Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 474 ggr
CejCej
0

Hur duktiga är ni...

..på att använda hjälm och väst när ni rider?
Jag har faktiskt ALDRIG ridit utan hjälm, västen är det väl lite sisådär medHemlis

Eve
0

Samma här.. Försöker att ta västen när jag hoppar och hjälmen är alltid på.. bara dumt att rida utan

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Faxlin
0

Skulle aldrig sitta upp på en häst utan hjälm. Och inte låta barnen göra det heller. I går red minstingen barbacka från stallgången till boxen. Japp, med hjälm på huvudet trots att jag gick bredvid och höll i henne.

Västen…..hmm, dåligare på det faktiskt. Samlar mest damm.Generad

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan
0

Eh, jag äger inte ens en väst Har aldrig planerat på att köpa en heller. Hjälmen använder jag däremot alltid. När jag köpte islandshästen red jag första året alltid utan hjälm tills jag skaffade finnen. Jag var tolv då och dum i huvetFlört

Faxlin
0

#3 Vart fanns dina föräldrar under det året undrar jag spontant. Red min dotter utan hjälm fick hon då veta att hon lever. Och ska vara tacksam för det. Vet nu att hon aldrig skulle rida utan varken hjälm eller väst. Hon red utan väst förrut tills olyckan med tre brutna revben och hjärnskakning.

Audiatur et altera pars

Sessan
0

De såg aldrig det. De är inte intresserade av hästar alls så e rör sig sällan omkring stallet. Jag brukade aldrig heller säga när jag skulle vara och rida. De vet inte om att jag red utan hjälm. På vintern red jag visserligen oftare med hjälm, det var mest under isfria tiden som jag red utan hjälm.

Sandra
0

Jag använder alltid hjälm och numera alltid väst också (förutom de gånger jag glömmer den i bilen).

Köpte den när jag red på ridskola (med en livrädd mor så blev det lugnast så) Menne… när man är ung och dum, så fattar man inte alltid att man måste ANVÄNDA säkerhetsutrustningen för att man inte ska göra sig illa i onödan. Den gånge jag inte använde västen (också första gången jag hade med den till stallet) så vägrade jag ju såklart använda den.
Och vad händer? Hästen bockar och jag gör en volt över halsen och landar på fötterna. Min ridlärare tyckte att det var tur att jag hade västen på mig… (hmm… vilken väst tänkte jag?)

Linda
0

Hjälm tvång hos oss..hmm inbillar mig fortfarande att det e värt att skydda huvudet.

-Väst har jag aldrig ägt någon tyvärr så har jag prövat men känner mig totalt orörlig att jag inbillar mig att risken att trilla av för mig är större med änn utan..

Sessan
0

Ja när man är ung/liten så tänker man inte så långt alltid. Jag kommer ihåg hur jag red utan hjälm och barbacka på en gräsåker med en irriterad eksemhäst som älskar gräs i full galopp! Inte tänkte man på vad som skulle kunna hända. Vill ännu betona att numera rider jag alltid med hjälm och den har rädda mig många gånger.

reddie
0

Självklart använder jag alltid hjälm!! Har provar väst och tänkt köpa men jag tycker inte att de verkar bekväma - vanesak säger de som använder. Min 14 åriga kusin brukar rida min häst ibland och hon får inte rida honom utan väst. Varken för mig eller för hennes pappa.

Faxlin
0

Det är lustigt det där med att vi är mer rädda om de yngre. Men jag tror också att det är en vanesak med väst. Själv känner jag mig som en michellingubbe med den på, medans dottern far omkring utan problem. Svårt att lära gamla hundar sitta kanske. Men bra att ungarna lär sig nu så kommer de inte ha problem när de blir äldre antagligen.

Audiatur et altera pars

Linda
0

-Verkligen ska försöka få mina barn att använda västar oxå synd är att de inte tillverkar dem för så småbarn..

