ÄNTLIGEN :D
Är ju på praktik nu hos min tränare :D Varit där i 3, ½ vecka nu och har lika lång tid kvar och nu har jag ÄNTLIGEN fått boxplats.. Komemr underlätat fruktansvärt mycket med ridningen, tillgång till ridbana och ridhus, annat än här hemma det :P
Haha, i alla fall så har jag ett problem och det är foderstaten, vi har ju analyserat hösilage här hemma och gjort foderstaten utav den. Men hon har ingen analys på sitt hösilage och jag känner inet att dte är lönt att fixa eftersom jag bara ska ha han uppstallad 2, ½ vecka..
Jag har suttit här vridit och vänt på det och kommit fram till en kaske lämplig foderstat.
Schess, halvblod/new forrest, 6 år, 155 cm hög, väger runt 500 kg, går 4-5 dagar i veckan varierat arbete ungefär 45 min - 1 timme..
Så här sen foderstaten ut:
- 10 kg hösilage
- ½ kg krafft PLUSS
- 1 liter havre
- ½ liter (torr mängd) betfor
- 100 gram miner blå
- samt B-vitamin för magen nu i övergången av fodret.
Just nu äter han havre, betfor, miner blå, så det är ju krafft PLUSS som blir nytt i krafftfodret så att säga.. Ja, B-vitaminerna med..
Tycks?

Skulle tro att det bara är att fortsätta som du hade innan, om det fungerade bra.

Är det bara för ett par veckor så är det bättre att fortsätta som vanligt.
Du har inte möjlighet att ta med ditt egna hösilage annars…? Bör väl bli 170kg eller nåt extra bara :)
Det är så att vi har extrema värdne på vårt hösilage här hemma och äter då krafftfoder med minimala värden. Antagligen är dte ett hösialge med normala värdne och då komemr han få förlite näring i sig..
#3 Kan inte ta med eget, det hinner inet förbrukas innan dte blir dåligt,,