Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 489 ggr
Lyrik
0

Utsläppta!

Igår slapp kalvarna ur sitt "skitfängelse"! Går nu i sin hage dygnet runt, har en hösilagebal att äta, finns även gräs i hagen.

Där ska de gå till hösten, då de ska säljas till en bonde eller/och slaktas.

Lyrik och jag tog en promenad igår förbi deras hage för att förbeta. Kalvarna verkade ha det bra, bättre än när de stod inne i dyngan upp till knäna! De har ett tjock gödelspansar på ben, lår och mage såg jag igår. De blev nyfikna när vi kom, men vågade inte gå fram och hälsa. Så nu har Agnes, Agatha och Anna det bättre.

Rita-S
0

Men det va då bra. Gjödselspansret kommer nog ramla av det med nu som dom går i hage och kan rulla sig på torra fläckar om dom vill

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lyrik
0

#1 Ja.

Sen ska jag och Lyrik flytta ifrån stallet snart, så fort jag har fått tag på hö.

gejsa
0

Skönt för dom stackarna. Även om dom får ett kort liv så får dom njuta nu hela sommaren. Dom vet ju inget iaf så…

Fick du stallplatsen?

Lyrik
0

Jepp. Vi ska flytta!

gejsa
0

#4# Vad skönt att slippa dom också nu då snart. *ler*

Snuttan2
0

Oh, vad bra att du fick tag på en annan stalplats :)

reddie
0

Trevlig för de små kossorna att få komma ut i friska luften i en, än så länge, ren hage.

Cydonia
0

Vilket stall blev det nu då?

Lyrik
0

Blev ingen flytt. Så vi står kvar i stallet och LETAR!

Cydonia
0

Men du, en av våra mindre hästar har flyttat in i ponnyboxen idag. Antagligen för att vi inte kan låta en box stå tom, för de som vill ha box har oftast storhästar. Så nu är det ledigt i en hästbox! De har säkert lagt upp någon annons. =) Annars kan jag ju höra mig för, om du vill…

NinaToy
0

yusch stackars kor me dynga. =(