Faxlin
0

Gränsen på västar är väl xxs va? Vilka barn kan ha den?

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag red ibland utan hjälm när Gejsa var ung till och från hagen. Hade bara grimma och gjorde tyglar av grimskaftet. Skulle nog inte göra så i dag faktist. Förvånad

Både Elin och ibland gubben min kan sätta sig på henne och göra likadant i hagen om dom ska ta ner henne och det kanske är lerigt i hagen. Så har även Elin gjort med Gobban. Men vi rider aldrig ut på dom på det sättet.

Väst prövade jag när jag började att rida men hittade ingen som passade mig. Så det har varken jag eller Elin ägt någon.

davidia
0

jag har alltid hjälm på mig.men väst har jag inte tänkt att köpa.det blir väl först när det händer nått tänker ja.

Matilda
0

Har också alltid hjälm och har nog alltid haft det. Utom någon enstaka gång när jag ridit in från hagen. Men hjälmen har räddat en många gånger. Vet en som ramlade av hästen och fick samtidigt en av hovarna i bakhuvudet, som tur var hjälmen där. Vill inte tänka på hur allvarligt det annars hade kunnat bli.

När jag var mindre red jag en liten envis krosningsponny. Villkoret för att jag skulle få rida honom var att ha väst på sig. Men jag har aldrig tyckt väst varit speciellt bekvämt. Som Linda skrev, så känner även jag mig orörlig i den och som att jag snarare ska ramla av med den på. Så väst använder jag inte. Men har hört många som säger att det är en vanesak…så de blir väl först när något allvarligt inträffar som man börjar använda den Fundersam

Faxlin
0

Ja, det är just det där. När något alvarligt inträffar. Har man otur kan det vara försent. Men har man tur som i Malins fall blir det bara en vecka på sjukhuset (varav fem dagar på intensiven) och en rejäl minnesbeta i bagaget. Även Malin fick varmblodets hov i bakhuvudet då hon landade under honom. Tänk om hon inte haft hjälm? Hualigen., törs knappt tänka på vad som då hänt. Jag är rädd för att jag inte hade haft min tös kvar då.

En vanesak, säkert. Synd att man inte är så klok så att man lever som man lär. Min Malin brukar skälla på mig angående västen och jag kontar med att jag ska. Ett gott råd till alla är västen de har på Börjes högsta klassen men halva priset jämfört med Hööks. Super pris helt enkelt.

Audiatur et altera pars

reddie
0

För min del så är det inte priset det sitter i. Har provat varenda väst de har på hööks och det känns inte bra helt enkelt. Stelt, klumpigt och orörligt.

eleonor
0

Har alltid hjälm. Red en gång utan och då passade jag på att ramla av i fullt sken…. Red barbacka från hagen ner till stalllet i bara grimman, sen dess har jag hjälmen på. Väst har jag ingen.

Linda
0

Ja fy, har varit med om en liknande sak..

-Jag höll lektion och flickans ponny gick och såsade, jag erbjöd mig kliva upp..(Utan hjälm..)satte foten i stigbygeln och ponnyn blev som förbytt..Aj vad ont det gör att bli släpad efter en c-ponny…..

Kiara
0

Hjälm alltid vid ridning, när jag kör har jag inte hjälmGenerad

Väst nej, en dotter till en jag känner trillade av hästen med väst och fick så svåra skador att hon var sjukskriven ett år från gymnastiken i ett år…men jag ska använda samma sorts ryggskydd som dom har när dom kör cross när jag ska rida in Ametist om ett år. Ett tips till alla som inte vill ha dessa korsetter på sig, läkaren sa föresten att dom får in massor med skador orsakade av ridvästar han ville förbjuda domHemlis

Linda
0

Har en killkompis som hade ryggplatta när han red en sådann man har när man kör cross.

