Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1070 ggr
RubHel
0

Större avatar

När jag klickar på den där "Vill du ha en större Avatar?" Så står det bara "Åtkomst nekad. Du är inte rättigheter att besöka denna sida"

Nån som vet varför? :S

Boromir
0

Har samma problem. HJÄLP!!!Skrikandes

Emelie-G
0

Så blir det för mig med.. ;S

Zebben
0

Inte för mig, men varför ska man helt plötsligt betala för en större Avatar och vart går pengarna?

[slo]
0

Nej nu?! Räcker det inte att det är reklam överallt? Jag hoppas alla bojkottar det där…

Anna
0

Ja det är jättestörande tycker jag. Fy….

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jen
0

för mig står det också att jag ska betala 30 spänn via min mobil för att få större Avatar. Men jag har sett några med större bild, och  det var ingen vidare bra kvalite på den bilden.

Luthien89
0

30 kr för en större Avatar? Det var då inte billigt :P

jen
0

så här står det

Du vet väl att du kan skaffa en större Avatar till ditt användarkonto på iFokus? Priset för detta är 30 kronor och beloppet betalas enkelt med ett SMS från din mobiltelefon. Det tar inte mer än ett par minuter.

1. Ange ditt mobilnummer

Ange ditt mobilnummer i textfältet nedan och klicka på Spara mobilnummer.

Ange mobilnummer i formen 0701234567 utan landsprefix, bindestreck och mellanslag.

Det är mycket viktigt att du anger rätt mobilnummer. Om inte rätt mobilnummer är kopplat till din användare på iFokus kommer din större Avatar inte aktiveras, men du debiteras ändå 30 kr.

2. Skicka beställnings-SMS

Skicka ett SMS med texten IFOKUS AVATAR till telefonnummer 72550. Priset för detta SMS är 30 kronor plus eventuella operatörsavgifter.

3. Ladda upp en ny avatar

För att din Avatar ska visas ordentligt behöver du ladda upp en ny Avatar. Bilden får vara max 64x64 pixlar stor. Om den är större kommer den automatiskt skalas ned.

Observera…

Ibland kan det ta en liten stund innan ditt SMS kommer fram. Så fort ditt SMS kommit fram kommer din nya stora Avatar att visas på hela iFokus.

gejsa
0

Ja, inte betalar jag 30 kr för att någon ska se min bild bättre.

[slo]
0

Vad var det för fel på att ha det så som det var förut… *Muttrar*

Alex
0

Kommer det alltid vara en ruta med pil runt de små avatarerna? Tycker det är lite smått irriterande faktiskt.. Och texten "vill du ha en större Avatar?" också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Tycker faktist t o m att fotona har blivit sämre nu än innan på vissa.

[slo]
0

Visst hade vi större bilder förut än vad det är nu? Jag tycker det är lite dålig stil att ta bort något som har funnits och sen be om pengar för att få tillbaka samma funktion…

jen
0

#12 ja, det tycker jag med.

min pålle är bara en grynig massa på min Avatar. Det var det inte förut

jen
0

vore ju bra om vi också fick veta lite om detta.

här på denna sajt står det lite..

http://overnaturligt.ifokus.se/?ThreadId=c4b4bae4-a88e-45a8-89c3-7bf616d46dbb

gejsa
0

Kolla när man går in på sin egna sida. Då försvinner första raden med text med rutan. Ser inte särskilt kul ut.

AusaBausa
0

Riktigt irreterande… svindyrt också!

Boromir
0

Ok! Detta löste mina funderingar. Det blir ingen större Avatar. Så det så.

jen
0

fast jag undrar VARFÖR  man ska betala?

Alex
0

30 spänn.. Det är ju en dags sms ungefär.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

#19 De behöver väl säkert pengar till servern eller nåt..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#20 - En kvälls sms med Jonas.. ^^

AnTeX
0

Skaffa Comviq Kompis då ere billigare;)

jen
0

#23 du har skaffat en större va?

din bild är ju jättesuddig…

[slo]
0

#20 Är det så mycket alltså…?

#23 Knappast, jag vägrar byta bort mitt halebop… Comviq-skräpet har ju ingen teckning ;)

Alex
0

#25 Nåt i den stilen troligtvis.. Fyllde på mobilen i onsdags tror jag.. Och pengarna tog slut igår.. 3 dagar, 100 spänn, 200 sms. Så jo, det kan nog stämma. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anna
0

Alltså FY vad irriterande!

- Alla har olika storlekar på sina avtarer, ser för j*vligt ut.
- "Vill du ha en större avatar" texten, ser också den för j*vlig ut.

Nä fy skäms på iFokus!

annaattlid.se

[slo]
0

#26 Oj, där ser man… :P Kanske ska börja utnyttja gratisminuter istället då :)

Annette
0

Men hallå där!

Tror ni att det är gratis att underhålla och utveckla detta nätverk? 30:- är väl inget att bråka om, dessutom är det ju frivilligt. Vill ni inte betala så behåller ni er lilla Avatar, svårare är det inte.

jen
0

#27 ja, jag håller med dig.

Nicey_och_Smulan
0

Håller med er andra! Störande det här är!! Man ser ju bilden så suddig och ful!

#26 Ja oj vad pengarna rullar iväg. Vad mycket sms du skickar. Har skickat ca 100 denna veckan och det tycker jag är många!

Anna
0

#29 Jomen det borde inte stå "Vill du ha en större avatar" och vara allmänt störande.

annaattlid.se

Alex
0

#28 Tycker jag lät som en bra idé. Alternativet att du börjar betala min mobilräkning. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

#33 Det är ju knappast jag som tvingar dig att skicka några sms ;)

Alex
0

#34 Njaej.. Nästan.. Måste ju svara Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nicey_och_Smulan
0

Jag betalar 99 kr i månaden för att kunna skicka hur många sms jag vill =) Har telia… funkar kanon!

Snuttan2
0

Jag stör mig mest på att "Vill du ha en större Avatar?" Texten är så ful… Kan man betala för att slippa se texten och reklamen istället kanske? Intresserar mig mer…

Nicey_och_Smulan
0

#37 haha, bra idé….och skulle man kunna betala så man slipper den stora rutan o pilen med?

bubbelbubbel
0

ta det lilla lugna här inne nu, som jag förstått det, så funkar det väl inte riktigt som det ska. vore ju gulligt om ni inte brusar upp så lätt.

Nicey_och_Smulan
0

#39 Hehe…vadå brusar upp lätt? Förstår inte aaaaaalls vad du meeeenar….. Flört(bäst att skriva att det är ironi…annars så komemr väl nån nisse sen å undrar vad jag menar)

Nej, jag ska skärpa mej…haha…fast om man tycker en sak är störande så kan man väl få skriva av sig om det…?

bubbelbubbel
0

klart att ni får skriva att det är störande om ni tycker det, men att klaga på saker, som kanske inte funkar som dom ska än, är väl lite dumt ;P

jag tror även att det kanske funkar bättre om man laddar upp en ny större avatar…hm.

sarae
0

Vi fick frågan om varför texten "vill ni ha en större avatar" ser så konstig ut inne på iller. Det är bara att höger klicka här på sidan, och sen klicka uppdatera, då kommer den bli bättre.

Förövrigt är avatarerna lika stora som innan. Men vill man ha en större, så har man nu möjlighet. Jag vet många som tyckte att det varit trist att man inte såg bilderna bättre på de små avatarerna.

Anledningen till att de som har större avatarer, har pixliga bilder är för att de inte ändrat stoleken på sin Avatar ännu ;)

[slo]
0

#35 Jamen det är ju ditt problem Oskyldig

#42 Dom är knappast lika stora som innan, jag tycker snarare att dom var nästan så stora som den "stora" varianten förut… Inte riktigt, men närmare den storleken än den en del har nu.

johan
0

1. Om länken "Vill du ha en större avatar" visas under alla avatarer så behöver ni uppdatera stilmallarna på sidan. I Internet Explorer högerklickar ni i sidan och väljer Uppdatera. I Firefox högerklickar ni i sidan viljer Denna ram, Uppdatera.

2. Avatarerna har INTE blivit mindre än förut. Precis som tidigare får de vara max 32x32 pixlar. Det som är nytt är att de blir 64x64 pixlar om man köper den större avataren.

