Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 3395 ggr
Offbeat
0

Linfrökaka

Har kollat runt lite här och på foderleverantörernas hemsidor med hittar inte så mkt om Linfrökaka som jag tycker låter smidigast att ge. Tips på vart man kan hitta det?

Uss
0

Borde finnas där du brukar köpa foder, men det kallas oftast linfröpellets - Hippo linfröpellets brukar jag köpa i "min" hästaffär och jag tror också att det finns hos Granngården.

[trail]
0

Gav linfrökaka förr och det var jättebra, men det blev så svårt att hitta något annat än linfröpellets tillslut.

Eveline
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gav pressad linfrökaka till min förra foderhäst, det var mest som ett kompliment som skulle få hennes mage i balans, det funkade jättebra!

Jag köpte en liten säck, skulle tippa på 10 kg. Det stod hur mycket man skulle ge på säcken, i gram. Tror jag började ge ½dl och trappade upp det till till nästan 5 dl om dagen när hon fick som mest. Det var rätt dyrt vill jag minnas.

Offbeat
0

Har köpt pelletsen och ger honom hittills typ 2 dl/dag vet inte om så lite gör skillnad. Men tror inte han blir så glad om jag lägger i mer för dom är ju inte så goda (smakade själv.)  Men tycker nog att han håller sig som förr när han åt mash. Annars får jag helt enkelt prova att ge honom mer. Tack för svaren.