-MEN KIARA!!-Hjälmtvång vid körning oxå och därmed BASTA!!Fundersam

Linda
0

Nova och Sota-03)

Ser ju inte så bra ut..hmmm

gejsa
0

Ja, just det. Jag har hjälm också när jag kör häst och vagn. Det är väldigt viktigt. Har sett att många kör utan. Men det är ju eg ännu viktigigare. Skenar hästen med vagnen kan man verkligen få en åktur långt ut i skogen.

[slo]
0

När jag var liten och hade shettisen red jag med hjälm, men på senare år har jag oftast ridit med mössa på vintrarna och in från hagen med grimma och grimskaft… Korkat? Jovisst, det enda jag har råkat ut för i hästskadeväg är väl två inslagna tänder en gång och ramlat av och tappat andan en gång.*peppar peppar* Den senare på galopptävling och jag kunde inte väga in med västen, om jag inte minns fel. Väst hade jag bara när jag var yngre och tävlade. Kört har jag nog aldrig gjort med hjälm.

Sessan
0

Jag kör ganska ofta men det har aldrig fallit mig i tanken att använda hjälm då. Finnen är så lungn med när hon kör så det har aldrig hänt något. Förutom den gången som hon fick gör sig att backa mig och kärran ut på vägen när vi mötte en bil. Vad ska man tro av detFundersam

CBA
0

Enligt gammal kör sed så ska man ha någon huvudbonad när man kör häst och vagn….jag hade mössa eller keps Generad

När jag rider har jag alltid hjälm…har aldrig ägt eller ens provat en väst…

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sandra
0

Tror inte man ska köpa väst på hööks. För de är inte sköna (har en därifrån själv och den skaver på nyckelbenen)

Jag vet att det ska finnas några som är rörligare och lite mer slimmade nu… men har inte hittat nånstans än. Man kanske helt enkelt får gå in till crossbutiken och köpa ryggplatta ändå.. För de brukar va skönare än ridvästen (iaf de jag provat)

lis
0

Jag använder alltid ridhjälm, skulle aldrig rida utan! Någon väst har jag inte just nu.. Men funderar på att skaffa en igen..=)

Kiara
0

# 21 NejSkrikandes och åter NEJ när jag kör så blir det utan hjälm. Jag vet att körning är farligt men jag vägrar hellre dör jagOskyldig Du får vara glad att western ryttaren rider med hjälmFlört

E_hjo
0

Jag rider också alltid med hjälm! det är bara en gång jag inte gjort det och det var första gången jag red barbacka på min häst. jag glömde den faktiskt! kom på mig själv mitt ute på åkern! tänk om hon fått spratt där!!!  hehe =)

Linda
0

Kiara varför hatar du hjälm?;)

MVH Linda

Faxlin
0

Kiara, vet du inte att du har bara ett huvud. Var rädd om det. En viktig del av kroppens anatomi liksom.Skrattande

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Kiara, vad menar du med det? Westernryttare rider väl sällan med hjälm…?

CBA
0

#33 Nä precis så man får vara glad för dom som iaf rider med hjälm Flört

Mvh CBA

Kiara
0

#33 nej just det men jag rider med hjälm en rest från min engelska ridning och jag trivs med att rida med hjälm.

#31, 32 jag hatar inte hjälm men när jag kör då är den liksom i vägen, jag får inte samma kontakt med hästen. Jag har aldrig haft hjälm när jag kört och jag har kört häst åtskilliga mil. även i stadstrafik och jag tar den risken i stadstrafik har jag alltid varit klädd i hatt och så. Under några år åkte jag mycket runt och körde häst i en förening och då var det tidstypiska kläder som gälle och säkra hästar inget lämnades åt slumpen.

Linda
0

Det finns ju skärmlösa travhjälmar..

Kiara
0

#36 under eller på hattenFundersam

CBA
0

Men då ser man ju verkligen ut som ett (pardon my frensh) ollon Skrattande

Mvh CBA

Linda
0

Tänkte om du tyckte att du missade kontakten med hästen pga skärmen i vägen..Jag förstår inte riktigt..