3. Om avataren ser suddig ut beror det på att ni kör Internet Explorer 6.0 och IE6 har inte stöd för css-egenskaperna max-width och max-height. Därför tvingas bredd och höjd till 32x32px eller 64x64px. Har ni laddat upp en bild som inte är kvadratisk ser det lite konstigt ut. Tidigare hade vi ett script som förminskade avatarerna när sidan laddats klart, vilket medförde att vissa för stora avatarer "flashade" till.

4. Om ni köpt en större Avatar och den ännu inte visas så prova att Logga ut med Logga ut-knappen i nedre högre hörnet och logga sedan in igen.

5. Om ni tycker det är dyrt med 30 kr så låt bli att köpa avataren då. Det är inte svårare än så. Det är ingen som tvingar er, men de som köper större Avatar hjälper oss att få pengar till serverhyra och Internet-hotell. Nu betalar vi det med privata pengar.

// Johan

Mvh // Johan

Snuttan2
0

Måste fråga, vart går pengarna för reklamen på sidan till då? Går inte den till serverhyra och internet-hotell? Är ju rätt gott om reklam nu på sidan och de borde ni ju få in en del ifrån…?

bubbelbubbel
0

snuttan, skadar väl inte med ytterligare inkomst ? ;)

Malin-A
0

tycker att det är bra om killarna bakom iFokus får in lite pengar och kan gå med vinst, hittils så har dom väl igentligen gått plus minus noll om inte mer minus.. hade jag bara haft pengar på mobilen hade jag gärna avvarat 30 kr…

Faxlin
0

#45: Som det är nu kan jag berätta att grabbarna bakom iFokus ligger minus så det ekar om det för vad iFokus kostar och har kostat dem.
Nu har väl egentligen ingen av oss varken värdar eller medlemamr att göra med om de skulle få tjäna pengar heller visserligen. tycker jag i alla fall.
Jag personligen hoppas att de får in riktigt många annonsörer och även pengar på andra förbättringar.
Nu kostar detta 30:- per person i en engångs kostnad. Oavsett om du vill byta avatarer i framtiden. Så det är verkligen en engångs kostnad. Som man dessutom inte är tvungen att betala. Det är ju valfritt.

Så ärligt talat. Jag förstår inte vad man klagar om. Om man vill ha sin vanliga storlek på Avatar kvar. Ja men då har man det. Vill man ha en större? Ja men då betalar man 30:-.
Valet känns rätt enkelt. Liksom.

Jag hoppas fortfarande att grabbarna kan slippa gå minus. Få igen de pengar de har förlorat redan. Och ännu hellre kunna gå så långt att de får lön för sitt jobb.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Snuttan2
0

Det är inte det att jag inte tycker att de förtjänar mer pengar på ngt vis eller behöver mer. Har inte sagt ngt om det alls.

Vad jag är nyfiken på är vad de gör med de pengar de får in nu. Står ju att "Nu betalar vi det med privata pengar." = alltså inte med reklam-pengarna? Vad händer med reklam-pengarna isåfall ;)

Det är ju inte ont om reklam på sidan heller, så ngt måste de ju få in för den = kan inte bara vara privata pengar som sidan drivs med…

Faxlin
0

Inte många av de reklamer ni ser är betalannonser tyvärr. Många kommer från google och där är det mer ett tagande och givande i sökresultat och reklam. Så har jag fattat det i alla fall.
Vet i alla fall att det i dags läget inte är mycket i annons intänkter, tyvärr. Och resan för att få in pengar så att grabbarna står på plus minus noll är låååångt borta.
Men kanske kan vi hamna där. Åtminstone jag hoppas detta.

Audiatur et altera pars

joytick
0

Men måste det vara en grå ruta med en pil för oss som har små? Känns inte så kul..

Faxlin
0

#51. Det har att göra med att folk ska få se hur stor Avatar de kan köpa. På något sätt så måste man visa vilken skillnad det är på de olika avatarerna.

Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

det är lite störande med texten och rutan. Jag skulle tycka att det var bättre om de bara fanns vid den Avatar som finns vid "Skriv en egen kommentar" för då skulle ju alla se den ändå (alla som skriver inlägg, och de som inte skriver inlägg är med största sannolikhet inte intresserade av att ha en större avatar)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

johan
0

Snuttan2: Jämfört med vad servrar, internethotell, bandbredd, flyers till mässor och en massa andra saker kostar och vad annonserna drar in så är det förfarande ett förlustprojekt. Förutom Staffan har alla vi som jobbar med iFokus andra heltidsjobb, så iFokus är något vi göra helt obetalt på kvällar och helger. Staffan har jobbat heltid med iFokus, men utan att ta ut en krona i lön. Nu har även han börjat göra andra konsultjobb för att kunna få lite pengar.

Vi hoppas på att annonserna ska ge tillräckligt mycket pengar för att både betala fasta kostnader och någongång kanske ävenen liten lön. Men det är långt kvar dit.

Det kommer även bli fler betaltjänster. Vi kommer aldrig ta bort något som redan finns och ersätta med betaltjänster, men vi kommer göra fler extrafunktioner och bling bling som kommer att kosta en liten slant.

Men alla betalfunktioner kommer vara helt frivilliga.

// Johan

Mvh // Johan

Lyrik
0

Jag har ingen Avatar!Ledsen

Hur gör man för att fixa en sådan?

CBA
0

Lyrik - Gå in på "Min Sida" och "Administrera" så kan du ladda upp en Avatar :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

lyrik. det gör du på din egna sida, gå in på min sida, tryck administrera, och under pressen lägger du in en Avatar.

Lyrik
0

Ok. Kan jag ta en bild ur mitt fotoalbum? Sitter på fel data…

Malin-A
0

ja d kan man göra, jag har iaf tagit bild från mitt fotoalbum =)

Lyrik
0

#59 Funkar inte.

Anna
0

#60 Du sparar ju bara bilden på datorn och laddar upp den sedan. Ska väl inte vara något problem tror jag?

annaattlid.se

Lyrik
0

#61. Bilden finns på min hemdata, sitter på min jobbdator. Kan man inte ta en bild från mitt fotoalbum, de är ju redan uppladdade?

bubbelbubbel
0

nej, du måste nog spara ner den först.

lisette
0

spara bilden på datorn du sitter på o ladda upp den som Avatar. sedan kan du ta bort bilden på datorn igen. lätt som en plätt.

lisette
0

som flera andra skrivit, vill man inte ha en större Avatar - då behöver man inte köpa en. pengarna går ju till en bra sak, för vad gör vi alla om iFokus får läggas ner pga ekonomiska problem?

sarae
0

#65 blir fuktansvärt deprimerade! ;)

CBA
0

*Huga* vilka abstinens det kommer bli runt om i landet då ;o)

lisette
0

ja precis och för att slippa det så kan man ju betala 30:-, strunta i ett packe cigg, en dosa snus, vanliga sms eller något sådant. =)

Alex
0

#68 Strunta i cigg och sms? Du är ju inte riktigt klok! Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, ja då kommer förslagen att hagla, om hur de skulle kunna fått in pengar. Varför ska det vara så fult att de bakom vill tjäna in pengar? Jag förstår inte det. Har ni samma problem när ni går iväg och köper er en ny väska med? Kanske tycker ni att det är fel att affären tjänar pengar på er? Men då struntar ni att köpa väskan. Nu tror jag att de flesta inte alls tänker så utan tar det för givet att affären måste gå med vinst annars går de i konkurs. Man kan inte leva på vatten och luft. Och räkningar betalar man inte heller med vatten och luft. Grabbarna bakom iFokus klarar inte heller av detta. Vad är skillnaden? Detta är ju dessutom frivilligt.
Personligen ser jag med glädje fram emot de extra funktioner som kommer. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

#70 Nejdå, helt okej.. Bara den stora gråa rutan med pilen och texten försvinner sen så. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

johan
0

#71: Vi kommer snygga till det när man tittar på andras normalstora avatarer. Håller med om att rutan med pilen inte är så snygg.

Mvh // Johan

Snuttan2
0

Blir man av med reklamen för att få stor Avatar om man skaffar stor Avatar? Det intresserar mig mer än den stora avataren Generad

Jag kan desutom inte gå in på alla flikar på min egen sida, eftersom reklamen för egen Avatar har gjort att den ser lite knas ut och att bara de två längst till höger fungerar… Så nu kan jag inte beundra mig själv Oskyldig

Anna
0

Beställde nyss en större Avatar, bara för att bli av med texten + reklamen som blir (och som stör mig).

