Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1098 ggr
[ponny99]
0

deprimerad!

Hej jag vet att det kanske inte passar riktigt här men jag vet inte vart jag ska vända mig!min mamma vill att min häst ska få ett föl men för att få ett föl måste dom ju ha "sex"och jag mår så dåligt för den tanken känns ungefär som om jag skulle se min mamma ha sex och jag känner att jag håller på att bli deprimerad igen det finns ingen jag kan prata med!

INGEN!

[ponny99]
0

snälla hjälp mig!

trex
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du måste prata med din mamma.

[ponny99]
0

ja kan inte!

Lorita
0

för det mesta så har inte hästar sex, utan man gör det med semin.

I annat fall är "sex" helt naturligt för vuxna djur och reultatet blir ju ett föl så¨frågan är snarare vill du ha fölet eller inte.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

För det första har inte djur sex. Djur betäcker.

När en hingst fribetäcker ett sto så går han fram och hälsar (om han är artig), stoet vänder upp, han kliver på, stoppar in snoppen och skjuter. Vanligt är annars att man kör med semin, dvs en veterinär planterar in hingstens sperma.

När människor har sex så är det väldans annorlunda! Kan lova att det inte är samma sak att se din mamma ha sex som att se ditt sto bli betäckt.

I båda fallen så är det helt naturligt och inget konstigt alls.

Om du känner det jobbigt så behöver du ju inte vara med och titta på betäckningen. Men det är väldigt nyttigt att ha sett. Jag tycker oavsett att du ska prata med din mamma om detta.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Tusen
0

Skojar du? Flört Hur tror du föl blir till annars då? En betäckning behöver du ju inte ens se på när den görs. Och att jämföra det med att titta på när ens föräldrar har sex är ofattbart. Det är mils skillnad mellan.

Klart du ska prata med dina föräldrar om detta men fundera mer på om du vill ha föl eller inte. Kanske är det inte ens något du kan bestämma då det kanske är dina föräldrar som äger hästen.

may-britt
0

jag tyker du  skall gå  til sykolog sen det verkar som dette er et problem som kansje bunnar i  mye annat inte bare dette med at din häst skall bedekkas jag tror det er best och  söka hjelp  hos noen som verkelig kan dette:)))))