Eller menar du kontakten med hovarna i huvudet?(Sorry var tvungen att retas..)

Faxlin
0

*Asg* Nu har ni varit riktigt lustiga här. Allt från ollon till hjälmar på hattar och närkontakt av tredje graden. fniss.

Förstår att det kan sitta ivägen, men tror det är en vanesak det med, precis som med västarna. Alla väljer själv, åtminstone om man är vuxen. Vilket du ju är Kiara. Men det innebär inte att vi andra inte är rädda om dig, så vi tjatar lite ändå.Flört Skulle bli så trist om du försvann härifrån liksom. hihi

Audiatur et altera pars

Kiara
0

#39 ja du har rätt, jag får inte kontakt, jag tappar känslan.

Jag har inte hjälm när jag logerar hellerHemlis

lisette
0

kan räkna de ggr jag ridit utan hjälm på min ena hand. väst äger jag ingen och har faktiskt inte funderat på att köpa en heller. ser så otroligt klumpigt ut!

Faxlin
0

Kan bara säga att det känns tusen gånger klumoigare att rida med väst än utan. Jag personligen tycker att jag helt tappar möjligheten att parera om det är så att jag behöver det om hästen får något spratt för sig. Att föröka sitta kvar med väst på en stegrande eller bockand häst skulle i mitt tycke vara ruskigt svårt. Så jag chansar hellre på att jag inte flyger av. Men är ändå så småsint att jag tvingar dotterna att använda den. Nu har hon vant sig vid den och säger att den sitter hur bra som helst och inte alls är i vägen. Hon är numera lika duktig på att slänga på sig västen som hjälmen. Skönt faktiskt.

Audiatur et altera pars

lisette
0

det är väl så att vi har svårt för att lära oss nya saker??? att anpassa oss… men jag håller med du, jag försöker att inte ramla av istället. och ramlar jag så siktar jag på ett mjukt ställe. eller ngt…

Faxlin
0

haha, nu kom min taskiga humor fram igen. Fast jag förstår hur du menar. Såg det framför mig hur jag försöker hitta på det mjukaste stället medans jag fkyger som en vante över huvudet på hästen. hihi. Tror jag börjar bli lite trött faktiskt. Sorry.

Men om vi ska vara alvarliga här, så visst det är bättre att sikta in sig på vägen om det är bara sten i diket och bättre med gräsmattan än asfalten på vägen. Så allt är relativt. Flört

Audiatur et altera pars

lisette
0

*garvar*

det bästa är ju att man är så pass säker att man inte ramlar av alls. *skryter lite* har inte ramlat av på måånga år. kommer inte ens ihåg när det var sist. *tar i trä* men det är väl bäst man skaffar en väst och lär sig..

Faxlin
0

Jag minns tydligt när jag ramlade av sisst. Det är tretton år sedan och efter det vågade jag inte rida mer. Livrädd för backar och trav. Satte mig upp på en häst för två år sedan igen och grinade när jag blev tvingad till trav. Usch, det var hemskt. Dessutom så gick tjejen som ägde hästen omkring och skrävlade för alla om vilken mes jag var som grinade för en liten trav i backe. Hualigen. Det var inte roligt alls faktiskt.

Audiatur et altera pars

reddie
0

Jobbigt när det är tvång inblandat. Men det kanske hjälpte dig att komma över din rädsla, eller

Kiara
0

#46 på våren -98 trillade jag av senast (red en fjording) jag lyckades att träffa en stengärdsgårdRäcka ut tungan jag lovade min man att aldrig mer rida fjording och det har jag inte heller gjort efter detFlört

reddie
0

Det är ett under att jag hållit mig kvar på hästryggen. Min käre pålle brukar tvärnita eller kasta sig åt sidan då han ser en mörk skugga på vägen. Det spelar ingen roll om vi skrittar eller kommer i full galopp.

