Vinterjacka tips!
Vill ha tips på någon vinterjacka som passar både i skolan och stallet! Helst svart men grå och brun funkar också.
runt 1500-2000 max, men blir såklart glad om den är ännu billigare 
EVERESt brukar ha snygga jackor! Eller HÖÖKS! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Den var väldigt fin!! Ska åka in till Hööks imorgon och kolla in den! 
En jacka som passar både i skolan och stallet?
Vill du verkligen lukta häst och förarga allergiker med samma jacka i skolan? Eller du kanske löser det på något smart sätt iofs 
Kika in på jööks du, tycker CRW brukar ha väldigt snygga kläder faktiskt, även om de inte ska vara till "häst". Deras piké tröjor och långärmade t.ex! ^^
Annars håller jag nog med om vinterjackorna från typ intersport/stadium. Typ everest, didrikson, 8848 och liknande har väldigt bra och hållbara kläder. Även warp kan ha en del bra saker de med.
Hakuna matata!
#3 Hööks har jäkligt snygga kläder så tyckte det skulle passa dig :)
#4 Oj det tänkte jag faktiskt inte på 
hmm, vädra och ta bort hästhår med något? ooh, känns lite som att min fina idé gick sönder nu…är i stallet 3-4 dagar i veckan, skulle ju underlätta om man kunde ha samma jacka i skolan de dagarna 
Sen så är den jackan en sådan modell som jag skulle vilja ha utanför stallet också…ooh >.<
Skulle ALDRIG ha samma kläder i skolan och stallet. För andras skull, allergier och mindre god doft. Men sen vill man ju inte lukta..
#7 så det finns inget att göra då..? Tänker inte precis köpa två jackor..
#8 Du kan ju vädra jackan, men sannolikheten är att den ändå luktar och har päls kvar tyvärr :( Om du inte ska tvätta den varje gång efter du varit i stallet.
På vintern så luktar man ju så fort man varit en kort stund i stallet….
#8 Om du inte tänkt tvätta jackan efter varje stallbesök så får du nog skaffa två. Som sagt, allergiker kan reagera rätt mycket, och även om vi hästfolk inte tänker på att man luktar så märker man det rätt tydligt när någon kommer med stallkläder när man själv är på en neutral plats med "vanliga" kläder.
Men om du nu kunde tänka dig 1-2000 kr för en jacka -kan du inte köpa två lika dana jacker från crw om de passade bra?
Det blir ju 1400 kr.
Annars sä är tradera en riktig guldgruva! Har handlat mycket både nytt och begagnat där. Antingen båda delar där, eller köp skoljackan i butik så du kan prova ordentligt, och en stalljacka som kanske är mindre noga med passformen på tradera?
Hakuna matata!
Köp den jackan du vill ha och ha i skolan och köp någon billig enkel att ha i stallet? :)
#11 Egentligen har jag redan jackor till skolan! Har ingenstans att hänga upp jackor i stallet, allt ligger på en hylla och är den blöt och ligger där kommer det inte att funka.. och billigare än hööks kan det väl inte bli! 
#12 Hööks är bra och billiga.
Är det superviktigt att ha en snygg jacka istallet? Kom å tänka på det nu… Har du ingen slit å släng jacka som du kan ha där?
#12 Ta med dig något att lägga din vanliga jacka i under tiden i stallet om du inte har ett skåp eller så, exempelvis en plastpåse (annars funkar stallskåpet bra). Sen kan du väl ha stalljackan i stallet?:)
Jag skulle aldrig ha samma kläder i stallet som i skolan eller hemma, ser det som respektlöst och farligt mot folk som har allergier. Om du inte har alltför långt till Gekås i Ullared så finns det ett jättebra utbud av jackor för både stallet och skolan till bra priser.
Har du ingenstans att hänga jackan så ta med en svart stor sopsäck som du knyter igen, fat då måste du ju in i stallet och rota först… Kan du inte fråga stallägaren om du kanske får sätta upp en krok på något ställe där det inte finns några hästar, typ traktorhallen, skullen (bättre med lite hö än hästlukt), eller någon annan byggnad på gården bra? :)
Hakuna matata!