Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 684 ggr
tessa
0

Höjd på detta hinder..?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

kanske lite knasig fråga men kan någon se hur högt detta hindret är?!

- Vore kul att veta..!

På fotot försöker jag få min kära mor att bredda hindret =)

Mvh Tessan - som hopptränat med en superduktig Myrvlan idag

tessa
0

Som liten rolig parentes: på söndag ska vi delta i vår allra första hopptävling. 50 och 60 cm CR, yay! ;D

Nicey_och_Smulan
0

Humm jag gissar på ca 50-60….??

tessa
0

Den lägsta bommen tror jag är drygt 50 cm, hinderstöden i plast har ju höjden utmätt i siffror men på de vanliga får man räkna hål.. jag är bara inte så bra på det, vet bara att två hål = 10 cm.. =)

Så lite högre än så torde det vara, - tror jag. Om man jämför med Yrlas och mammas ben ;D

thilda-
0

90??

Nicey_och_Smulan
0

#4 Inte 90 va?? verkar lite för högt för 90. Men kanske 60-70? då…haha…noll koll =)

Alex
0

Hihi om hindret är 90 cm har du en väldigt lång mamma och en väldigt stor häst..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nicey_och_Smulan
0

Hehe =)

tessa
0

haha både häst och mamma är hmm "normala".. =)

Själv får jag det till ca 75 cm, men hoppas att jag hoppar bättre än vad jag räknar.. ;)

Snuttan2
0

Mät din mor till stället där bommarna låg? :p

Nicey_och_Smulan
0

#9 hehe bra idé

NinaToy
0

70 cm.. =)

elin
0

bom längst fram 50 cm.
Bommen längst bak runt 60-70.

/Elin

Mangis
0

Jag får bakre bommen till 70 cm om hålen stämmer.

fridak
0

jag tycker de tär rätt stor skillnad mellan den främre och den bakre bommen så därför säger jag att den främre ligger mellan 40 och 50 och den bakre någonstans på 70.

MiaMaria
0

Jag får oxå bakre bommen till ungefär 70 enligt hålen

Kratern
0

Jag vet inte hur lång din mamma är, men på min kropp hade det varit 50-60 cm

thilda-
0

#5 haha det är inte lätt för lilla jag! jag slutade rida för ca 4-5år sedan.. Och nu är jag Ponnykusk och storhäst Monteryttare på heltid Flört

tessa
0

Tack alla för era svar och gissningar! =)

Jag tror ju själv att hindret är runt 70, och flera av er andra också -  så det kan jag ju fortsätta att få tro då, utan att cykla i det blå.. =)

#9: haha att mäta min mamma var en bra idé! ;)

#14: jag vet att den främre bommen var minst 50 cm, men inte så mycket mer.

#16: Oj, vilken skillnad =)

Snuttan2
0

Jag har kommit på hur man kan mäta hindret om man har något i jmf på bilden, så vet du hur hög din pålla är i mankhöjd eller hur lång din mor är?

NinaToy
0

#19# Det är väll svårt om man inte vet tex hur långa hästens ben eller mammans ben är.

Snuttan2
0

Alltså, vad man gör är att man vet hur hög hästen är, och ger datorn punkterna där hästen börjar och slutar och vad för mått man vet att det är därimellan. Då kan man få hjälp utav datorn att få hur höga föremål brevid är.

Jag har inte provat det förrut och det är ju inte till 100% Men det är roligt expriment för min del om inte annat :p

Kratern
0

#21 Om du läser #16 så ser du att vi redan är inne i dom tankebanorna. Flört

fridak
0

#16 om den bakre bommen är 50-60 så är hästen en ponny och hennes mamma väldigt kort(mindre än 1,50) men så kan ju vara fallet också. ska se om bilden vill fungera nu bara……de gör den..om ni inte ser pilarna och de fina små textrutorna så ska det gå att zooma in…

tessa
0

Oj vad avancerat det hela låter.. =) Matte har aldrig varit min starka sida.

Hästen däremot är drygt 165 cm i mankhöjd, min mamma är något kortare än mig, som är 1,70 cm lång. Så mamma är inte särskilt kort och det är ingen ponny jag sitter på, den saken är säker =)

Snuttan2
0

Inger, det du är inne på är inte detsamma som det jag är inne på.

Det jag är inne på i inlägg 21 är att låta datorn räkna ut längden.

Det du är inne på i inlägg 16 är det som Jag redan varit inne på i inlägg 9.

Återkommer när jag provat att se om min dator kan räkna ut det :p

Maja
0

Tänk på att mamman inte står helt rak i rygg också.. ;)

Snuttan2
0

Jag tror jag mäter ifrån hästens mankhöjd, men skulle kunna prova att mäta både i jmf med mankhöjd och jämfört med mamman och se hur resultatet skiljer sig. Måste redigera mina egna dagsbilder först bara :)

Thorsson
0

tror att det är ca : 70-80 cm ( bakre bommen)

fridak
0

jag har försökt så gott det går att mäta på hästens ca 165 cm i mankhöjd, men  man ser itne hela hästen(hovarna fram syns inte). sen går det itne riktigt att mäta så heller eftersom hindret och hästen inte står på exakt samma avstånd från kameran. men jag ahr iaf försökt och fått fram att hindret ligger på ca 80 cm…

fridak
0

bilden blir inte så stor när man öppnar den men det går att kopiera och sedan klistra in i ngt annat program så ser man klart och tydligt.