Skickade ett SMS, fick tillbaka "Tack för din beställning!". En minut senare står det "Tjänsten ej tillgänglig." Nähä, då kostade det väl ingenting tänker jag. Men jodå, 30 spänn drog dom av mobilen ändå! Ursäkta?! 

annaattlid.se

gejsa
0

#74# Men du har ju större foto fast det syns inte vad det är.

Faxlin
0

#74: Det tar ett litet tag för servern att åtgärda detta. Men var lugn, det har dragits 30:- och du kommer få din större Avatar och du kommer bli av med reklamen för större Avatar samtidigt.
Ge det lite tid och så testar du att logga ut och in lite då och då så ska du se att det ordnar sig.

#73: Ja, du blir av med reklamen för en större Avatar när du skaffat en större.
Så då kan du fortsätta att beundra dig själv. ;-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Anna
0

#75 Har jag? Hm.. Får testa ladda upp en större Avatar då.

annaattlid.se

Snuttan2
0

Du har en större attlid, står "Avatar?" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Vill du ha en större Avatar?" under din :p Sedan så är själva avataren fortfarande liten, tror som ÅsaF att du behöver lada upp ny bild…?

johan
0

#73: Du har lösning på ditt flik-problem i en tidigare kommentar…

1. Om länken "Vill du ha en större avatar" visas under alla avatarer så behöver ni uppdatera stilmallarna på sidan. I Internet Explorer högerklickar ni i sidan och väljer Uppdatera. I Firefox högerklickar ni i sidan viljer Denna ram, Uppdatera.

Mvh // Johan

Snuttan2
0

Aha, det löste problemet :) Tackar.

Anna
0

Oj, nu funkar det. Vadå monster-avatar? :p

annaattlid.se

MiaMaria
0

Inte orkat läst allt ni skrivit men varför ta betalt för en sån sak?? Är inte de här en kostnadsfri sajt?? Eller ska de nu bli som alla andra ställen, vill man ha minsta lilla extra så kostar de…. Tycker inte om de upplägget, så min lär nog förbli liten…

Anna
0

#82 Jag håller med dig. Jag köpte min endast för att slippa all reklam för det hela.

annaattlid.se

Cattis
0

#82 Minsta lilla extra?

Titta på allt du får gratis här, det är en hel del funktioner som ingår alldeles gratis i medlemsskapet.
Om man sedan lägger ner tid och pengar på att utveckla en massa extra funktioner (som att folk faktiskt önskat ha större avatarer) så är det väl inget fel att det skall kosta pengar? Större bilder tar mer  plats, mer plats kostar ännu mer pengar. Någonstans måste pengarna komma in. Idag sitter en grupp personer och betalar med sina egna privata pengar, för att vi skall kunna ha allt detta gratis. Om man då FRIVILLIGT får betala 30 kronor för en större Avatar, så är det väl kanonbra om det hjälper till. Och om det kommer fler funktioner som kostar pengar för att få, så är det också jättebra. Glöm inte att det är frivilligt. Glöm inte att det inte plockas bort några befintliga funktioner, allt finns kvar.

# Man gör som man vill, man behöver inte köpa några extra tjänster/funktioner. Vill man det hjälper man till helt enkelt. Vill man inte det kan man väl ändå låta bli att klaga. Det är inget tvång. Skall andra behöva känna dåligt samvete för att de inte vill bekosta allt ur egen ficka? För att det "stör" vissa medlemmar… Det känns så onödigt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

AnTeX
0

24#

jag e Medarbetare på kolhydrater därav min stora avtar…

jag vet att den e suddig har inte bytt bild…

Bra saggt Cattis=)

CarlS
0

3o kr! Det är väl inte mer än ett par balar hö. Eller ett paket onödiga cigaretter,  eller en dosa snus, eller en starköl, eller 3 liter mjölk, eller ett par sockar, eller 1/3 dels biobesök, eller en flaska billigt vin, eller en korv med mos, eller en lite påse lösgodis!

Men om det är för tung utgiftspost för er så behåll den lilla avataren för all del. Det är ju inte storleken det kommer an på! Glad

//CarlS

[slo]
0

Vart hittar du vin för 30 spänn?! Inte på bolaget, väl? :P

Men som sagt, det är inte storleken som spelar nån roll :)

bebbe
0

jag gjorde precis som det stod, men inte f*n blev den större Skrikandes

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

nu har jag fått ett mms där det står du har anropat en tjänst som inte finns ?????

Snuttan2
0

Jag är med MiaMaria på synen på det hela…

Hade det varit som så att ni bett om bidrag för att få sidan att gå runt hade jag gärna bidragit med pengar, men för att få mer funktioner på ett forum som ska vara gratis? nja… Det hemska är att jag så gärna vill bli av med reklamen Oskyldig

Annette
0

#86. Håller med dig, Carl. Helt otroligt vad energi det läggs ner på denna struntsumma, som dessutom är frivillig!

Jag säger som Emil i Lönnebergs pappa "en del ska bare ha och ha"

johan
0

#89: Då har du stavat fel. Men får du det som svar så dras heller inga pengar, så ingen skada är skedd.

#90 Ser framemot dina bidrag.

Mvh // Johan

Cattis
0

#90 Forumet ÄR gratis att vara medlem på. Alla funktioner du hittills haft tillgång till ÄR gratis. Det kommer nya funktioner som kostar pengar, det förändrar inte det forum du blivit medlem på. Du har fortfarande samma saker - utan kostnad.

/Cattis

Snuttan2
0

Johan, ni har inte bett om några bidrag och genom att starta detta har ni inte precis fått några postiva känslor ifrån mig. Jag tycker hur ni lagt upp det hela visat vad ni har för attityd, ger ju en stämning och viss respons i sin tur ifrån era medlemar…

Cattis; Jag vet inte riktigt vad du motargumenterar, du borde nog läsa mitt inlägg igen som du svarar på. För jag har inte påstått något som du ser ut att motargumentera.

johan
0

#94: Det är som sagt helt frivilligt. Vi har fått enormt positiv respons från väldigt många andra. Jag är rätt övertygad om att vi är på helt rätt spår. Men alla kan ju inte tycka lika om allt.

Sedan fattar jag faktiskt inte vad problemet är. Du har precis alla funktioner på iFokus gratis som du hade för en vecka sedan. Nu när man kan välja att få en funktion lite annorlunda mot betalning så har vi plötsligt attitydsproblem. Konstigt…

// Johan

Mvh // Johan

bebbe
0

ska det vara ett mellanslag mellan iFokus och Avatar ?

johan
0

#96: Ja. iFokus Avatar skickas till 72550.

Mvh // Johan

gejsa
0

#95# Nu tycker jag faktist att du har taggarna ute i onödan. Vem har attitydsproblem här? Får man inte diskutera vad vi tycker här? Är inte detta ett diskussionsforum?

Ska det bli så att folk inte vågar annat än att köpa en större Avatar? För annars har man attitydproblem. Visst att 30 kr är lite pengar. Men för mig känns det onödigt att få en större bild på mig själv eller vad jag nu har.

Vi har inte klagat förut mer än när det blev förfulat med större ruta. Alla har väl rätt att säga sin mening?!

Klart att ni inte ska betala ur egen ficka. Det har vi aldrig skrivit. Men å ena sidan så var det ju frivilligt att starta denna sajt också.

Cydonia
0

Det är klart det är en bra idé för att samla in pengar, och priset är inte för högt enligt min mening. Men jag hoppas verkligen att det inte kommer fler såna här betaltjänster, som att man kan vara VIP-iFokusare eller nåt. :/

MiaMaria
0

Bra skrivet Gejsa!

Snuttan2
0

Johan, problemet är att jag har fått massor utav reklam och att det ser ut som att ni planerar att det ska komma funktioner som kostar pengar att ha, vilket inte längre gör detta till ett gratis forum helt och hållet längre. Problemet är att jag som medlem inte känner mig väl bemött och att alla medlemar inte är på samma nivå längre om man börjar ha fler funktioner.

