någon erfarenhet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
någon som vet något om denna klippmaskin?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
jag har den tycker den faktist är väldigt bra för det priset, har klippt med den ca 4 ggr på tjocka pälsar och funkar väldigt bra, lite tung ibland och låter ganska mkt annars plus :)
skickar med en bild som är klippt med den maskinen lite ränder kanske det är men jag har inte klippt så mkt innan XD övar mig fortfarande
Har med tittat på den och de jag hört med säger att den är ok om man inte ska klippa 4 hästar i veckan…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
I mitt förra stall köptes den in för att klippa, jag som klippt förut skulle klippa samtliga ponnyer, gav upp efter en. Klippte så att pälsen blev randig (hur jag än ställde in och gjorde så hände ingenting), plus att den tog extremt mycket och inte heller det blev nån skillnad när jag ändrade. Så hästen blev så gott som nakenkatt - Och det höll i sig från november förra året tills sommarpälsen, växte aldrig ut.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

2# när köpte du den? många som har från 08 typ men det kanske inte är samma :)
Rest in peace Valkyrie!
Antar att du frågar mig? Stallet köpte in den i november förra året..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
min är ca 1 år gammal, men har inte upplevt den så dålig endå, lite ränder men efter nån vecka syns det inte alls på hästen. bilden jag har på min häst ovan är tagen en dag efter klippning
Den är superbra. Jag har haft min i flera år. Har innan använt dyrare maskiner men denna är lika bra.
Om du kan lägga någon hundring till så kan du köpa dig en Oster, A5 tror jag den heter. Det är egentligen en hudtrimmer, men är så kraftfull att den går utmärkt til häst med. Både jag och grannen har varsin som är ca 25 år, och fortfarande som ny. Jag har iofs inte helklippt mer än ett par hästar om året och trimmat inför utställning, men grannen har ett tjugotal rid och travhästar där det är många som rakas. Har dessutom sett att en stor frissörslong i Uppsala använder sig av dem ^^ Fördelen med maskinen är att den är lätt och relativt tyst, och det finns många olika skär att välja mellan beroende på hur kort klippt man vill ha. Jämnt och fint blir det också, om man kan klippa i.af :) Finns att köpa i många hundbutiker och har sett den på granngården t.ex.
Hakuna matata!

8# Aha :) är så rädd för att maskinen inte ska fungera och lägga av, kan man klaga om den då och få pengar tillbaka om den verkligen inte fungerar? (gäller alla maskiner)
Min häst har ganska tjock päls, ska kunna klippa henne några gånger per år i alla fall hade jag tänkt :)
Rest in peace Valkyrie!
#9 Ja sönder ska dej ju inte gå i.af. Det finns mång hundar med tätare päls än hästar som den ju ska kunna klippa. Det är ingen rakapparat för chihuauer i.af ;) Det enda jag märkt är att om hästarna har extremt fet pälls som har mycket stöv inkladdat så är en tvätt innan rakning att föredra. Dels för att spara på maskinen, men mest för att det är omöjligt att få en snygg rakning annars.
Hakuna matata!
Jag har en sån, den funkar super. Och vi klipper 6 hästar 2-3 ggr per säsong utan problem

Kan ju berätta att min häst inte är ljudrädd i alla fall =) Är bara rädd att den ska lägga av… hur lång är garantin?
Rest in peace Valkyrie!
Den är kanonbra, klipper bra och är enkel att använda. Låter lite, men mina hästar gick jättebra att klippa även fast dom aldrig hade sett en klippmaskin innan, så det är inget överdrivet ljud tycker jag. Verkar hålla bra också, har haft den i flera flera år utan problem.

13# Men jag menar denna, du har antagligen inte samma klippmaskin då denna väger 3 kg…. vet flera som har köpt för flera år sedan men det är ju inte precis samma.
Vill ha erfarenheter om just denna klippmaskin, tack :)
Rest in peace Valkyrie!
#14 Okej, men jag vet att samma klippmaskin som jag har fortfarande har sålts på Jula, då jag såg den själv för ett tag sedan. Men jag ska inte besvära med att svara mer.

15# Tyvärr inte säker, vill helst veta om just denna klippmaskin om någon köpt på senaste tid. Väger din klippmaskin 3 kg?
Rest in peace Valkyrie!
Ja, det gör den. Men som sagt ska jag inte besvära mig med att svara mer i denna tråden.

Jaha. För jag trodde inte det var samma för jag såg det i en annan tråd att det var skillnad på vikt från förr och den som säljs idag. Men då vet jag ju att det inte stämmer, så jag tar gärna emot tina recensioner :) menade inget illa. Visst heter märket marquant? :) fungerar det att klippa huvud och ben? svåra utrymmen?
är det inte jobbigt att klippa om den väger 3 kg? :O
Rest in peace Valkyrie!
huvudet tycker jag inte funkar bra med den brukar man ju ha mer en liten ansikstrimmer till ^^
ben och svåra utrymmen inga problem och jag brukar klippa flera hästar på raken men man vilar ju endå när man oljar maskinen ibland och rengör den lite så det räcker
Med Oastern så har man samma till kropp som till huvud 
Hakuna matata!