Faxlin
0

Tyvärr reddie så hjälpte det inte ett dugg. Blev bara mer rädd. Fast jag är ju envis som en iller så jag åkte hem och berättade för gubben hur allt hade slutat. Ren kattastrof med andra ord, avslutade utlägget med att säga: -Så som du förstår så måste jag få köpa en häst.
haha, den minen var obetalbar, jag lovar. Han trodde nog att han kände mig efter alla dessa år, men ack vad han bedrog sig. Tog dock ett tag innan jag fick honom att förstå mitt resonemang, speciellt eftersom han själv var häst rädd. Men jag lyckas få honom at förstå att jag älskar hästar, vet att det är underbart att rida, bara det att jag inte riktigt kan uppskatta det nu. Men har jag rätt häst så grejar jag det. hihi
Så ja, med rätt häst så kanske jag inte grejar allt än. Men jag har inga problem med att det bockas och stegras. jag gråter inte när vi travar och blir inte stel i kroppen i backar längre. Men visst det är låååång väg att gå innan jag har kommit över detta. I dagsläget kan jag trava kortare sträckor utan att bli rädd, men det går framåt. Tycker lite synd om min häst dock som får stå ut med att skritta i tre timmar istället för att få arbeta riktigt. Men tjejen jag har nu ska enligt förra ägaren inte må dåligt av detta eftersom hon har sin skada i baken efter att hon gick omkull på travet. Så jag sätter min tillit till det och hoppas att hon inte lider för mycket av att bo hos knäppa mig.

Audiatur et altera pars

Maja
0

Alltid hjälm! Har ingen väst..

lisette
0

# 49. som fjordfantast måste jag säga: din hästrasist! ;) det kunde ju likaväl varit en arab! snacka om att dra alla över en kam! ;)

# 51. aldrig roligt att bli tvingad till ngt. men ofta så hjälper det faktiskt. härligt att höra att du är på framåtmarch. har man bara en snäll häst så klarar man det mesta… vbl brukar vara väldigt behagliga hästar faktiskt.

Kiara
0

#53 Nej det kunde inte likaväl varit en Arab Fundersam  jag kan inte rida Fjordingar det bara är så och det är inte Fjordingarnas fel, det är mitt. Jag får nöja mig med att se på dom för Fjordingar är så fantastiskt vackra, har du varit på en premiering någon gång (med Fjordingar) när dom är slimmade välryktade och så vackra. Men nu är det så att något i deras kynne och mitt inte går ihop, se men inte röra för det bli för mig. Jag får bara konstatera att jag inte kan rida dom så den äran lämnar jag till andra, lyckligaSkrattande

HemlisBara en sak som alla här inne vet, jag har aldrig suttit kvar på en Fjording ett helt ridpass, men jag har ridigt in många unghästar utan problem, det är mig det hänger påSkrattande

jen
0

jag har hjälmen på den där lilla "bulan" högst upp på kroppen hehe, man vill ju va rädd om det lilla man har..

men vid körning har jag det inte Generad men ska nog ha det nu eftersom min dotter ska börja att köra lillpållen snart.

ang fjordingar så gillar jag dom jättemycket, min allra första häst (vi hyrde) var en fjording. en riktig läromästare, men min sista fjording och jag passade inte  ihop, jag har haft 4fjordingar i mitt liv och alla har varit goa på olika sätt, ingen är den andre lik…

fast araben är min favoritras numera Glad

lisette
0

kiara. tror du itne det sitte mkt i skallen att du inte kan rida en fjordis?? men det är lite småläkcert att du aldrig håller dig kvar på en… undrar vad sjutton det beror på…

har tyuvärr aldrig varit på en premiering, men sett bilder från sådana..

Kiara
0

#56 åk på en premiering i sommar fjordingarna är så fantastiskt vackra och jag tror att ägarna till dom är dom som är mest måna om att visa upp sina hästar snyggt.

