Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 771 ggr
Tummelisa
0

Jag är bra på:

Jag känner mig väldigt bra på att ta hand om vanvårdade hästar, eller iallafall var för jag har lagt av med det. Det krävde att man bara höll på med det och jag kan tale om att man blir inte rik på det. Även om det hände att vi fick ta bort något djur så fick det djuret ett värdigt slut efter allt. Min syster fick under åren spräckt skallben och 2 avbitna fingrar. Skallen fick hon spräckt just under markträning då hon ledde hästen 3 meter bakom sig när en traktor dök upp plötslig. Hur snabbt det gick!!!

Låter mysigt va?

Hur som helst har jag gjort många goda hästgärningar under åren och gjort både djur glada och människor som fått adoptera djuren efter vår vård.

*L*
0

ska vi andra fortsätta vad vi är bra på?

nej jag tycker inte det låter så mycigt ;)

Kiara
0

Jag är också bra på att ge mina hästar mat och ta hand om dom, men vad jag vet så är alla här duktiga på att ta hand om hästar och få dom att må braHug

Sandra
0

Jag har då ingen egen häst att ta hand om. Men jag vet att jag är värdekass på att ta hand om mig själv.

Klarar man sig från att ha fått skallbenet spräckt? Det lät väldigt hemskt… hualigen.

Jag beundrar faktiskt er som kan och förmår er att ta hand om problemhästar. Om man ändå hade erat mod. För det måste krävas en hel del mod att gå in till en häst som kanske bits eller gör andra otäcka saker. Det finns ju mycket kraft i de "små" liven.

Tummelisa
0

Ja man kan verkligen undra varför jag la av med det? eller? Orkar inte se fler vanvårdade hästar i mitt liv. Det är bättre att ta deras hästar/djur och sen vanvårda ägarna i stället. Om ni visste vad jag känt så många gånger. Det har fallit många tårar av det jag fått se.

Men det är i alla fall kul att ni hakar på o skriver nåt ni är bra på! Det stärker kanske? Var inte blygsamma nu!

*L*
0

emmm när det gäller hästar känner jag att jag inte är bra på något jämfört   med er

när det gäller hundar tycker jag att jag är bra på att träna..vad heter det…lydnad och åh! jag har glömt vad det heter men typ vakt saker m.m

Kiara
0

En sak till som jag är bra på det är att skyffla skit och göra slut på pengar, det ingår liksom i det att äga hästSkrattande

*L*
0

#6 haha jag är ochså bra på att göra slut på pengar

Tummelisa
0

Jag kom på en sak till som jag är bra på! Att bli förbannad på människor som skryter för att stärka sig själv och knäcka andra.

Sandra
0

Kiara - Jag lovar, man behöver inte äga en hel häst för att göra av med alla pengar som kommer in varje månad… hehe. Hrm… Borde man inte få två löner varje månad?

tummelisa - Jag kan förstå att du slutade med det faktiskt. Kan tänka mig att man måste jobba mycket med sig själv psykiskt efter en dags jobb. Men du har ett starkt pyske ändå som orkat jobba med det ändå! 

Alltså… just häst är jag nog inte så jäkla bra på om jag ska va ärlig. Inte än iaf. Jag försöker snappa upp både det ena och det andra överallt. Och jag skulle SÅÅÅÅ gärna vilja lära mig NH (nu när jag faktiskt vet vad det är).

Det jag är bäst på är att sova faktiskt. Och åka skidor, men det är ju så långt ifrån hästar man kan komma.

*L*
0

#8 eller dom som snackar ihop massa löngner bakom ryggen istället för att säga det till personen det handlar om

Eller folk som man tror man kan lite på men sviker en DET har jag varit med om hur många gånger som helst så jag litar inte på någon nu nästan :/

lisette
0

jag är bra på

- att alltid lägga pengar på andra före mig själv

- att aldrig ha pengar i slutet av månaden

- lyssna på mina vänner

- stå för vad jag tycker

- göra mig av med psykiska vampyrer

Tummelisa
0

Det kanske finns något neutralhumanship vi kan utöva på varandra, för att bli av med massa olater?

Jag är bra på att konfrontera skitsnackare när jag bara får reda på vad det är för skit de snackat!

-pengar har jag inga att göra av med för de är slut innan jag ens fått lönen?!

lisette
0

usch då är det illa tummelisa! ;)

Sessan
0

Jag är bra på att ta hand om mina hästar och övriga djur jag har.

Om man ser på mina hästar då jag fick dem (speciellt finnen) och hur de är nu så är jag nöjd med resultatet.

Finnhästen var för mig en problemhäst när den kom men nu har den lagt av med de flesta olater, även om några finns kvar. Jag är också stolt över att jag inte sålde henne under den värsta tiden för då skulle hon säkert ha åkt till slakt.