Och vart är mitt attityd problem? Jag tycker ärligt talat inte om den ton du väljer att ta emot mig, absolut när det är som så att du har en högre position på det här forumet smo moderator eller något, då bör man tänka lite extra på vad man skriver till andra och hur, eller hur? Är ju en fördel med att "bara vara" medlem, att jag faktiskt bör kunna skriva lite friare än de som har någon sorts position här. Är annars ett sätt att missbruka makt. Något som inte brukar vara särskilt trevligt på något vis och du kan nog själv räkna ut hur trevligt det själv blir där du är då.

joytick
0

VIIM= Very important iFokus medlem

Näe då, men kan ni inte ta bort den grå rutan för oss andra`? Snäääääälla Oskyldig

sarae
0

Sitter och kliar mig i huvudet och undrar vaför det bara verkar vara på den här sajten folk har svårt att acceptera den nya större Avatar möjligheten. På de andra sajterna har det bemöts positivt, efter att folk har fått information om hur det fungerar etc. *bara en fundering*

johan
0

#98: Som jag skrivit i flera kommentarer:

Det är som sagt helt frivilligt.

#99: Vi kan absolut sätta upp ett par SMS-nummer för att bara skänka pengar om det finns intresse för det.

#99: Det kommer bli fler betaltjänster. Vi kommer inte plocka bort något som redan är gratis. Men det kommer bli fler extrafunktioner som kommer att kosta pengar.

Antingen så tycker man det är värt x kr för att få extrafunktionen och köper den. Eller så känns det inte så viktigt och då låter man helt enkelt bli. Det är ert val. Personligen skulle jag inte köpa en större Avatar, men det är väldigt många som önskat att kunna få större avatarer under åren vi kört iFokus.

Jag ser det inte någon skillnad i extrafunktioner på ett forum eller att vatten ingår till lunchen, men vill jag ha Coca Cola får jag betala lite extra.

// Johan

Mvh // Johan

Snuttan2
0

Sarae, du säger det kanske själv, vi på Ridsport fick ingen information om det. Om du följer tråden ifrån början ser du ju även hur folk reagerat och antagligen varför ;)

Och kanske det är lättare att vara negativit kritisk om det finns fler som är det, att man vågar stå på sig?

Det finns ju redan den stämmningen här, att de som är moderatorer och bestämer, trycker ner åsikter och att håller man inte med dem alltid så är man inte välkommen. Kanske den stämmningen är hårdare på de andra forumen än här (jag vet inte, hänger inte mkt på andra forumen) och att folk där valt att helt enkelt ge efter för trycket och inte säga ifrån?

Och varför skulle inte vi som inte är nöjda inte få säga det? Alla kan inte alltid vara nöjda, och det är väll bra att vi som är missnöjda får lufta våra åsikter också och bli hörda?

joytick
0

Men hallå den grå rutan då :O :O Det är helt okej för mig med det här men jag tycker det är tråkigt med dom grå rutorna för dom som väljer att inte ha en större avatar…

Faxlin
0

#105: Öhhhh!! Nu fattar jag inte så mycket av ditt inlägg. Vilken av mina inlägg referar du till nu. Vad svarar du på. Citera mig gärna så jag ser vad det är av det jag skrivit i tråden som får dig att ge mig detta bemötande.
Skulle vara intressant att höra.

Lite OffTopic bara. De andra sajterna är inte hårdare hållna. Och jag har försökt att ge er information i denna tråd.

Audiatur et altera pars

joytick
0

Jag känner mig ignorerad.

Faxlin
0

#108 ser du högre upp så har jag svarat dig redan i #52.
Även Johan har skrivit om den gråa pilen i inlägg #72.
Ledsen om du känner dig ignorerad, det var inte meningen från min sida sett.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Snuttan2
0

Blev till fel person i inlägg ovan Generad

Allmäna spåningar är att om man nu ska ha extra funktioner; Måste det gå ut över dem som inte har dem även? Genom att lägga in saker på deras avatarer tex som nu och reklam, varför inte låta de som inte vill ha extra funktioner bara ha det naturellt? Reklam och information om extra funktioner bör man ju kinna ha någonannanstans än på varje sida, varje inlägg, överallt…

Faxlin
0

#110: Men hallå där. Jag heter ÅsaF här inne. Den du svarar är sarae. Hon är visserligen min Medarbetare inne på iller, men det innebär INTE att vi är samma person.

Kolla gärna upp lite mer noga vem du svarar nästa gång.

Audiatur et altera pars

Snuttan2
0

Ajdå. Ni har för lika avataterar ;) och med all reklam överallt blir det ärligt talat mer svårläst, ska ändra.

sarae
0

#110 Men det är ju inte Åsa som har skrivit den kommentaren. Det är ju jag. Det är skilland på äpplen och päron.

Varför framställer du iFokus sajterna som en diktatur? Så är det i alla fall, mig veterligen, inte inne hos oss. Kika in å titta om du vill ;)

Jag förstår inte denna totala ovilja till att låta folk få ersättnig för något de lagt ner sanslöst massa tid och pengar på? Är det snålhet? Den berömda svenska avundsjukan? Eller bara en total motvilja till förändring som styr?

Många av de andra sajterna fick heller ingen information om detta innan, precis som ni. men efter att ha frågat varför större avatarer dök upp, accepterades det och de som vill skaffade sig en större medans de andra lät bli.

Vad är viktigast egentligen? Att läsa det som skrivs på forumet eller hänga upp sig på små tjaffs? Man börjar ju undra! För min del hade avatarerna kunnat få ta upp halva sidan, eller inte finnas alls. Det är inte därför jag är medlem på iFokus. Och jag bidrar gärna med en slant för att iFokus skall finnas kvar.

Sussi
0

Har inte orkat läsa allting men jag har inga problem med hela iden så länge gråa rutan med pilen i försvinner. Men det är väl kanske bara reklam så här i början så att människor ska veta vad det handlar om.

som sagt har inte orkat läsa igenom allt som skrivits i denna tråd…

sarae
0

För övrigt… vad finns all reklam egentligen? jag ser faktiskt i princip ingen reklam på iFokus efter att man har loggat in. Möjligen ibland sådana från Google, men de genererar ingen inkomst.

lisette
0

#105 nu tycker jag du börjar sväva bort helt från ämnet snuttan. vi som moderatörer har aldrig tryckt ner en enda åsikt. o jag tror verkligen inte ridsport är mer hållet än något annat forum.

Snuttan2
0

Till rätt person förhoppningsvis denna gång ;)

Sarae, jag har inte med flit framställt hur sidorna sköts som en diktatur… Men när du säger det, så skulle jag nog göra den jämförelsen faktiskt, jag tycker att hur medlemarna behandlas här inne (även om jag mest har kännedom/erfarenheter om det är på ridsport), inte är särskilt schyst. Vi blir sällan tillfrågade om förändringar, blir ofta nertystade och ----

Jag tycker inte jag uttryckt någon ovilja emot att hjälpa till att få in pengar till iFokus. Däremot har bemötandet jag fått fått en ovilja ifrån min sida, numera till att sponsra iFokus på ngt vis. Utrav rena etiska själv så tror jag nämligen inte på att sponsra en produkt som person/personer som jag har ngt problem med står bakom. Jag skulle därför aldrig stalla upp en häst i ett stall jag känner mkt bra, även om stallet är toppen bra, för personen som driver stallet är en skitstövel. Likaså känner jag ju inte precis för att sponsra en sida som jag kanske råkar gilla att hänga på när personer som inte kan ta negativ kritik och ger dåligt bemötande står för den, för jag vill ju inte sponsra de personerna. Och om ni inte visste om det så är man alltid ansikten utåt om man på något vis jobbar med en produkt och det ansiktet utåt representerar den produkten.
 Vad är det som jag skulle vara avundsjuk på?

Snuttan2
0

Lisette, får man inte sväva lite ifrån ämnet då? Måste ämnet strikt hållas?

Som med allting finns det väll två sidor, jag anser att min åsikt faktiskt inte alltid kan få luftas och har blivit nertryck.

Och som sagt hänger jag inte mkt på andra iFokus sidor och kan inte tala för dem, utan talar främst för hur Jag tycker/känner/upplever att det är här inne.