Det med fjordingar och min ridning är en fix idé jag vetGenerad men just nu så är det två kilometer till närmaste och jag har häst att rida men vi får se till våren då jag sålt min New Forest och inte ska rida in min Knabstrupper fören om ett år…jag kanske prövar igen jag har en kompis som vill att jag ska tävla dressyr på hennes Fjording och det hade varit kul Skrattande med henne har jag trillat av ocksåFundersam

lisette
0

*garv* snacka om att ha otur!!! dom kanske är för runda för dig??

har dom premieringar i skåne ngstans kanske?

gejsa
0

Ja, det är ju nästan alltid där dom är på premieringar. Kommer inte ihåg vad stället heter.

Neywaz
0

För att stå på kiaras sida så har jag inte heller jälm när jag kör, har faktiskt inte ens kommit på den iden

Hjälm vid ridning har jag däremot. Har hänt att jag inte tagit den nån varm sommardag när man "bara" ska skritta…ehhhmm…

jo
0

Alltid hjälm på mig , har däremot ingen väst

[slo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått bilderna efter helgens bus, tänkte visa hur duktig jag är på att ha hjälm på mig vid all ridning Generad Men grymt härligt att busa lite i hagen innan ridning!!

//Jonas 

Ojsan, det syns knappt men jag har faktiskt ett rep från grimman att hålla i, riktigt så vilt får det inte gå till ;)

Faxlin
0

Oh, vad mysigt det ser ut. Ett kort man blir glad över att se. Fast jag hade nog föredragit en hjälm i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Jag har aldrig hjälm………………………….

men det beror nog på att jag inte rider, har inte gjort det på 15 år,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

haha, Det är fullt aceptabelt att inte använda hjälm då bebbe, jag lovar. Undrar om inte folk skulle tro att du var tokig om du gick omkring och använde hjälm utan att ha en häst under dig. hihi

Audiatur et altera pars

jen
0

#65 hahaha det skulle se ut…    man kan väl ioförsig behöva hjälm vid vissa tillfällen om man tagit en liten wiskey för mycket

Faxlin
0

SkrattandeJapp, de kanske skulle införa hjälm tvång på krogen. Då slipper man bry sig om att fixa till luvan oxå. hihi Man får i alla fall frissan förstörd av hjälmen.

Audiatur et altera pars

jen
0

ja, det vore nåt, hihi

Kiara
0

#64 det är ju synd att missa det underbara med att ridaLedsenJag har tänkt att rida så länge som jag kommer upp på en hästSkrattande

bebbe
0

Är nu 52 år, i och för sig ingen ålder som hindrar att man rider, men om man dessutom har div skador efter en bilolycka + värk överallt så är det inte lätt att ta sig upp på hästryggen, men visst saknar jag det ibland, vi har ju dessutom tillgång till stoora skogar runtom vår gård så man blir ibland sjuk efter att bara kasta sig upp och rida ut i solnedgången.

Thea
0

Alltid hjälm och numera alltid väst! Åkte av hästen lite olyckligt tidigare i höstas och fick en spricka i korsbenet = mindre trevligt. Hemlis Så nu är alltid västen på!

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Kiara
0

Skönt att jag är reumatiker så jag kan ridaSkrattandevad som nu skulle kunna hindra mig från att sätta mig på hästryggenFundersamnu kommer jag visserligen bara att kunna köra nästa höstGlad och det gör jag utan hjälm Oskyldig men till våren 07 ska Ametist ridas inFlörtoch det blir med hjälmHemlis

gejsa
0

Du borde vara mer rädd om ditt huvud Kiara! Du som har barn också.

Hästen kan ju skena. Du studsar ut och far rätt in i en sten med huvudet före. Gissa vad som händer? Du blir förlamad eller dör. Det har hänt många ggr.  Gråter

Kiara
0

Jag vet Räcka ut tungan men man kan inte lära gamla tanter sittaFundersamOK det blir hjälmSkrattande

Faxlin
0

Underbart Kiara, det bästa jag hört på länge. Vi vill ju inte att något ska hända dig. Vem ska då avlasta gejsa i att bli terrad av mig. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jättebra Kiara! Jag är ju också en gammal tant. Är jag inte t o m äldre än du? Nåja, jag har alltid hjälm. Tänker på Elin om det hände mig något.

