hälta utredning
Hej
Har du/ni gjort en hälta utredning? och i så fall hur mycket kostade det? och vad gjorde dom mer exakt?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Vad det kostar är extremt olika beroende på vart hältan sitter, vad den beror på och hur "lätt" det är att hitta den… Men du har väl en försäkring som täcker hoppas jag, annars kan det dra iväg rejält.
Själv gjorde jag en hältutredning på min häst som bestod av tre klinikbesök, med longering, böjprov, röntgen av i princip hela hästen samt bedövning och behandling i flertalet leder och det kalaset gick väl totalt på ca 25-30'000 kr. Det tog ju dock försäkringsbolaget, själv betalade jag bara självrisken.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej. vilket försäkringsbolag har du?
Jag har ringt till agria 3 gånger och dom säger att jag inte "får" försäkra min häst då han är för gammal ( 13 år ). Och det är ingen ide säger dom för om det skulle hända honom något skulle man avliva istället för att rädda honom :S
Vi har skällt ut dom flera gånger!
Det låter ju jättekonstigt! Har du inte försökt med andra bolag? Finns ju massor… Själv har jag Folksam och är mycket nöjd med dem. Finns ju även If, Sveland och Dina Försäkringar, bl.a.
Dock kommer du ju inte få ut något på försäkringen för en hältutredning om du försäkrar nu och hästen är halt… Eller har jag missuppfattat nåt?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#2 Agria är inte bra alls när det gäller häst (enligt mig). Jag har If, ganska bra.
Jag har gjort hältutredning och mitt första besök (böjprov, longering och vanlig genomgång) gick på 2700:- Sedan när vi röntgade en led, UL i ryggen, bedövade led och sedan sprutade leden, böjprov och longering osv så gick det på ca8000:-.
Medarbetare på westernridning.ifokus
nej han är inte halt nu nej. det vet jag att man inte får :) :P vad kostar det i månaden på if?
#5 Jaha okej. Men dåså. Ring runt till de olika försäkringsbolagen och fråga om villkor och prisuppgifter. Det skiljer så beroende på häst (ras), ålder, samt försäkringssort och försäkringssumma… Så det går inte att ge prisuppgifter såhär, utan det får du ta med ett ombud. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Okej. ska ringa till if och höra med dom :)
Nu har jag beställt en försäkring på if, nu ska vi bara göra en veterinär besiktning och sen skicka in det pappret.
Men en fråga? om nu veterinären skulle hitta något får jag ingen försäkring då? min häst är inte sjuk eller skadad men undrade bara. kan ju hända vad som hellst när som hellst :P haha
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan få försäkring, men den gäller inte för skador, sjukdomar eller problem som upptäcks vid besiktningen.
Okej