Stubben Rex-pris?
Hej hej… 
Har hittat en helt oanvänd sadel i garagét och den är av äldre modell..säkert över 15 år.
Eftersom jag inte kan något om sadlar-hästar så tänkte jag fråga er "proffs" som har "koll på läget"..vad man kan ta för en sådan? jag tänkte sälja den.
Som inlägget säger så är det en Stubben Rex 15½ - vidden vet jag inte.
Svart skinn med mocka detaljer på utsidan och brun under. Den är superfin.
Vad tror ni är rimligt pris på sadeln?
Tack på förhand för svar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sökte på stubben rex på hastnet och där låg sadlarna på allt mellan 1000-4200kr, beroende på skick.
Tyckte den var riktigt fin!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#1.. Tack för svar! Det var snabb och gulligt av dig! 
Jo…jag har googlat en hel del och sett en massa olika priser-skick på sadlarna men det svåra är ju att jämföra nyare sadlar mot en "raritet" som denna då den är oanvänd. Speciellt när man inte kan ett smack som mig. *s*
Själv skulle jag tycka att det vore häftigt med en så pass gammal sadel fast i toppskick. Fast.. det kanske är så att "tekniken" går framåt även när det gäller sadlar. 

Du har pm.
Jag betalade 3 000 för min begagnade i fint skick men med någon enstaka repa sädär. För din skulle jag nog ge 5-6 000
Jag brukar tillämpa några enkla regler när jag säljer/köper begagnat, och det är när varan ej är butiksny sjunker den ungefär till 1/2 priset (eller strax där över beroende på vad det är för kvalitet), är varan använd med i fint skick mellan 1/3 och 1/2 nypriset (1/2 för väldigt fint skick och hög kvalite).
Hakuna matata!