Skrattande

gejsa
0

Åsa! Kan du precisera dig mer med den sista meningen? TAck! Flört

Förstår inte riktigt vad du menar. Förvånad

Kiara
0

Ja, det var risken att bli en tjurig kärringFlörthuvaligen då är ju inte steget långt borta att sluta rida/köra. Jag lovar vid Björns* minne att jag ska ha Hjälm när jag kör.

*Björn är en som jag körde mycket tillsammans med innan han dogGråter

gejsa
0

Vad hände med Björn då? Ramlade han av en sulky?

Faxlin
0

#77 Nej jag kan inte precisera mig, du får fundera lite. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Tycker du att du terrar Kiara? Det är ju bara mig ju. Räcka ut tungan

Faxlin
0

Japp, nästan bara dig. Men Kiara kan ju hjälpa till och få bli lite terrad av mig, så slipper du dra hela lasset själv liksom. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Va? Tycker du att jag terrar Kiara? Nja det är väl mest bara när vi snackar om täcken och skor. hi hi

Faxlin
0

*Asg*

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Fast jag vet inte. Hon kanske inte tycker att det är så roligt eg.

Kiara
0

#79 nästan rätt han välte med ett fyrspann Hemlis

Faxlin
0

Usch vad tragiskt. Men tyvärr så ska man nog om man hård drar det ha hjälm i alla kontakt med hästar. Finns ju desom blivit ihjälsparkade i stallgången oxå.

Audiatur et altera pars

Kiara
0

OK jag rider och kör (från och med nu) med hjälmFlört mer tänker jag inte lova Räcka ut tungan

Linda
0

va har vi fått dig att ändra dig????

-Shitt nu har jag slagit rot på mig själv i konst i att övertala..

Ha ha

Faxlin
0

Jag använder inte heller hjälm i stallet men spånade lite bara om att man väl egentligen ska ha det.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Det är bra Kiara. Man ska vara rädd om det enda man har ett av. Huvudet. Skrattande

bebbe
0

#91 Fel Gejsa,  vi kvinnor har 2 , männen har 3

Faxlin
0

*Asg* Nu var ju du rolig. hihi

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Vadå tre?! Visserligen börjar klockan bli mycket, men jag hoppas jag kan min egen anatomi :P

Lunascape
0

Jag användera alltid hjälm vid ridning och vid hoppning/uteritt även väst. Jag har bara en av mig så det vore väldigt dumt att inte vara rädd om sig.  Skulle någonting hända så hade det ju varit typiskt om det skulle hända just då man inte har hjälm eller väst..

Faxlin
0

hehe slo, de tre huvudena. Vet du inte vilka du har?
Jag vet.
1. Huvudet (som du sätter hjälmen på när du rider)
2. Struphuvudet (sitter i halsen)
3. K-khuvudet (sitter mellan benen)

Audiatur et altera pars

Linda
0

MEN ÅSA DÅÅÅ!!!

[slo]
0

Ahaa, struphuvudet hade jag totalt missat… ;)

gejsa
0

Ha, ha här är ni roliga må jag säga. Struphuvudet tänkte inte jag heller på faktist. Skrattande

[slo]
0

Yess, jag var inte ensam Fot i munnnen

//Jonas

Faxlin
0

Linda, vad skulle jag göra då? Han hade ju missat att han hade tre stycken. Var ju tvungen att hjälpa till och reda ut begreppen lite.Generad

Audiatur et altera pars

Kiara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#89 varje gång jag tänker körning så ser jag bilden framför mig på ett fyrspann som går omkull. Och jag tror jag ska köpa en ny hatt också som jag kan ha när/om jag kör i stan

gejsa
0

ha ha Skrattande

jen
0

Faxlin
0

Hmm, med facit i handen skulle jag nog kanske låtit er funderat på det tredje huvudet, eller i detta fall det andra. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Det börjar snart likna big brother här. Skrattande

Faxlin
0

*Asg* Japp, vi börjar spåra ur. Eller det var väl jag som vanligt. hihi

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Ja tredje huvudet var inget att fundera över :P Jag funderar snarare över varför man bara skyddar ett av dom väl… Alla är ju minst lika ömtåliga ;)

//Jonas

gejsa
0

Nja, det var väl BARA DU. Antar jag. hi hi

gejsa
0

Nej, förresten det var ju bebbe som började. hi hi

Faxlin
0

hihi, hmm. funderar det där med att skydda alla. Kan för mitt liv inte förstå varför du inte gör det. Kan se det framför mig när du rider med ridhjälm och sedan de andra två skyddade av hockeyutrustningens skyddsanordningar för de andra två. hihi

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Vadå jag?! Ni har väl också struphuvuden ;) Fast i en westernsadel är det faktiskt inte lika farligt som en engelsk, tro det eller ej… Fast jag har aldrig gillat skydd, vill kunna röra mig fritt när jag gör nåt :)

Kiara
0

Suspensoar när man rider det skulle vara något Fundersam var det inte en hoppryttare som skadade det tredje huvudet när han redGråter

[slo]
0

Haha, stackars! Men jag tror det hade blivit väldigt obekvämt med suspensoar när man rider… Bättre att bli en duktig ryttare och hålla sig på plats i sadeln ;)

Kiara
0

Det måste ha gjort ontSkrikandes

Frågan är om det bästa inte är att gå över till schack det är nog den mindre skaderisk därRäcka ut tungan

Sessan
0

Haha, ni är roliga niGlad To.m. jag kunde inte hålla mig för skratt fast jag har tusen andra tankar som snurrar i mitt huvud just nu!

[slo]
0

Men Kiara, får du samma stimulering om du spelar schack som när du pillar med hästarna? Visserligen finns det hästar på ett schackbräde också, men dom är lite… Jag vet inte, stela :P

//Jonas

Faxlin
0

Framför allt tror jag det blir mindre friskluft och motion om man spelar schack. Fast det är klart om man springer tillräckligt många varv runt schäckbrädet och placerar det ute så kanske. Fast måste nog hålla med om att de hästarna känns lite "stela" hihi

Audiatur et altera pars

__iE
0

har alltid hjälm, och oftast väst med

men igår när jag red ut så flög jag av, och självklart hade jag inte väst då :/

illa ..

Kiara
0

Om jag skulle spela schack så behöver jag inte hjälm, säkerhetsväst, stövlar med klack och suspensoar Skrattande men en snabb död i trisstes det kommer det att bli även om jag använder hjälm, säkerhetsväst, stövlar med klack och suspensoar Fundersam

Jag tar nog risken med att rida/köra riktiga hästar Flört det är ju farligt att leva man kan ju döOskyldig

gejsa
0

Ha, ha du är rolig du Kiara!

Faxlin
0

*Asg* Ja, vansinnigt rolig till och med. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Synd att det inte hörs hur vi skrattar genom datorn.

Linda
0

Tro mig jag hör det!

-Lät bara lite hånfullt när någon skrattade..

Faxlin
0

hihi, här är det hjärtligt.

Audiatur et altera pars

Linda
0

ok hörde fel men jag har vaxproppar iof..he he

Faxlin
0

hihi. ja säkert beror det på det.

Audiatur et altera pars

lisette
0

kände mig tvingad att rota fram denna tråden. detta kan hända dom som inte rider med hjälm..

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,775706,00.html

lisette
0

kände mig tvingad att rota fram denna tråden. detta kan hända dom som inte rider med hjälm..

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,775706,00.html

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.