Globus tror jag det är, men dom är dåliga i mina ögon, så "veka" i tyget/plasten

jen
0

fler tips på färger på Ikea-kassarna vill vi ha "hehe" Flört

[slo]
0

#31 En annan idé är att börja lägga blöt halm i botten och sen slänga på skitarna sist… Då trycker det ner och man får plats med mer :)

Yessica
0

#34 Annars lägger man pluttarna längst ner och det tyngsta halmen högst upp (det tynger mer ner + att pluttar åker inte ut över kanten ;))

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

jen
0

eller en större skottkärra.. Skrattande

jag fyller skottkärran i alla hörnen först, och i mitten sist. Det funkar bäst för mig när jag vill få i så mycket som möjligt.

jn84
0

Men om de rosa som nu är nämnda påsarna verkligen är IKEA-påsar så är det väl rätt lätt att kolla? På IKEA-påsar köpta på IKEA står det ju IKEA på handtagen. Allt annat är någon annan tillverkare.

Oj, vad många IKEA det blev =P

Inga fler tips på bra grejer i stallet?

Jag tänker så det knakar, men allt känns så självklart. Det enda finurliga jag kommit på i stallet var en "benskyddstorkare". Blev så jobbigt när benskydden aldrig torkade när de låg i skåpet så jag köpte en sån där megalång grön blompinne och sen två krokar och så skruvade jag upp krokarna och la upp pinnen mellan dem så det blev en stång. Och nu hänger alla sina benskydd på tork där =)

jen
0

jag har krokar i boxen till hönäten, och  karbinhake i hönätet för att slippa stå flera timmar och knyta upp hönät när jag ej själv har gett hästarna!

finns inget värre än 41 knutar."grr"

så nu är det bara att kroka i Flört