back on track
Köpte back on track bandageunderlägg för ett par veckor sedan. DYRT med tanke på att jag är student men den bästa investering jag gjort på evigheter, de är kalas! Rekommenderas!!!!!
Någon som har back on track hästtäcke? Det måste ju vara skönt för hästen, skulle vilja ha ett back on track täcke själv!

ja visst är de oslagbara!!!
-Jag efterlyser oxå täcke till mitt 19 hbla sto soya som jag tycker är värd lite extra eftersom hon nu snart ska föla en hingst unge(tror jag kan vara sto men veterinären skojjade med mig och sa på UL:Åhh vilken vacker fuxfärgad hingstunge med vit bredbläs och 4 vita strumpor..Ha ha och jag min knäppskalle svarade::ÅHHH är det sant vad kul!!(Pinsamt.. att vara blondin..)
Vänligen/Linda
Back on track är bland det bästa man uppfunnit. Har olika skydd och ryggvärmare. En ryggvärmare är perfekt för den skyddar rygg och länd och kan sättas fast i bef täcke eller med vanliga täckesgjordar i resår, fästen finns på ryggvärmaren.
olika skydd mm kan man hitta på www.detbastaforhasten.se
Just nu har dom rea på just Back on track, om det är till nytta för någon

Ha, ha Linda alla veterinärer verkar skoja om sånt. Lika dant när Soya stod hos mig och vet kollade om hon var dräktig. Då sa han, jo då det är en liten hingst som ligger här. Hur ser man det? Sa jag, innan jag hann tänka att det kan han ju inte se. Och vi började att skratta båda två.
Han vet ju att jag är så himla intresserad av sjukdomar och allt som har att göra med hästarna. Frågar alltid en massa. *asg*

*Asg* Ni är för roliga ni. Men risken är väl stor att man skulle gå på det själv. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Oh, ja.. De är gudomliga :)

ja men tänk om han har rätt , ja då får jag ju dröm fölet ju;)

Ha, ha det lät som om du beskrev Gobban ju.

ja och han är väll din drömhäst?

Jo, han har iaf varit det. Nu vet jag inte. Med den där rädslan. Jag sa det i går. Att när han skulle bli inriden och han inte ville gå ifrån stallet då var det enklare att tvinga honom att gå. Men nu när han är rädd, ja då är det inte lätt att få honom att gå. Man kan inte tvinga en rädd häst att gå framåt iaf inte honom. Då blir det ju rent av livsfarligt.

Oj vad jobbigt det låter, kanske ni får börja om lite?
-Soya var ju första dagarna hos mig osäker och vägrade i bland att bli riden ut på själv, då ägnade jag en hel helg att bara promenera runt vid sidan om henne och visa alla ridvägar.
-Efter det (jag hade tur) så har hon aldrig tvekat att gå framåt.
mvh Linda

Men det är ju något annat. Soya var osäker bara. För hon var ju van vid att vi red ut flera så länge hon bodde här. Det var inte så många ggr som Elin red ut själv på henne. Det var ju vanan. Hon såg inget att vara rädd för hos dig. Men här finns det farliga saker i skogen. Det vet Gobban.
Men vi går förbi det stället som han är mest rädd för. Sedan hoppar jag upp när vi gått förbi det en bit. Går hem också. Men det känns inte så roligt faktist. Kan tvärstanna i galoppen ibland när han tycker sig se ett vildsvin i skogen.

Ja det e inte kul, då förstår jag dig att du börjar tröttna ju.

Ja, det är inte roligt att sitta och vara spänd i sadeln. Ibland bara väntar man på att han ska kasta sig bakåt och bara tvärvända som han gjorde en gång. Han halkade ju till då så vi höll på att falla båda två. Men han lyckades att ta sig upp. Han har ju varit så härlig att rida.

Kan förstå att det är jätte jobbigt med en häst som är livrädd gejsa. Men det där att köra markarbete så att han litar på dig till hundra tror jag kan vara något. För om han litar tillräckligt mycket på dig så litar han på att du gör det bästa för honom i alla lägen. Det handlar om ömsesidig tillit liksom.
Har du testat att låta någon som inte varit med om detta med vildsvinen rida honom? Ibland kan det vara så att vi människor överför våran rädsla för att en sak ska hända igen till hästen. Bara några små ideer jag funderat på så här i natten som var. hihi
Audiatur et altera pars
gejsa! går det inte få komunen att ta bort vildsvinen? känns som att det borde ju vara en fara för alla, inte bara ryttare.. alltså om dom springer ut på vägen m.m?

#14# Han är rädd så det går inte att låta någon annan rida. Han är ju lite speciell också. Går inte att förklara. Litar på mig gör han och har gjort förut. Men nu går det inte in i hans skalle. Men det är väl bara att fortsätta att traggla. Det kanske går över eller blir värre. Och blir det värre så vet jag inte vad jag gör.
#15# Vildsvin finns överallt så kommunen bryr sig inte. Sedan är all mark runt omkring oss privatmark så kommunen har inget att göra med marken här tyvärr. Hörde av thea i dag hon bor rätt så centralt att hon hade sett vildsvinsspår på tomten i går kväll där hon bor så…. Vi är nog inte säkra någonstans. Dom kommer att föröka sig över hela Sverige så dom kommer till er också. *ler*

Då skjuter jag dom. fniss
Audiatur et altera pars

Ha, ha har du gevär då?

Hmm, nej. Men det kryllar ju av jägare här. Får väl smyga på någon vid älgjakten och stjäla geväret av honom. hihi
Audiatur et altera pars

Tror inte att du som är så djurvän skulle kunna skjuta ett djur faktist.

Hmm, nej du har väl rätt i det också. Risken var väl att jag adopterade dem till ett eget hängn eller något långt ut i skogen och gjorde sveriges första olagliga naturreservat för vildsvin. hihi
Audiatur et altera pars

He, he det är nog risk för det.