Erat första tävlingsminne
Dom flesta som håller på med hästar tävlar oxå. Själv har jag aldrig tävlat fast jag ridit i 5 år. Men i höst ska jag. Hur var era första tävlingar? Roligt/Galet minne att dela med sig av kanske? I vilken/vilka grenar tävlade ni i?
Första gången jag tävlade var jag 14 år på en russ som hette kompis, han var ridskolans snällaste häst och jag hoppade en clear round på 50 cm och höll på åka av när hästen tog ett för tidigt språng :P men lyckades hålla mig kvar och blev jätteglad :)
bilden är tagen från samma år med mig och russet kompis :)
Gullig. Vilken plats kom ni på om du minns?
Tävlade första gången 2009.
Var V5 - fyrgång med islandshäst. :)
Jag var 13 år då, och det var bara vuxna som var med i tävlingen.
(det var en träningstävling)
Kom trea, har tävlat en gång till efter det, då vann jag!
Kommer tävla 26 september igen, längtar. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Jag var 9 år, skulle tävla en clear round hoppning, 50 cm, hoppade min älsklings häst, första gången jag fick hoppa med henne, vi klarade oss å fick en rosett.
2 Veckor senare råkade hästen ut för en olycka och dog…
Första tävlingen .. jadu det var några år sedan kanske 2006 eller 2007 (?)
Jag skulle vara med på en klubbhoppning på en ridskoleponny.
Det var en c-ponny och vi hoppade 60 cm :)
felfri ritt och rosett :D
nervös va jag men kul var det haha
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
det var en clear round så fick rosett :)
första "tävlingen" var på ridskoleavslutningen när jag var 11 år. Två-tre veckor tidigare fyllde jag år och min present var en av ponnyerna på ridskolan som efter avlutad termin skulle lägga ner och sälja av alla hästarna.
på avslutningen skulle vi ha en liten "tävling". vi skulle rida en liten hinderbana…. sakta av där, trava där, byt sittben där hoppa de hindrerna osv. Sen fick vi två eller ett poäng per uppgift beroende på hur bra vi klarade den. Jag och min lilla Pajas (som jag för övigt fick ta hem samma dag) vann som ensamma fullpoängare ^^. när det var dags för äravarv fick jag dock rida som nummer två eftersom Pajas är den typen av ridskoleponny som inte leder utan bara följer xD
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ramla av på 5e hindret (av 7) xD
det var första gången som jag tävla och har fortfarande inte tävlat sedan dess (1 årsedan)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Första gången jag tävlade var jag… Hm, 12 år tror jag. Tävlade fyrgång på en svart valack och det gick rätt så bra, fick fel galopp dock, så jag slutade på 3.9 poäng av 10, helt okej för alla låg mellan 3-5 poäng. =)
Jag var med på KM på ridskolan på antingen en ponny som hette Graphit första gången tror jag, vägran på sista hindret haha..
Eller så var första gången på Tolle, vi kom 4a :) Kommer inte ihåg vilken som kom först bara, störande!
Vi hade en provapåtävling (islandshästtävling) för några år sedan, tror att jag var 14 kanske. Det var inget seriös och vi var bara några stycken i min ridgrupp och några med privathästar från stallet. Jag hade Lita som gärna bara sprang fort. Men vi fick 5,0 för skritten och det är jag riktigt stolt över, även om det var 6 år sedan :p

Min första tävling var på min älskade sköthäst på ridskolan. Det var någon påskhoppning tror jag och jag kom 3:a av alla på hela ridskolan (ponny & häst). Gissa om jag var lycklig :D
Var med på min första clear round tävling, kan nog ha varit 12-13 år. Får startsignal och rider an.. För att sedan inse att det var fel hinder. Hade hoppat nr. 6 baklänges istället för 1:an.
Var såååå sjukt ledsen på mig själv efteråt för ponnyn hoppade verkligen superfint. xD

Jag var jätte nervös kunde knappt sova på natten. Det regnade och jag trillade av i en vattenpöl på andra hindret. Hehe. Andra klassen minns jag inte. Tävlade LD.LC på min ponny.
Ok. I höst ska jag tävla 1 clear round. Det var tanken att jag skulle tävla 3/10 och 14/11 men den första var jag tvungen att hoppa av. Pirrigt…
#1 på vilken ridskola stod kompis? :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Min första tävling var när jag var 8 år. Skulle rida en LC:1 på min egna c-ponny Gardwoods red Twinkel light. Vi var bara två starter en klubbtävling var det. Kommer ihåg hur nervös jag var och min häst var då bara 4 år så vi var båda väldigt gröna och hade båda nerverna utanför. Men vi kom runt programet utan fel och fick rosett med oss. Var en härlig känsla!
kompis stod på bätteropp ridskola men dom lånade han bara i några år innan ägaren ville ha tillbaka han
Min första tävling var i samband med att jag tog märke I. Vi hade lånat hem en ponny som hade gått på ridskolan innan.
Det jag minns mest var att vi ställt in honom i en spilta och dom höll på och mocka ut med traktorn. Vi blev tillsagda att ta ut honom så länge då han tidigare visat att han var rädd för traktorer men vi lät honom stå kvar (han var ju inte rädd för traktorerna hemma) och han rörde inte en fena.
Själv tävlingen bestod av först en cavalletti bana som ingick för att få märke 1. Sen hoppade vi en bana efteråt, minns inte om det var 30cm eller 50cm. Clear round var det iaf.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#18 oki ;)
Kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag tävlade första gången, men det var en klubbtävling i hoppning och jag red min sköthäst, Nollan. Det var en tidstävling på 70cm och vi kom 1:a, 4 sekunder snabbare än en tjej som var mer ruttinerad.
Hade det varit stilbedömning så hade vi nog kommit sist och jag har nog aldrig varit så nervös någongång.
Hoppade en clear round på ridskolan, hade en häst som jag egentligen bara tyckte om att hoppa, gillade inte så mycket att rida dressyr etc på honom. Men jag "hoppade" iaf 20 cm, gick felfritt och fick rosett! Snacka om att jag var glad! :D
//Caroline
Samma som #22, kom också runt felfritt och fick rosett ;) Har hoppat flera clear round innan men det var så länge sedan så jag minns inte mycket av det XD Men gud vad kul vi hade :D <3
Klubbtävling i dressyr, LC:1 och LB:1 på en liten B-ponny som jag var medryttare på då, var väl kanske… 9 år eller så? Haha minns att jag red volterna i förvänd galopp i LC utan att märka något, men lika glad för det var jag haha. Hade inga krav på mig själv över huvudtaget på den tiden, tyckte egentligen inte ens om att tävla speciellt mycket. Tävlingsmänniskan i mig har utvecklats på senare tid.