Faxlin
0

#114: de jobbar på att finslipa det hela lite. Hoppas att det kommer ett snyggare alternativ med tiden. ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

snuttan du skriver dessutom: Sarae, du säger det kanske själv, vi på Ridsport fick ingen information om det. Om du följer tråden ifrån början ser du ju även hur folk reagerat och antagligen varför ;)

vad exakt vill du ha information om? hur det fungerar? det står i inlägg #8 och även om du klickar på din Avatar har jag förstått.

sarae
0

#117 Men varför är du kvar då? Om det nu är så illa, och du nu är så emot att sponsra dem som du uppfattar ger dig ett dåligt bemötande. Genom att vara medlem så ser ju du till att sidan finns kvar. Du sponsrar dem med aktivitet om man kan uttrycka sig så. Och det är ju lika "illa" om man ser till ditt resonemang.  Så du går ju faktikst emot dina egna principer.

johan
0

Snuttan: Om jag förstår dig rätt så är det inte att betala för extra funktioner i sig som du stör dig på, utan snarare att du ser en länk under stora avatarer med fråga om du också vill ha en större Avatar? Stämmer det?

Hur ska vi få folk att veta hur man får en större Avatar om vi inte tydligt berättar det i det sammanhanget där det är relevant?

Tycker du lika illa om att H&M gör reklam för sina kläder i skyltfönster? Eller att Konsum har erbjudanden utanför dörrarna?

Ni ska få ett mycket enkelt knep för att lösa alla problem på en gång. Flört

1. Köp en större avatar

2. Ladda upp en bild som är 64x64 pixlar, men där större delen av bilden är grå och själva avataren bara är 32x32 pixlar.

På så sätt slipper man pilen, man slipper länken med info om större Avatar, man får fortsatt ha samma lilla diskreta Avatar som förut. Dessutom har man bidragit till forumets fortlevnad.

Alla problem lösta på en gång… *ironisk*

// Johan

Mvh // Johan

Alex
0

Men skulle det inte räcka med att den frågan fanns under där man laddar upp en Avatar?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cattis
0

#117 "Vi blir sällan tillfrågade om förändringar"

Nej, det beror troligen på att vi som är medlemmar på sajterna faktiskt inte har ngn som helst rättighet att bestämma över funktioner eller liknande på dessa forum. Detta bestämmer de som äger nätverket och som ju också arbetar med att ta fram funktionerna. Man kan önska, men vi har ingen rätt att kräva att få bestämma/godkänna funktioner. På vilka andra forum kan du sitta och tala om för sajtägaren att de är diktatorer, bara för att du inte får vara med och bestämma om upplägget? På den här sajten bestämmer iFokus-teamet, och till viss del Sajtvärd och Medarbetare. Inte du eller jag. Det som finns här, är vad du får - gratis. Sen tillkommer betaltjänster, som är frivilliga. Tycker du att iFokus upplägg är en katastrof, så finns det väl ingen som tvingar dig att logga in här?

Önskemål får man gärna ha, och jag tycker att de lyssnar på det mesta man har att komma med. Stora avatarer är det en väldig massa medlemmar som önskat ha.

De som driver detta nätverk kan knappast sitta och fråga alla medlemmar om de får lov att utveckla sajterna som de planerat. Inte heller tycker jag de skall behöva anklagas för ngt fult bara för att de vill få in pengar som betalar för driften. Antingen godtar man upplägget, eller så söker man sig till en sajt som passar bättre.

/Cattis

Leffe
0

Jag tycker att man ser mer av bilden i den större avatarn än i den lilla och kan på det sättet göra bilden mer personlig. I de små är bilden ofta så liten att man inte ser vad det föreställer och det är då bättre att inte ha någon. Man kisar och kisar men ser ändå inte vad det är för bild

[slo]
0

Jag håller faktiskt med Snuttan.

I fortsättningen, om det är planerat fler liknande funktioner kan man väl få önska att det går ut meddelande till medlemmarna innan det händer något, så vi iaf vet om det…?

lisette
0

det finns medlemmar här som även är medlemmar på tex bukefalos. går de ut där med att det kommer att hända något, blir medlemmarna tillfrågade där om vad de tycker? inte vad jag vet…

de som driver sajten har väl ändå rätt att göra vad de vill med ifokus utan att fråga medlemmarna? man kan inte tillfredsställa alla. det är många som blivit glada för att det blivit större avatarer, nu ser man ju vad bilden föreställer som leffeD skriver.

man betalade glatt för extra funktioner på lunarstorm när man var medlem där, varför gnälla nu då?

Snuttan2
0

Lisette, det är inte så mkt information om hur man lägger fixar med större Avatar, som att jag tror att det hela skulle fått en annan reaktion om medlemarna hade fått nyheten ifrån uppifrån.

Sarae, det är nu du som säger att det är jätte illa, inte jag. Jag har skrivit ut en del saker som inte fungerar särskilt bra här, och som med allting finns det sämre och positivare sidor. Och bara för att något inte är perfekt så ska man väll ändå inte ge upp, då ska man istället jobba på det, iallafall enligt mig.
Och varför jag är medlem ifrån början och aktiv? Jag är sjukskriven och har på tok för mkt ledig tid och behöver ngn typ av aktivering emellan åt. Jag är medlem på ett par andra forum med, men jag behöver öva mer på min svenska som börjar bli dålig nu när jag inte annvänder den så mkt.
Jag ser inte det som lika "illa" som att direkt sponsra med pengar.

Johan, har du gett upp allt hopp om att vara trevlig på något vis nu? Är du inte intresserad utav att disskutera det hela eller utvecklas på något vis anser inte jag att det är ngn idé att tjaffsa, det är inte min natur.

Cattis, och det är väll en del utav problemet. Varför låter man inte medlemarnas röster var hörda? Och även om de kanske inte vill ändra på något nu, borde det fortfarande ligga i de som sköter sidornas intresse att höra medlemarnas åsikter och beteé sig vettigt emot dem.

[slo]
0

#127 Nej det gjorde man inte alls, jag var en av dom som bråkade med ledningen där också när det infördes… Dom som i de flesta fall får betala i slutänden vet knappt om det ändå. 12åriga Lisas mamma som betalar sin dotters telefonräkningar.

lisette
0

#129 ledingen var, bukes eller lunar?

Snuttan2
0

Jag var aldrig delaktig på lunarstorm, playahead och liknande eftersom jag inte var så fjortis som tonåring (eller är? jag är nog mer fluffig å rosa numera än som yngre tonåring iallafall) och jag inte då heller tyckte om att man skulle betala för att få en annan status.

Och Bukefalos styrs med hjärnhand i slutändan, ja. Men Gunnar brukar faktiskt vara riktigt rättvis när det kommer till att lyssna mkt bra på medlemarna, är en av de saker jag gillade där.

lisette
0

#129 sen är ju mesta delen av medlemmarna på iFokus faktiskt myndiga så det där med 12åriga lisas telefonräkning köper jag inte… ;) de flesta barn som har telefon har dessutom kontantkort.

Cattis
0

#126 Vad hade det gjort för skillnad - om du fått veta om att man skulle kunna köpa avatarer i större format, säg en vecka innan funktionen faktiskt lanserades?

De funktioner som skapas kommer troligtvis inte att läggas bort i papperskorgen bara för att en del personer misstycker. På något vis måste det komma in pengar som betalar för driften av detta.

#128 Jo det skall givetvis ligga i deras intresse, och det gör det. Men det är ganska mänskligt att ledsna på klagomål som egentligen inte spelar ngn roll - för det är inte viktigt, det är inget tvång att köpa större avatarer. Som sagt. Att folk då gnäller kan säkert göra den mest stabile irriterad till slut.

Jag tycker absolut att Johan o co lyssnar mkt och ofta på vad alla har att säga. Men de kan omöjligt göra alla nöjda. De måste ju prioritera det som genererar pengar och det som majoriteten vill ha.

# Är dessa avatarer verkligen så mkt att tjafsa om?

/Cattis

[slo]
0

#133 Tekniskt sett, ingen alls… Men det hade känts bättre, istället för att grejer helt plötsligt utan förklaring byter utseende, kostar pengar och grejer. Så, vad ska man tro?

Där kom det igen, känslan av att vi som är medlemmar bara får säga våran åsikt sålänge det är positivt…

reddie
0

Tänk om all denna energi lades på något viktigare som tex, djurskyddet i Sverige än om man ska betala 30:- för en Avatar, tänk vad Sveriges djur skulle ha det bra.

