Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3352 ggr
AliceL
0

Vad för bett/utrustning?

Vad har ni på era hästar?

Jag har tredelat jämt, och martingal när jag rider ut och hoppar…

Luthien89
0

Min stora häst har jag lindor runt om vid dressyrträning och hoppskydd runt om vid uteritt/hoppning. Dressyrsadel vid dressyrträning och hoppsadel vid uteritt/hoppning. Träns med remontgrimma och "muffbett" rakt bett med fasta ringar!

Mandysan
0

Lindor/skydd vid hårt arbete, alltid martingal..Jag har ett tredelat bett oftast men äger även ett fullcheek….Allround sadel samt träns med pullarnosgrimma..:)

Milli
0

allroundsadel, träns utan nosgrimma och tredelat bett använder jag. Brukar bara rida ut i skogen så jag tycker inte att det behövs mer.

Murre_Uddiz
0

Sadel m schabrak, träns, vanligt elr vad man ska säga :P. Typ inget mer :P på monessa :)

Loa-bg
0

Med Casa har jag slutat helt med martingal nu, han har remontgrimma och vanligt tredelat bett. Alltid benskydd på alla ben, vid dressyr lindor. Har både en dressyr- och hoppsadel.

Peppe har martingal, oftast när jag rider ut och alltid när jag hoppar, sen har han ett vanligt träns och en pullargrimma och ett tredelat bett. Han hade inga strykappor bak när jag fick honom, men jag ska köpa det så att han skydd på alla benen. Har både en dressyr- och hoppsadel.

halludu
0

ja ha pelham på bullen och pessoa på regina,orion pessoa,donna tredelat,walle tvådelat,don har tvådelat,wilma tvådelat,

bubbelbubbel
0

tredelat bett och westernsadel.

halludu
0

och en massa sadlar:Pmm.

Anna
0

Tredelat bett går hon på, rider ibland på halsförlängare/gummisnodd.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ciss
0

Allroundsadel från Frank Bains & ett träns från Hööks med pullargrimma. I hoppningen rider jag med pullar, och ibland ute också, det beror på hur hon känns. Rider med vanligt tränsbett.

Senskydd från EquiGarden också (stavning?).

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

lisette
0

tredelat, allroundsadel på oskar

tredelat på brago när han kommer på promenad.

AliceL
0

jag hade jämt skydd på benen förut, eller lindor, men efter som min häst inte behöver det egentligen kom jag och mi ntränare överens om att det är onödigt i dressyren.. hur känns det för hästen (om den nu inte behöver det) att alltid ha ngt på benen, och när man ska tävla blir det "tomt". så i dressyren har jag bara om jag har ridit hårt dagen innan eller hon känns tjock..

har alltid skydd runt om i hoppning och skogen, då är ju risken att dom slår sig större. har remontnosgrimma oxå, ponnyn har tandstrul så ngt annat funkar inte..

fridak
0

strykkappor bak, allroundsadel. tvådelat bett. träns utan nosgrimma.

jen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tredelat bett, enörasträns och  westernsadel.

vid hårdare träning så har hästen även benskydd.

Alex
0

Rakt bett.. Och träns. Sadel när jag orkar. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tezzie
0

Nu lånar jag tråden lite… Hoppas det är ok :)

Ni som använder Muffbett, vad har ni för erfarenhet av det jämfört med andra?

*** Kärleken övervinner allt ***

tezzie
0

rakt muffbett med fasta ringar alltså :)

*** Kärleken övervinner allt ***

joytick
0

Jag rider i en allroundsadel..En Continental. Varvar mellan tredelat och hackamore, rider mest på hackamore. Händer ytterst ofta att jag rider på pessoa också men det är väldigt sällan.. Ibland martingal (endast med tredelade bettet såklart), om hon har stått några dagar eftersom det har en lugnande effekt på henne :). Och ibland senskydd fram..

thilda-
0

**Ridning:
**

• Pessoabett

• syntet Maxmam sadel

• "trampskydd" fram (kliver på sej)

• tungrem

Trav:

• nu minns ja inte vad bettet hette men de e för starka o heta ponnys.

• Sele

• boots fram 2st på var dera hov.

• Gamascher

• Uppcheck (vid tävling, snabbjobb)

• Slagjord

thilda-
0

**Ridning:
**

• Pessoabett

• syntet Maxmam sadel

• "trampskydd" fram (kliver på sej)

• tungrem

Trav:

• nu minns ja inte vad bettet hette men de e för starka o heta ponnys.

• Sele

• boots fram 2st på var dera hov.

• Gamascher

• Uppcheck (vid tävling, snabbjobb)

• Slagjord

thilda-
0

glömde tungrem vid trav

AliceL
0

okej. ;)

MiaMaria
0

Varvar mellan pelham och kandar (spenger med morris and nolan träns på båda). Lindor vid ridning inomhus och vanliga skydd ute. Dressyrsadel hela tiden (passier)

Maja
0

Helst grimma och grimskaft.. ^^

Murre_Uddiz
0

haha, kanske ska tillägga att hon har ett 2 delat tränsbett =)

Lyrik
0

Lewa Allround sadel eller barbacka. Alltid sina svarta benskydd som går ner runt kotan, runt om. Ibland lindad fram, benskydd bak.

Växlar mellan hackamore, d-bett i gummi + aachen, waterfordbett + pullargrimma. Har även pessoabett och pelhambett. Martingal ibland, om vi har sällskap.

Tömkör med tömkörningsgjord med schabrak under, långa tömmar, ibland gummisnoddar (halsförlängare.

Tömkör oxå med lokselen. På vintern oxå bjällerkrans Glad

Eve
0

Uteritt och hoppning - Hoppsadel, pullarträns (inte åtsatt, bara för att det är snyggt), martingal och tredelat tränsbett

Dressyr - Dressyrsadel, träns med engelsk nosgrimma, tredelat tränsbett. Eller kandar.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Cydonia
0

Min medryttarhäst har lite grejor på sig vid ritt…
Lindor fram, benskydd bak (ibland är jag lat och kör benskydd fram istället för lindor), martingal vid hoppning. Bettet är vanligt rörligt tvådelat. Har oftast dressyrsadel (hoppar inte särskilt mycket), men ibland blir det hoppsadel. Och på höst/vinter blir det ländtäcke också. Och självklart reflexer när det är mörkt. =)

Zigge-3
0

Mylerbett+ dressyrsadel eller westernsadel med 3delat gummibett

NinaToy
0

**Dressyr:
**Benskydd runtom eller lindning runtom, sadel, schabrak, 3delat gummibett. Ej sporrar eller spö.

**Uteritt:
**Benskydd runtom eller lindning runtom, sadel, schabrak, 3delat gummibett eller rakt silikonbett. Ej sporrar eller spö.

**Hoppträning:
**Benskydd runtom, sadel, schabrak, rakt silikonbett, ej sporrar eller spö.

**Hopptävling:
**Benskydd runtom, sadel, schabrak, rakt silikonbett, sporrar och spö.

reddie
0

allround sadel och (för tillfället) ett tvådelat travbett. Och självklart hjälm på huvudet