Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2387 ggr
[pixa3]
0

Pyssel -Ryktpåse!

Satt och funderade på användbara saker som man kan göra själv, och som dessutom knappt kostar! :)

Kom då på en smart tillverkning av en ryktpåse, eller vad man nu vill använda den till!
Man tar en tröja som man känner att man inte längre använder, sedan klipper man av ärmarna och syr igen dem. Man syr även igen tröjan ned till.
Använde man sig av en tröja med lång ärm, så kan de avklippta ärmarna användas som handtag till påsen.

Vill man kunna stänga den riktigt kan man sätta in resårband kring tröjans "hals", eller om man känner för det, sy dit en dragkedja :)

Har inte provat detta själv med tanke på att jag nyss kom på idén, men kommer garanterat att göra det! :) 
Kanske lite dålig förklaring, men fråga om det är något ni undrar över ang. min beskrivning :) 

Kan ju vara extra fint om man tar en tröja med kanske ett tryck på eller så, eller fint mönstrad.
Man kan även hitta något fint på exempelvis en second-hand butik, om man inte vill klippa sönder en egen fin tröja.

Hoppas mitt tips kommer till användning, och isf, lägg gärna ut en bild på hur din påse blev :)

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Roligt idé! :)

Har gjort en egen ryktpåse, dock utan tröja. Tryckte hästens namn med screentryck och sydde sedan en påse i linne.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[pixa3]
0

#1 Vilken fin! :)