Att ni ens orkar…

[slo]
0

Tänk om alla som betalar 30kr hit hade betalat det till SHV istället, tänk vad många hästar som skulle ha det bättre.

Att du ens orkar…

johan
0

Konstigt nog har jag inte hört någon klaga på att det t ex går att markera flera meddelanden i Inkorgen och ta bort alla på en gång. Det berättade vi inte heller något om innan. Inte heller när vi införde fotoalbum med 1 mb gratis utrymme. Inte heller när vi införde gratis dagbok, gästbok, Mina inlägg, förbättrade sökfunktionen (svindyr - för oss), etc, etc, etc.

Men visst kan man berätta i förväg om vad som är på gång. Ser inget hinder alls i det.

Däremot ser jag inte hur det hade hjälp i detta fall. Antingen så tycker man det är ok med betaltjänster, eller så gör man det inte. Antingen tycker man länken under stora avatarer är ok, eller så gör man det inte.  

Dessutom så är det typ 10-15 personer som sagt något negativt om nya avatarerna, övriga som sagt något tycker bara de är bra, trots att de kostar pengar. Så helt värdelösa kan dom ju inte vara.

Och att vi inte skulle lyssna på medlemmar är rent skitsnack. Jag skulle påstå att de allra flesta av alla funktioner som finns på iFokus kommer från förslag och önskemål från värdar och Medarbetare, som i sin tur snappat ut önskemål från medlemmar på sajterna.

Slo: Kom med konkreta förslag. Du ser väl också skillnaden i "öhhh fy fan vad dåligt" och "skulle det inte bli ännu bättre om man gjorde si och så för att åstadkomma ditten och datten"?

Sedan är det omöjligt att 14.000 medlemmar alla kan tycka exakt likadant och få precis som man vill, men jag lovar dig att det är en miljon gånger större chans att någon lyssnar och tar till sig idéerna.

// Johan

Mvh // Johan

reddie
0

Måste bara säga att jag tycker att ni ifokusare har gjort ett toppen jobb med att starta upp denna sajt. Den måste ju vara bra eftersom så många är totalt beroende. Många sitter här hela dagarna istället för att vara ute i det vackra vårvädret.

[slo]
0

#137Det där med inkorgen har jag faktiskt inte ens sett än, men det verkar smart!

Men det är just grejen, man känner sig inte alls delaktig i sidans utveckling… Och som medlem hade det varit rätt trevligt, även om man kanske inte kan påverka så mycket så är det intressant att läsa om vad som är på gång. Eller det kanske bara är jag som är nyfiken av mig…

Själva avatarerna är det väl inget större fel på, jag stör mig lite på hur det sköts med uppdateringar överlag, den gråa rutan med pilen och texten under. Men det sades att det inte var "final", så då släppte jag det och antog att ni skulle lösa det på något snyggt sätt. Tyckte dessutom Snuttan förklarade ganska bra vad man skulle kunna göra istället.

Det sista stycket förstod jag faktiskt inte riktigt vad du menade i…

Oskar
0

Någon som är intresserad av hästar också?

Alex
0

#140 Hästar? Nää, varför skulle vi vara det? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Annette
0

#139. Innehållet på sidan är vi väl delaktiga i allihopa, eftersom vi skriver inlägg i diskussioner. Om vi däremot inte är delaktiga i tekniken är väl inte så konstigt, det tycker jag Johan mfl sköter alldeles utmärkt. Hur skulle det se ut om 14000 medlemmar skulle lägga sig i den tekniska utvecklingen? Nej, låt grabbarna jobba med det i fred, tycker jag. Vi får ju ta del av det när det är i drift sedan.

charlie
0

Vi har kanske 10 olika projekt på förbättringar på iFokus pågående samtidigt. Tanken är att när dessa börjar kännas mogna så övergår dessa till att hamna bland resten av koden för att vi på så vis kan testa den tillsammans och göra anpassningar så att det funkar tillsammans med de senaste fixarna som vi har liggandes. När vi har tillräckligt många fixar kommer vi först lägga ut (deploya) det till några utvalda siter för mer testning. Sedan när det har legat där ett tag, då gör vi överföringen av alla fixa och funktioner till alla iFokus siter.

Detta som förklaring på att vi inte riktigt kan vara säkra på när en ny funktion blir tillgänglig. Vi tillämpar mer kvalite än tidsdriven utveckling.

För det andra, så bollar vi ideer med olika värdar, ibland alla värdar! Vilka saker de tycker att vi ska arbeta med (på våra helger och mitt i natten). När vi har fått deras input så brukar vi göra ändringar så att det funkar ihop med resten av iFokus. Men vi kommer nog aldrig gå direkt mot alla användare och fråga vad som är de mest efterlängrtade funktionerna. Jag föreslår att man pratar med sin Sajtvärd.

---

johan
0

#139: Rutan med pilen är för övrigt ett klockrent exempel på hur vi kommer ändra något efter önskemål från medlemmar. Dessutom efter önskemål från er som säger något negativt.

Vi kommer att göra så att det är en grå ruta, men ingen pil och att den lilla avataren ligger helt centrerad i rutan. Men det kommer bli snyggare.

En annan sak som också kommer förändras är sidan där man köper avaten. Den har inte varit tillräckligt tydlig i att man måste spara sitt mobilnummer innan man skickar SMS:et.

Exakt när förändringen kommer ut vet jag inte, men absolut senast i helgen. Vi har som du kanske snappat upp vanliga heltidsjobb också för att ha råd med hyran.

// Johan

Mvh // Johan

[slo]
0

Tack Charlie, där kom ett vettigt svar! Hade faktiskt ingen aning om hur det där gick till, men det verkar ganska omöjligt nu när du förklarar… Flört

Tina-A
0

Snuttan: Du skriver att du vill att medlemmarnas röster ska bli hörda när det gäller nya förbättringar. Det är exakt vad de blivit nu! Det var väldigt många som ville ha, och var villiga att betala, för en större Avatar! Äntligen har det blivit så och väldigt många är nöjda och glada med hur det blivit.

Eller när du säger "medlemmarnas röster ska bli hörda", menar du kanske "MIN röst ska bli hörd"? För väldigt, väldigt många är nöjda med det här men inte du. Ska man då ta bort allt för att du inte tycker det passar?

Då det faktiskt inte råder diktatur på den här sidan så måste man tyvärr lyssna till majoriteten, och majoriteten ville ha det såhär och är nöjda med det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

gejsa
0

Det var värst vad många sajtvärdar som hittar hit nu då. Flört

Undrar om dom inte är här och smygläser annars med. Kanske intresserad av att börja rida? Vad jag vet så är ju vi den största sajten så…..

Snuttan är inte ensam om att tycka saker här. Det är ju bara att läsa tråden så ser man ju det. Plus säkert bra många till som inte vågar skriva något.  Men vi som tycker har ju oftast attitydsproblem så fort någon vågar säga emot. Jag är en motvallskärring det vet jag. Jag gillar inte att följa strömmen jämt. Jag är en enskild person med egna behov.

Jag tex, har varit här väldigt länge och jag har inte hört någon medlem skriva att vi borde ha en större Avatar. Det tycker jag är märkligt. Eftersom ni skriver att så många ville ha det. 

Och eftersom det är så många som vill ha det enl er varför ska inte några få opponera sig då? Allt är inte ja och amen som i kyrkan. Det kommer alltid att vara så att några är för och några är emot saker. Det måste man bara acceptera utan att alla sajtvärdar måste komma hit och försöka trycka ner dom få som är emot det. Tycker det liknar lite mobbing. Ni som inte tar en större Avatar, passa er, vi ser er och ni har attitydsproblem. Ledsen

Klart vi tycker att iFokus är en bra sajt eftersom vi är här så mycket. Men att tjafsa om detta tycker jag har gått till överdrift. Vi satt här och diskuterade vad detta var för vi hade inte fått någon information om detta. Då blev det ett ramaskri av icke dess like.

Nu tycker jag att vi lägger ner detta och går vidare. Vi som inte vill köpa detta gör inte det och vise verca. Tack för mig!

NinaToy
0

ridsport.ifokus är lite tidsfördrift för mig så nej, jag skulle INTE ladda upp en större Avatar. Håller med snuttan o slo. =)

Och angående lunar…. där kostar det ju att ha ett såkallat kollage, bilddagboken.se är gratis och där har allt fler börjat hänga… så nu har lunar gjort det gratis att lägga upp bilder i galleriet förmodligen pga konkurrans.