Jag vill vara bra på NH och allt det innebär men har såå mycket kvar att lära mig. Jag vill vara bra på att läsa hästarnas kroppsspråk.

Som de flesta andra är jag också bra på att göra av med pengar! Jag är också bra på att se livets positiva sidor!

Tummelisa
0

Jag är bra på att göra folk irriterade tack vare min syn på saker

Sandra
0

haha! tummelisa, det är du nog inte ensam om. Men du får ha vilken syn du vill på saker och ting, i alla fall för mig. Det vore ju tråkigt om alla tyckte lika menar jag.

jo
0

Oh !! som så många andra är jag kanon bra på att slösa min lön på hästsaker vare sig jag behöver dom eller ej.

*L*
0

Jag e bra på att få problem och göra folk arga för att jag e så knäpp och galen + kaxig om det behövs

Sessan
0

#17 Det där med att slösa saker på vad man ej behöver är jag extra bra påSkrattande Nyligen köpte jag en svindyr KK ridrock som jag inte nämns ta till stallet. Den hänger prydligt i mitt skåp ännu.

Linda
0

Hmm ja vad är jag bra på??

-Jag är bra på jobba..hmm näst intill arbets narkoman..får hejda mig pga barn och djur..

-Bra på att sova..när jag får..

-En riktigt bra mamma tycker jag själv..

-En biten hästmänniska som vill mina djur väl.

-Bra på shoppa..riktigt proffs..

-Hmm bra på att vara snäll..tyvärr för snäll för mitt eget bästa enligt många..

-Bra ironi känsla..

jo
0

Jasså !! du är likadàn som jag  haha , men jag köper inte nytt hihi jag köper begagnat det mesta och då på Tradera, en auktionssajt på nätet, himmla roligt att sitta framför datorn och bjuda på olika objekt, det värsta är bara när man vinner auktionen och måste lösa ut allt som man igentligen inte  behöver ,ojoj inte bra det.

Linda
0

Hmm nää då e jag värdelös..Jag är köptokig..men inget tradera proffs eller så..

LinneaG
0

Hmm..vad är jag bra på??

- ta hand om syster yster =) kanske…

- hålla ordning i stallet, vara noga med att hästarna inte kan göra  sig illa på saker, eller fastna.

- barnvakt ?

Det här va ju svårt!!

Sessan
0

#23 Ja det är det!

Man tänker: hmm, vad är jag bra på, vrider sig lite i stolen med en belåten min och gör sig redo för att skriva ett långt inlägg. 5 min senare sitter man i samma ställning och funderar - Ja, vad sjutton är jag bra på?

LinneaG
0

#24, precis, va ungefär så det var!

Linda
0

#25 Du är underbar med mina barn:)

LinneaG
0

#26, tack. de är så gulliga så de är så lätta att passa!!

gejsa
0

Jag är ingen expert på något men jag har ett hum om vissa saker. Vet att många hästar som kommer till mitt stall brukar bli lugna. Men nu vete fan när vildsvinen har kommit hit. *ler*

Är väldigt djurvän och lider med djur som mår dåligt. Jag spenderar alla mina pengar på alla mina djur. Det är alltid jag som ska bestämma när något djur ska tas bort här hemma. Det är jobbigt.

Är noga med bestämda tider i stallet, bra hö resp hösilage. Gör foderstater och försöker hjälpa alla med det som vill ha hjälp i den mån jag kan det.

Var jävligt tuff förr i ridningen. Men dalar mer och mer ju äldre jag blir konstigt nog.

Kommer inte på något mer just nu.

Jo, jag har svårt för att sälja mina hästar fast jag eg skulle behöva sälja 2 av dom.

Faxlin
0

Jag är bra på att:

Lyssna när någon behöver prata.
Tillbringa mycket tid vid datorn
Föda barn  *fniss*
Försvara mina barn, och stå upp för deras rättigheter
Inse att mina barn inte är några änglar (vilket skulle vara en omöjlighet då de är mina)
Få folk att le, även om jag mår dåligt själv
Bjussa på mig själv
Skaffa mig ovänner med min direkta ärlighet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan
0

#29 Jag tror inte att du har skaffat ovänner på dessa sidor iafSkrattande

Faxlin
0

#30. Jodå ett par stycken har jag nog lyckats få. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Sessan
0

#31 Ok, de har gått mig förbiHemlis Mig har du inte trampat på tårna iafFlört

Faxlin
0

Haha, Va? Har jag missat dina? *fniss*
Vad bra då. Flört

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Jag tror inte jag är bra på något, egentligen… Finns alltid nån som är bättre ;)