Foder hjälp till unghingst
Har en nu 14 månader gammal unghingst som behöver stödfodring. Han går fortfarande på bete, det är rikligt men det är ju inte mycket energi i det nu så han behöver stödfodras. (Han är avmaskad)
Jag fundarar nu på lämpliga produkter till honom. Vet inte riktigt vad han behöver ha ;). Vill gärna ha lite tips och ideer av er.
Krafft Grov kanske kan vara något, men vet inte vilken man bör välja.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite mer info
Han är ett kallblod.
Hippo Grow Alfa är vanligt till unghästar. Motsvarande är väl Krafft Groov 125. Behöver han extra protein kan Lucern vara bra.
Har själv en unghingst jag kämpar med vikten på, men han ligger hyffsat stadigt nu.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Unga hästar behover mycket protein så lucern skulle jag säga.
Skynda långsamt så går det fortare.
# 2 Jo jag lutar åt Krafft groov, hippo blir besvärligt att köpa.
#3 Men eftersom han bara äter gräs ännu så borde det ine vara bättre att satsa på ett färdigfoder som har en bra balans energi & protein?
Krafft groov 125 blir nog det bästa för min kille 
Fast grovfoder är alltid bättre än kraftfoder, och eftersom lucern är proteinrikt och ett grovfoder så skulle jag definitivt ta det i förstahand :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#4 Jag skulle dessutom börja stödfodra med hö, det är inte mycket näring i gräset längre. Min högg in direkt när jag kom med höpåsen idag.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#5 & 6 Jag brukar lägga in lite hö i hagen men det ratar dom än så länge… Buskillarna
Min kille äter inte enns hö medans han står i boxen & väntar på omvårdnad utan han passar på att sova middag då