Lite störande… om hela denna sidan skulle bli en betalsida med en massa extrafunktioner. Jag är nöjd som det är nu.. Behöver inte flashigare grejer utan jag är här för att ta del av andras kunskap om hästar, inte för att ha blingbling grejer i avataren.

Tina-A
0

#147: Det finns väldigt många sajter här på iFokus. Visst att det är drygt 1000 medlemmar just här inne, men det finns faktiskt drygt 13.000 medlemmar på alla andra sajter. Så bara för att just du inte sett några önskemål, så betyder det inte att de inte finns. För du hänger väl inte på alla sajter?

Jag tycker själv att man absolut ska säga om man är missnöjd. Men att säga det gång på gång på gång på gång i samma tråd känns lite tjatigt tycker jag. Nu vet folk att det finns personer som är missnöjda också, men man måste faktiskt se till majoritetens önskan och vilja. Att några människor är missnöjda kan man inte göra något åt, man kan inte göra alla nöjda. Så när majoriteten är nöjd tycker i alla fall jag att man gjort ett bra jobb.

Och ni som tycker att det är en dålig ide, ni behöver ju faktiskt inte ens köpa en större Avatar? Kan man inte bara acceptera att många vill ha en stor och många vill köpa sig en. Man måste ju inte köpa en stor själv om man nu inte vill??

#148: Det är ingen som sagt till dig att du måste blinga till din Avatar. Allt är ju fortfarande gratis, och vill man frivilligt skicka ett betal-sms så får man det. Allting är fortfarande som vanligt, alla har fortfarande samma funktioner, alla trådar finns fortfarande kvar. Vill ni endast läsa trådarna så gör det, allt är ju precis som förut. Man måste ju inte betala om man inte vill..?

gejsa
0

#149# Du tycker vi tjatar!

Vi diskuterade i början av inlägget. Sedan har ni sajtvärdar kommit hit och sagt att vi inte behöver köpa en större Avatar. Att vi kan sluta komma hit osv…

Vi VET att vi inte är tvugna till att köpa det. Men vi gillar inte med hur det ser ut nu där. Men det kanske tas bort sedan förhoppningsvis.

Svar: jo då, jag är och smygläser på många sidor men har inte fattat tycke till någon mer speciell mer än ridsportsajten. En sida tex var jag på rätt mycket men tyckte inte om deras attityd där så jag gick ur bl a.

Ja, jag vet att det finns många medlemmar. Men vi är likafullt den största hittills.

Tina-A
0

#150: Är det inte att tjata då?

Om nu alla vet att man inte behöver köpa en större Avatar, vad är det då egentligen frågan om? Vad är det man måste disskutera vidare?
Jag tror att alla i den här tråden har fått svar på sina frågor och vet att det är frivilligt att betala och att allt annat är som vanligt. Att sedan älta sitt misstycke tycker jag är tjatigt, då man vet att majoritetens beslut redan är fattat.

Nu menar jag inte att just du ältar och tjatar, utan det är allmänt. Alla som känner sig träffade liksom. Visst kanske en hel del sajtvärdar också tjatat och även jag, men jag tror det är mest för att försöka besvara frågorna och se till att alla förstår att det faktiskt är frivilligt och att om man inte gillar det så måste man inte. Därför finns det inte heller någon anledning att egentligen vara missnöjd då det är frivilligt och inget påtvingat. Tycker man att det är fult, too bad. Jag hoppas att killarna kommer på något snyggt så att de flesta åter igen blir nöjda! Jag litar på dom, att de hittar på något bra :)

johan
0

Så här enkelt är det. Det finns tre alternativ:

1. iFokus slutar att utvecklas helt och hållet och i värsta fall läggs ned för att det inte finns pengar att driva det.

2. Vi skickar vidare alla fakturor för drift och övriga kostader till er. Då kan vi fortsätta att utveckla kul funktioner och låta dom vara helt gratis. Om vi gör det enkelt och enbart skickar vidare fakturor för drift så är det ca 18 000 kr inkl moms / månad. Sedan kommer det behövas en till webbserver snart, så då blir det ca 4000 kr till per månad. Till vilken adress ska dom skickas?

3. Vi gör fler kul funktioner varav en del kommer kosta pengar. Ingen behöver köpa funktionerna om man inte vill, men vi tror att många kommer tycka det är värt en slant för att få funktionen.

Jag föredrar alternativ 3. Vilket alternativ tycker ni är bäst?

Mvh // Johan

gejsa
0

#151# Ja, som du såg så skrev jag i inlägg 147 att vi borde sluta att tjata om detta nu. Ändå fortsätter du.

Alla har sagt sin mening så det räcker nu. Det blir ju bara samma saker som skrivs hela tiden.

johan
0

Ps.. Sen att en detalj kan snyggas till är en helt annan sak… (Som t ex rutan med pilen).

Men frivilliga betalfunktioner är oundvikligt om iFokus ska fortsätta finnas. Det är bara att gilla läget.

Mvh // Johan

Tina-A
0

3, utan tvekan.

bubbelbubbel
0

jag kan bara säga att jag är glad att så många andra sajtvärdar/medarbetare ect, har kommit in och sagt sin åsikt.
tack för det.

Annette
0

Jag ser inget negativt i detta system. Man får en grund helt gratis och det är ganska mycket. Vill man ha något utöver den grunden får man betala. Man väljer själv vilka funtioner man vill ha, är man nöjd med grundfunktionen så köper man inget. Det är väl valfrihet om något Glad.

Jag är glad över att det finns så intresserade och duktiga "tekniknissar" här som hela tiden förbättrar och utvecklar. Tack skall ni ha!

jen
0

När Linda startade ridsporti fokus så sa hon att det skulle vara en sajt där medlemmarna får vara med och tycka!

men så fort vi tycker något som inte behagar iFokus, så kan vi sluta här. Är det trevlig attityd?

se bara på bilder utan hjälm-frågan… och många andra saker plus detta!

nä, denna sajt blev inte som jag trodde den skulle bli iallafall.

jen
0

förresten blev min bild jättedålig.Den är mindre nu, det var den inte förut.

divansson
0

Jag låter hellre min Avatar vara såhätr liten än att jag Betalar för att få den större! Ush Nej! Fyfy!

Annette
0

#158. Det verkar bara vara här på Ridsport som man är negativ till de nya avatarerna. Menar ni att ni skall bestämma över de andra 13000 medlemmarna? Avataren är nämigen inget specifikt enbart för Ridsport iFokus.

Hjälmfrågan ja! Vilka proportioner den fick. Ni gjorde en omröstning för att få Lisette att ta bort den regeln. Jag tycker att det är jättebra att den är kvar. Ni som rider utan hjälm, det är upp till er. Men för mig är det lika självklart att ha hjälm som att jag sätter fast mina barn i bilbarnstol när vi åker bil.

Sen vore det väl kul att höra något bra ibland, det behöver alla. Men det är mycket lättare att klaga än att ge beröm.

mazze
0

Oj, vilket liv! Förstår att det skulle ha blivit livat om man var tvungen att betala. Men man får ju välja ;)

Annette
0

#162. Just precis, man får ju välja!

AnTeX
0

Varför inte bara Gilla Läget?…

RubHel
0

Well, jag har åtminstone fått svar på mina frågor och nu funkar det åtminstone för mig att klicka mig in på länken.

johan
0

Problemet med er som inte tycker att ni får "vara med och tycka" är att ni verkar tro att bara för att inte just ni får som ni vill i varje fråga betyder det att Ridsport eller iFokus är omöjligt att påverka.

Det är ett sorgligt misstag.

Varför har ni som inte vill ha större Avatar så stort behov av att säga det och samtidigt dissa hela funktionen? Eftersom så många bett om funktionen och så många köpt större Avatar är det uppenbarligen en rätt populär funktion. Bara för att inte ni gillar den betyder inte det att Lisette och gänget på Ridsport eller vi bakom iFokus är diktatoriska svin som inte lyssnar på medlemmarna.

