Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1690 ggr
Rynkel
0

Ungefärligt pris på häst?

Nu är självklart detta en fråga där mångas åsikter är inblandade, men jag hoppas kunna få ett ungefärligt svar.
De som jag riktar mig mot i första hand är de som rider "klassiskt" så att säga, de som vill hålla på med hoppning men även dressyr.

Vad kan man räkna med att lägga på ett halvblodssto, född -03 med fullblod några generationer bakåt på både mor och fars sida. Bra stam, fint dressyrsteg. Välriden, men självklart en del att jobba med, utbildad LA skulle man kunna säga.
Hoppar bra och kan komma en bit mot toppen om inte rätt långt, men ligger nuvarande på 1m pga ryttaren.
För övrigt snäll i all hantering såsom skoning och duschning och snäll att ha med sig på lastplatser.
Tanken är då att hon ska hoppas med men tränas i dressyr och även tävlas, i stort sett lika mycket som i hoppningen men att hoppningen är i fokus.

Så, vad låter som ett rimligt pris för en sådan häst?

Rynkel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

oj, snäll att lasta och ha med sig på tävlingsplatser ska det nog stå!

ZipZ
0

Kolla runt på liknande hästaannonser och se hur mycket de tar för hästar som är i samma utbildningsnivå osv.

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

[donkeyqueen]
0

*putt*

Lindbygarden
0

Det där är jättesvårt att svara på.

Hon har inga meriter alls?

Vad är en bra stam?

Rynkel
0

#4 Vad jag vet har inte inga meriter..

Hon är e. Regazzoni och ue. Gibraltar, jag vet inte vilka det är men hört från olika tränare att de tycker det är bra. :)

Pelzi
0

50000+  tycker jag :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Rynkel
0

#6 okej. tack! :)

[louise80]
0

50-75000 har du någon film på henne ?

Rynkel
0

#8 nej tyvärr inte som gör henne rättvisa :)

Invisible
0

Vad har hon gjort? Du har ingen film där man kan se hur hon ser ut och hur hon rör sig?

Rynkel
0

#10 Har ingen dressyrfilm på denna datorn, men en hoppfilm när jag hoppar ett par språng på banhoppning.

Här är en länk till youtube, såg att kvaliten inte alls blev bra men vad gör man. :) :

http://www.youtube.com/watch?v=uaZfZU6KynQ

Offbeat
0

75-80 skulle jag säga av filmen och din beskrivning, den ser mycket positiv ut och rolig att rida och det är ju värt mycket! Är det en sköthäst du planerar köpa eller? Får bara intryck av det;)

[louise80]
0

ser ut att vara en trevlig och ärlig häst mellan 50-70 000.

WornOut
0

Jag skulle inte köpt den över 70000 :)