ridning på idrotten.
hur coolt vore inte det egentligen?
Men jag funderar på, varför det inte finns? Jag vet att det skulle bli dyrt att ha lektioner i ridning liksom, och sen är det inte alla som är intresserad av det. Men det är ändå en av de största sporterna i världen. Det är ju inte direkt så att alla i klassen älskar fotboll, eller basket eller vad det nu kan vara.
Sen är det ju klart, hästar kan man ju skada sig rejält mycket på.
Men vad hade ni gjort/sagt om eran lärare skulle säga "Idag ska vi åka till blabla och ta en ridlektion!"? :D
Själv skulle jag bli förvårnad, men ganska glad.
Fantisera nu, inget som skulle hända direkt om man inte går en sån linje på gymnasiet eller vad det nu kan vara :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Vi hade det på gymnasieti ettan, gick förvisso naturbruks.
yes, precis det jag menade om man inte går något sånt program :)
Medarbetare på Djurfoto
Kom på nu att min lillebror faktisk hade det, i 4an.
coolt ;o
Medarbetare på Djurfoto
vi hade det på typ elevens val =)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Vi hade det på elevens val på mellan-stadiet. Sen hade vi så att man kunde ha ridning som tillval på gymnasiet om man gick idrottslinjen, men det var om man hade egen häst.
På högstadiet/gymnasiet(?) hade vi så att om man red tex för instruktör så kunde instruktören skriva på ett papper så räknades det som idrott och man behövde inte närvara på alla idrottslektioner i skolan.
Vi hade det även på elevens val ett tag på mellanstadiet tror jag det var. I låg- och mellanstadiet hade vi även en dag varje år som vi blev hembjudna till en i klassen vars familj hade hästar och alla fick rida, men det var inte tvång på att rida utan dom som ville fick prova. Har dock för mig det var mer eller mindre obligatoriskt att åka med en tur i häst och vagn hos dom, det var iaf något som alla gjorde/skulle göra.
Medarbetare på westernridning.ifokus
trodde faktiskt inte det fanns eftersom att det är stor skaderisk och dyrt om man ska hyra tränare och sånt. Har iaf aldrig fått uppleva det :)
Medarbetare på Djurfoto
vi fick betala en slant =/
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Vi har elevens val onsdag & fredagar, på fredagarna får vi rida på ridskolan (ca 8personer) o har man egen häst får man även rida på onsdagarna ^^ Super bra!
När min dotter gick på högstadiet hade hon ridprofil vilket innebar att hennes klass red på ridskola under skoltid, två gånger i veckan under hela högstadietiden. Kostade inte ett digg för oss. Skolan betalade allt, inklusiva bussresa till och från stallet.
Då hon gick på gymnasiet fick de som läste idrott B ha egna lektioner och de som var "ridtjejer" fick då hålla lektion för de andra i klassen. Sen hade skolan friluftsdagar där alla som ville fick prova på att rida lektion för instruktör.
detta var mer än vad jag visste och vad jag har varit med om :o
Medarbetare på Djurfoto
vi har haft de en gång, för att typ alla tjatade ;D tyvärr va jag inte med i den gruppen… :( (7:an)
Lets not and say we did

På högstadiet fick vi rida, dert var kanske elevens val, minns inte. Man skulle dock kunna ta sig dit själv och det kunde inte vi med en mil till stallet, inga bussar. Det var snålt av kommunen.
Skynda långsamt så går det fortare.
när vi hade egna lektioner i nian kunde vi få åka hem(sluta tidigare) efetrsom idrotten var sista lektion, bara för att få rida:)
Jag tycker att man skulle få rida på idrottslektioner… Jag går i en klass där typ alla spelar fotboll och dom säger att det inte är så jobbigt med ridning.. Då hade det vart ganska kul att tvinga upp dom på en häst och säga åt dom att ställa höger, bytt sittben, fatta galopp..
Nej men ni fattar grejen.. Dom skulle tystna ganska mycket då x)
I sjuan hade vi ridning på Elevens val =) Vi var en grupp tjejer som hade självständig ridning i typ två timmar :D Fast då red alla av oss på ridskolan och kunde hästarna oh sådär men ändå det var awesome :D