skillnad?
Hej,
har bytt från pelletarad betfor till strimlad? vet inte riktigt vad det heter.
Vad är skillanden mellan det?
/Linnea

Ingen skillnad mer än att pelleterad tar längre tid att bli ätbar för hästarna. Jag tycker att det blir en större mängd av det också. Använder pelleterad själv och gör i ordning det på förmiddagen det dom ska ha på kvällen. Tycker det är kanon.
Carola

Tänk bara på att 1dl ska blötas med 1Liter vatten.

Jag har hört att pelleterad betfor måste ligga i blöt minst ett dygn…. e det fel? Har själv strimlad betfor. Även hört att det är billigare att fodra med pelleterad? Vad tycker ni? Är det det?

Nej det behövs inte ligga så länge i blöt eller ha så mycket vatten heller. Några timmar räcker. Fast jag tar hett vatten. Vet inte om det går fortare då.

Japp det vet jag att det gör. Går mycket fortare med hett vatten alltså. hihi
Har testat att svälla ena krubban med hett vatten och den andra med kallt. Du mer än fördubblar svällningstidens hastiget med hett vatten. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

man behöver väll inte ta lika stor mängd med pelleterad, eftersom det är packat. rätta mig om jag har fel =/

#6# Mängden ser väl annorlunda ut eftersom man väger det när man gör foderstater.

jag brukar räkna ca 12 timmar, då med kallt vatten. har alltid andvänt den pelletrerade….