Hjälp?,tips för att bli mindre rädd?
hej!,
idag så red jag i en ridsola (jag rider i en grupp.) jag fick rida på en häst som hadde en sjukdom" shaking head syndrom" som då gör att hästen måste skaka på huvudet och så e han allärgisk mot pollen.
jaja till saken jag skulle rida honom då han helt plötsligt slutade att rida han svängde åt håll jag inte ville åt och gick antingen förnära väggen eller för långt bort. vi alla skulle börja med att trava då hästen inte travade ordentligt den gjorde typ : trav skutt strav trav skut eller något man kunde känna att det inte var någonting rätt! hästen är allärkisk mot pollen och har problem med flugor mm så han har en grej gör näsan, och den vek upp sig så att han höjde på huvudet och började bli oraloug så att ridläraren komm till mig och lungnade ner honom. sedan såg hon att hästen inte alls måde bra, hans sjukdos gör att han vissa dagar inte känner sig bra.så min ridlärarae stannar mig och ser då tydligt att hästen inte mår bra så jag får inte galoppera!
mitt problem är ju att jag är rädd nu efter vad som har hänt! och jag skulle bli jätte!JÄTTE TACKSAM OM NÅGON KUNDE HJÄLPA MIG!
OBS! EN MED ARBETARE KAN LÅSA TRÅDEN DÅ JAG INTE LÄNGRE ÄR RÄDD!