Ni verkar inte förstå att det inte är att komma med förslag på förbättringar som är problemet. Det är inte önskemål eller konstruktiva förslag som ger svar som "om du inte gillar det så behöver ni inte vara här". Med tanke på hur många funktioner som kommer från förslag från värdar och medlemmar borde ingen ens tvivla på det.

Om man förändra något till sin egen fördel, så kanske det helt enkelt inte är så smart att först skälla ut Lisette och såra henne och sedan bli förbannad för att hon är avigt inställd till era "förslag". Till och med en tvååring vet att det är större chans att få en glass om man kör med smickerstilen än ligga-på-golvet-och-tjura-och-sparka-med-benen-stilen.

// Johan

Mvh // Johan

gejsa
0

#166# Ursäkta mig, men vem har skällt ut Lisette? Det har jag inte sett att någon har gjort. Själv tycker jag väldigt bra om lisette. Det har iaf inte varit min tanke att göra.

Jag har inte skällt på någon annan heller för den delen. Jag tyckte bara att det det blev förstört på min hemsida med texten och undrade om frågan " vill du ha större avatar" skulle försvinna sedan. Och det tror jag inte ens någon har svarat på ärligt talat.

Har inte heller skrivit att jag inte tänker byta till större.  Klart att jag tycker att ni inte ska betala ur egen ficka. Fast jag väntar nog ett tag med det iaf.

Men jag tycker att tonen på flera här är lite väl hård.

Linda
0

Bara att tillägga att sms tjänsten även är en kostnad för iFokus dvs "vi" blir deb. för att "vi" kan g er den tjänsten = näst intill halva summan.

Ringsignaler, ladda hem musik mm betalar ni för men så fort en sajt som  varit helt gratis börjat och ge er möjlighet att visa er sida snyggare ja då ser folk rött!

-Varför?

Jag blir besviken på er, känner inte ni att ni har varit nöjda, är nöjda med vårt forum?

/Besviken Sajtvärd som arbetat gratis för att folk ska samsas, trivas på sin fritid i över 2 år….

jen
0

#166 jag har inte heller sett att någon skällt på Lisette. Fundersam

i vilket inlägg har det gjorts?

Snuttan2
0

Jag är bara intresserad, ni som driver det här och är sajtvärdar, ser ni det som ett företag eller en hobby egentligen?

NinaToy
0

#168# Vi är nöjda och tycker det är vääldigt skönt att det är en kostnadsfri sida…… Bara man inte blir tvingad till o betala.

Linda
0

Det är det som du ska berömma ifokus;)

-Ingenting tvingas du betala avataren väljer du själv att ha eller att inte ha extra stor.

Vänligen/Linda

Linda
0

Som Sajtvärd så driver man det för att det är roligt och att det är en hobby, trotts att många timmar ligger bakom och ibland onödig energi som man tvingas ta från vissa medlermmar som anser att man ska kunna ta det bara för att man är Sajtvärd.

iFokus i sig ska drivas som ett företag just som alla andra företag bara det att än sålänge genererar det inget överskott.

Företags ideen går ju ut på att man ska kunna samla människor som gillar sitt intresse så att de trivs med att diskutera det med andra och att det ska vara så tillgängligt att det inte är en ren betalsajt.

Själv så driver jag glamour iFokus som en ren hobbyverksamhet som tvingar mig att arbeta heltid med faktist så eroniskt med en annan ren betalsajt.

Många avseenden så tycker jag att den inte har mer att erbjuda än vad iFokus prodjektet har men tyvärr är vi där smartare att ta betalt (riktigt gott betalt oxå).

Men måste tillägga att jag är iFokus beroende även pga alla trevliga människor vi alla lyckats släpa hit, alla ska ha credit för det!!! 

Vänligen/Linda

johan
0

#170 (Snuttan): Värdarna driver det som hobby. iFokus är ett registrerat aktiebolag och drivs som ett kommersiellt projekt. Tyvärr är det ingen av oss som kan ta ut någon lön och har därför andra heltidsjobb på dagarna.

#171 (Nina): Du kommer aldrig tvingas att betala. Det som är gratis idag kommer fortsätta vara gratis. 

Gejsa: Du har svaret på din fråga i kommentar #44. Där har du också svaret på varför din Avatar eventuellt är suddig. Är det någon annan fråga du inte fått svar på? Visa gärna var du skrivit den isf så ska jag svara så gott jag kan.

Sedan börjar jag förstå varför vi inte förstår varandra. :)

Du skriver i #167:_
"Har inte heller skrivit att jag inte tänker byta till större. "_.

Då måste jag ha missuppfattat din kommentar #9:
"Ja, inte betalar jag 30 kr för att någon ska se min bild bättre.

Det finns visst utrymme för tvetydigheter. ;)

Om ni har konkreta frågor om avatarerna, t ex hur man köper, om de inte visas som de ska eller likande får ni gärna skicka ett privat meddelande till mig så ska jag svara så gott jag kan. I annat fall tycker jag vi återgår till att diskutera Hästar… Vi har nog sagt allt som finns att säga om ämnet nu…

// Johan

Mvh // Johan

Faxlin
0

#170: Jag är Sajtvärd för iller.ifokus. För mig är det en hobby att vara Sajtvärd. Eller har varit i alla fall.
En hobby ska vara rolig. På slutet har det inte varit helt roligt att vara Sajtvärd på iller.ifokus faktiskt.
Det är trist. Då man lägger ner massor av tid som Sajtvärd. Jag personligen lägger mellan 10-20 timmar per dygn på iFokus. Och det har jag förrut gjort med glädje. Jag gör inte det längre. Nu är det mer ca 10-20 timmar per vecka som jag tycker det är trevligt att vara Sajtvärd.
Jag hoppas dock få tillbaka känslan i och med att det blir mindre tjaffsande.
Faktiskt så tär tjaffsande mycket på oss sajtvärdar. Oerhört mycket energi som försvinner i onödan.
Då vi alla som sajtvärdar vet detta. Då är det kanske inte så konstigt att vi kommer in hit i en tråd med mycket tjaffsande för att hjälpa till och försöka reda ut begreppen. Allt för att inte en värd med Medarbetare ska behöva säga samma sak gång på gång.
Ibland kan det faktiskt vara så att man förklarar samma sak olika. Och saker som jag förklarar kanske missförstås av vissa som direkt fattar vad lisette menar och vice versa.
Så ta det inte som något negativt att vi är många som kikar in. Vi försöker bara hjälpa alla medlemmar att förstå vad vi menar.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

jen, jag måste få fråga, vad exakt är det du vill vara med och bestämma ? angående hjälmfrågan, så var alla med och röstade, svaret blev nej vi vill inte ha hjälmlösa bilder, och så blev det, det är en regel som lisette valde att behålla när hon tog över här efter linda, och jag och charlotte höll med.
jag förstår inte varför det ska vara så svårt.

angående svordomarna, så tycker jag att det hör till sunt förnuft att skriva på ett vårdat sätt, det ska vara roligt och lärorikt att komma hit och skriva, man ska inte behöva läsa svordomar i var och varannan mening, för det är inte kul. och inte speciellt lärorikt heller.

vad är det mer ? detta är vad jag kan minnas har varit mest uppjagat…

gejsa
0

#174# Jag förstod att någon skulle skriva vad jag skrev i inlägg 9. Och det blev du. *ler* Så om du ser mitt sista inlägg så är det en liten ruta tom där efter Klart att jag inte tycker ni ska betala ur egen ficka……innan där skrev jag faktist Iofs har jag skrivit så en gång här. Men tog bort det. Varför vet jag inte eg. Ibland gör man saker utan att ha ett svar till det.

Ang ditt sista inlägg att vi ska återgå till hästar. Ja, det tyckte jag redan i inlägg 147. Vi sitter ju bara och skriver samma saker allihop.

Jag för min del lägger iaf ner detta nu.

johan
0

#177: I #167 skrev du iofs bara att du kunde tänka dig byta till en större, men det stod iofs inget om Avatar. :) Det kanske är något helt annat som du tänker byta till något större… *ler*

Mvh // Johan

gejsa
0

#178# Ja, det får du klura ut själv. *ler*

Mangis
0

Jag tillhör dem som tycker att det är kul med avatarer som man ser hur de ser ut. Kul att kunna välja!

CBA
0

Efter tillräckligt utförliga förklaringar väljer vi nu att stänga tråden då inget nytt finns att tillföra.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer