Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 3199 ggr
tessa
0

Oansvarigt?!

Hej!

Jag brukar aldrig länka till filmer på forum, men trillade över denna filmsnutt, där en tjej som verkar vara total nybörjare, så grön att hon inte ens kan styra själv mot hindret - hoppar över ett hinder, rycker den stackars hästen i munnen och trillar av… vad tänker man med då?!

/ undrar en förbryllad Tessan

Cilla89a
0

usch :'/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

__iE
0

stackars häst :/

paronskrutten
0

ja, stackars häst, tycker ju lite synd om ryttarn också, men vad tänker man med eg?

Helena

paronskrutten
0

http://www.youtube.com/watch?v=gLkcftkd1sM&feature=related 

ursäkta OT, men jag vart helt stum efter det här :/

Helena

LinaN
0

vad tänker då de här med……???

hästen protesterar ju helt klart mot något…… men vad?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hjullan1
0

#5. ryttaren.

hjullan1
0

#0. jag kunde inte låta bli att garva. stackars häst, men den verkade ändå vilja göra sitt bästa och undrade varför ryttaren trilla av..

LinaN
0

#4 förutom att tjejen vart tok för stor för ponnyn, så tyckte jag ändå att det var rätt sött….. sån ponnyklassiker….. jag har ju aaaaaaaaaaldrig åkt av på det viset ;)

#6 mina tanke också….

#7 jo, hästen tittade ju på ryttaren litet med attityden "oj, var det mitt fel? slog du dig?"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mixie
0

#4 visst tjejen är för stor men jag ser inget jättehemskt i den videon.. håller med #8 ponnyklassiker ;)

//Mickan

gejsa
0

#0# Ha ha hur 17 kunde hon ramla av eg? Men det är klart hon var nog helt grön och varför då börja med att hoppa hästen? *fniss* Hästen var iaf väldigt snäll tycker jag.

hjullan1
0

#8. ja. hahaha. det där har jag också varit med om!

Kitty41
0

http://www.youtube.com/watch?v=AV1Rsdmvv2I&feature=related
inte för att jag tror att ponnyn led så mycket, men vad tänker man med eg.? :O

Kitty41
0

http://www.youtube.com/watch?v=gW-9t-VoKpM&feature=related
verkligen OT, men så värt att se X'D

bubbelbubbel
1

#10, hon tappade stigbygeln innan hindret och studsade ju emot hästen, då hade nog vem som helst riskerat att ramla av :D

hjullan1
0

#13. usch fi f*n!!! där kan man snacka om för stor ryttare på för liten häst!! hur kan den där kärringen bara stå o garva? antar att det är hon som borde veta vett.. stackars ponny!!

Marija
0

#0 Stackars häst.. Jag tycker att man ska kunna rida mot ett hinder själv innan man ger sej på och börjar hoppa.

#4 Hihi, så sött.. Fast ryttaren var ju på tok för stor..

#5 Sett den där innan, men förstod inte varför hästen protesterade…

#13 Stackars häst, ryttaren sopade ju fötterna i backen :O

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

muirab
0

Jaa, jösses… Vad ska man säga?!

[japptravare]
0

#12    Det är sånna mesar som inte vågar rida större hästar

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4,#12,#13 På sätt och vis är det bra att se sådana här klipp för det är just så här ponnysar reagerar om de tycker att ryttaren är för tung. Även den snällaste protesterar och händer inte detta kan man nog med gott samvete fortsätta rida sin ponny även om man skulle vara lite lång.

#5 Vi har en ponny som ör så med de ryttare han inte gillar. Den yngsta dottern älskar han och skulle aldrig försöka få av henne medans den älsta kan inte ens sitta på honom utan att han blir som en rodeohäst. Kan han inte bocka eller stegra sig så hon åker av, så lägger han sig ner. Till saken hör att båda döttrarna är lika långa och lika tunga så det kan inte vara av den orsaken. I övrig rider de också väldigt lika. Jag tror att det är just så på filmen. Hästen gillar helt enkelt inte ryttaren. Bra eller dålig spelar ingen roll för hästen i detta fall.Flört

Linjerat
0

Hur dum får man vara på film #13? Hon som longerar har tydligen inget vett i skallen. Trots att det är en liten häst så borde hon ha hjälm, och jag tycker det är mycket oerfaret att longerlinan släpar i backen och att hon kan trassla in sig i den. Stackars häst som tvingas ha en för stor ryttare!!

IsaHolm
0

fruktansvät, en liten shettis med en vuxen man :S

miQaela
0

Åh jag blir så förbannad! har folk inget vett i huvud taget! Jag blir så arg! djurplågeri.

Lizzan
0

Usch, jag blir så ledsen av att se såna här filmer.

tessa
1

Min avtrillning igår kanske förtjänar att ingå i oansvarigt, eftersom det var så drumligt - vad vet jag.. =)

Indylover
0

Hon skuttar ju i sadeln och reser sig inte mot hindret - rycker hästen i munnen o trillar av! OANSVARIGT! Äreh hennes pojkvän som snackar i bakgrunden elr? ;O

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Denna kommentar har tagits bort.
Thorsson
1

ehh. Indylover. Talar inte du emot dig själv?

Zabbio
0

Hästar är starka, tåliga djur, lite bus med för stora ryttare skadas de inte av :P I många fall har nog hästen lika kul. (har själv skrittat shettis i hagen fast jag är på tok för stor, men hon verkade lika glad för det. Tror knappast att den enda gången gav henne några bestående skador ;) )

Det är skillnad om de rids med för tunga/långa ryttare regelbundet, det är då det blir förslitningar, inte av någon enstaka gång. Möjligtvis även om en 150kg ryttare sätter sig på en shettis, men då syns nog skadan ganska direkt….Och naturligtvis måste man respektera när ponnyn säger ''nej'', men det gäller ju alla djur.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Kitty41
0

#29: Ja, men det är ju synen utåt också till de som inte vet så mycket som räknas också (när man lägger ut på youtube). Tillslut bryr väl sig ingen hur stor någon är, bara för att "det var bara en enstaka gång" …

Trojaa
0

#12 rätt åt gubben !

Indylover
0

haha guuuud jag orkar inte…

kan nån mod ta bort min kommentar? kommer inte ens ihåg att jag skrev dedär haha :')

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

CaptainBunchie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

0# - Alla vet ju att man ska väl åtminstone kunna rida lätt innan man ens börjar fundera på att hoppa, då kanske man kan få gå på bommar! Men typ 50cm som detta är bör man ju ha galopperat osv och inte bara gått med ledare i 5 min!

4# - Hon hade ju hjälm och så, det var väl inget att säga om så, men ponnyn protesterar starkt och det bode hon väl förstå!?

12# - Helt patetiskt! Att en vuxen människa kan ha så svårt att förstå, jag menar, jag är 13 år och skulle inte sitta på en b-ponny! Synd att hästen inte "råkade" trampa på honom eller något >:3

13# - Kärringen i mitten ser ju ut som en hästmänniska, men det kan vi säga, det är hon bannemej inte! Säger som Linjerat; hon släpar longerlinan i marken, sen har ingen av dem vett eller hjälm. Mannens fötter släpar i backen dvs. extremt för stor. Och så börjar "hon" skratta och vika sig ner mot marken vilket kunde vara väldigt farligt med tanke på att hon longerar!

#25 - Hehe, aj. Det måste gjort ont :c Men det såg fint ut i början iallafall. Du hade hälen nedtrampad, koncentrerade dig och följde hästen fint i sprången, dvs innan du ramlade (A) Tror jag har film när jag ramlade av min ponny när vi hoppade 70cm på en CR (A)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Birke
0

Hästar är leksaker helt enkelt.

ÄlskarDigTiara
0

Om man inte ens kan rida lätt och styra själv mot hindret ska man inte börja hoppa än! Och man rycker för tusan inte hästen i munnen sådär heller

CelsiusT
0

Detta gav mig en skrattsalva iaf =P

http://www.youtube.com/watch?v=RunXItVJtdM&NR=1

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zabbio
0

#36 såg också den, ganska skickligt :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CaptainBunchie
0

#36 - Såg ut som när man hoppar av en voltigehäst nästan :) Knasigt xP

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[donkeyqueen]
0

#36 Glad Skickligt.

olympiathurfjell
0

Ryttaren kanske inte vet bättre. Jag tror säkert att hon vill hästens bästa men hon har säkerligen inte kunskapen till det.

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se