förstagångssto, hur länge?
hur lång tid tycker ni man ska ge ett förstagångssto hos hingsten? hon står i hagen jämte, i samma stall…. vet inte hur länge jag ska låta henne stå där? tips?

Tills hon visar att hin inte är "villig" längre, ca 1 vecka
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

men jag menar till hon visar intresse… hon vill inte alls! brunstade när hon åkte dit, fick syn på hingsten la av tvärt….

Det bästa är att åka ett par dagar innan beräknad brunst. En del ston lägger tydligen av om de redan brunstar som jag har förstått det. Jag åkte ca 2 dgr innan beräknad brunst och hon började att brunsta redan dagen efter. Hon stod där ca 13 dagar. Hoppas hon börjar brunsta snart igen och lycka till!

Annars kan man ge en spruta så brunsten kommer igång.

Det är ju så tidigt på säsongen ännu så de riktiga brunsterna har nog inte kommit igång på alla ston. Jag skulle inte spruta brunst så här tidigt.

Ställ henne i en box vid sidan om hingsten så dom kan ha nos/luktkontakt, så dröjer det nog inte så länge förrän hon blir kär 
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Ett förstagångsto är det inte alls konstigt att hon inte visar brunst på direkten. Dessutom är det tidigt på säsongen.
Skulle nog låta henne brunsta en eller två brunstperioder innan hon betäcktes. Dessa tidiga brunster kan ofta vara knepiga.
Lycka till!

hon har stått där 2veckor nu….. LITE mer intresserad, men hatar honom ändå, inte snygg nog åt henne! hi hi!

Men då borde hon snart komma igång igen. Står de bredvid varandra i stallet?